نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس :

لرستان خبر: نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازسازی خطوط ریلی راه آهن لرستان با تخصیص اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش لرستان خبر، عباس قائدرحمت روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات راه آهن لرستان در دورود اظهار کرد: با موافقت مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، 400 میلیارد تومان اعتبار به طرح بازسازی و بهسازی خطوط ریلی راه آهن لرستان اختصاص یافت.

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به آغاز بازسازی خطوط ریلی لرستان، عنوان کرد: تاکنون 50 کیلومتر از 155 کیلومتر طول خطوط اصلی ریلی راه آهن لرستان یعنی از ایستگاه مومن آباد تا ایستگاه رودک بازسازی شده است.
 

وی به فرسودگی بخش اعظمی از خطوط ریلی اشاره کرد و افزود: 90کیلومتر این خطوط در حد فاصل ایستگاه دورود تا اندیمشک نیاز مبرم به بازسازی و بهسازی در اسرع وقت دارد.
 

در این جلسه فرماندار دورود هم گفت : متاسفانه طی 7 ماه گذشته 9 حادثه ریلی در ناحیه لرستان رخ داده که موجب وارد آمدن خسارات مالی و زیست محیطی به منطقه شده است.
 

ماشاالله نعمتی فرماندار دورود در این جلسه به حوادث ریلی رخ داده در 7 مه گذشته اشاره و اظهار کرد: با وجود هشدارهای استاندار لرستان در ابتدای امسال به مدیرعامل و مسئولان شرکت رجا مبنی بر فرسوده بودن خطوط ریلی راه آهن و احتمال وقوع حادثه اما متاسفانه آنها نسبت به این مسئله بی توجه بودند.
 

وی با تأکید بر بازسازی خطوط ریلی لرستان، افزود : باید مسئولان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی منجر به فاجعه انسانی نسبت به بازسازی خطوط ریلی راه آهن لرستان اقدام کنند.
 

بیژن علیزاده مدیرکل راه آهن ناحیه لرستان اظهار کرد : 180 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه طرح بازسازی خطوط ریلی راه آهن حد فاصل ایستگاه رودک تا دورود اختصاص یافته که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته بازسازی این مسیر تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
 

وی ضمن درخواست مساعدت از مسئولان استان، افزود: در اجرای این طرح ریلهای 25 متری و تراورزهای بتنی جایگزین ریلها و ریل بندهای فرسوده خواهد شد.
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات