فرماندار ویژه بروجرد:

لرستان خبر: فرماندار ویژه بروجرد گفت: امسال 347 میلیارد تومان اعتبارات به لرستان اختصاص یافته که از این بودجه سهم شهرستان بروجرد 15 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

به گزارش لرستان خبر، رضا آریایی شامگاه شنبه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تخصیص اعتبارات براساس شاخص‌های شهرهای لرستان بوده است، این در حالی است که شاخص اعتبارات شهرهای دیگر استان بهتر از بروجرد نبوده است.

 

فرماندار ویژه بروجرد عنوان کرد: در سال­های اخیر بروجرد یک شهرستان غیر محروم و شاخص معرفی شده که این مهم سبب مشکلات عدیده شده است.

 

وی افزود: بر این اساس که بروجرد جزء مناطق محروم تعریف نشده درصد اعتبارات تعلق گرفته ناچیز است.

 

فرماندار ویژه بروجرد به زلزله سال 85 بروجرد اشاره  وعنوان کرد: 552 میلیارد تومان خسارت زلزله سال 85 به این شهرستان بوده است که برای جبران خسارات 620 میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان تزریق شده است.

 

آریایی ادامه داد: بانک ها 420 میلیارد تومان تسهیلات به مردم ارائه کردند که هنوز یک ریال از آن را دریافت نکرده­اند و مابقی آن به کار عمرانی اختصاص یافته است یعنی 60 تا 71 درصد پول در بروجرد هزینه شده است.

 

وی تصریح کرد: در این زلزله هیچ مدرسه­ای تخریب نشد و مدارسی به صورت مجزا و جدید ساخته شدند. همچنین در همان زمان 30 واحد مسکونی در ظرف 7 ماه در بروجرد ساخته شد که این مهم در هیچ جای کشور تکرار نشده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تحریم‌ها علیه ملت ایران، کاهش در قیمت نفت ایران بسیار عمدی است زیرا دشمن به دنبال ایجاد چالش در کشور است.

 

آریایی اظهار کرد: باید خیران مدرسه ساز را به سمت تعمیر و مرمت مدارس بروجرد سوق دهیم زیرا در بیشتر مدارس بروجرد سرویس بهداشتی مطلوب نیستند که اگر به این مهم توجه نشود سبب بیماری و شیوع آن از سوی دانش آموزان در میان خانوادها می‌شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات