نماینده بنیاد برکت:

لرستان خبر: نماینده بنیاد برکت گفت: 75 درصد از فعالیت‌های این بنیاد، به ایجاد اشتغال اختصاص دارد که با پیشرفت هایی که در این زمینه حاصل شده، در آینده شاهد ایجاد مشاغل مختلفی در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم هستیم.

به گزارش لرستان خبر، مهدی رستم‌نیا شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بنیاد برکت با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و با هدف خدمت‌رسانی به منطق محروم کشور در سال 76 تأسیس شده و وابسته به ستاد تأمین امام (ره) است.

 

وی با اشاره به فعالیت های این بنیاد، افزود: توانمند‌سازی و کار‌آفرینی، مدرسه‌سازی، خدمات بانک و بیمه، توانمندسازی اقتصادی، خدمات اجتماعی و حمایت از کار آفرینان مستعد رشد و فعالیت در راستای ایجاد اشتغال از جمله فعالیت های این نهاد است.

 

نماینده بنیاد برکت عنوان کرد: 75 درصد از فعالیت‌های این بنیاد، به ایجاد اشتغال اختصاص دارد که با پیشرفت هایی که در این زمینه حاصل شده، در آینده شاهد ایجاد مشاغل مختلفی در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم هستیم.

 

وی به مدرسه سازی بنیاد برکت در مناطق محروم اشاره و تصریح کرد: این بنیاد فعالیت خود را با ساخت 100 واحد آموزشی در کشور آغاز کرده، چراکه گسترش و تجهیز و نوسازی فضاهای آموزشی از دغدغه های مقام معظم رهبری است.

 

رستم­ نیا به عنایات رهبری و حمایت مردم از این طرح اشاره و خاطر­نشان کرد: بهره‌برداری از طرح‌های حمایتی مختلف در نقاط محروم از جمله توفیقات این طرح است که امیدواریم در آیندهای نزدیک واحد­های آموزشی بیشتری در مناطق مختلف کشور احداث شود.

 

وی با تشریح فعالیت های بنیاد برکت در بخش خدمات بیمه افزود: بانک حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، تأسیس مراکز درمانی تلفنی و ساماندهی و تجهیز درمانگاه‌های کشور بخشی از فعالیتهای این بنیاد در راستای خدمترسانی به اقشار محروم جامعه تشکیل می‌دهد.

 

نماینده بنیاد برکت به فعالیت های این نهاد در لرستان اشاره و عنوان کرد: این بنیاد با در دست اجرا داشتن احداث 11 واحد آموزشی در لرستان، تاکنون 6 واحد تکمیل کرده و 3 واحد دیگر نیز در جریان تکمیل قرار دارد که 4 میلیارد و 123 میلیون تومان اعتبار در این راستا هزینه شده است.

 

وی با اشاره به ساخت مسجد توسط این بنیاد، بیان کرد: قراداد ساخت یک مسجد در لرستان با اعتباری معادل 100 میلیون تومان به امضا رسیده و توسط بنیاد برکت در مرحله انجام است.

 

رستم‌نیا اظهار کرد: داشتن نگاه ارزشی به کارهای فرهنگی ضروری است، در این راستا اهتمام به ساخت مساجد در کنار مدرسه‌سازی یکی از اولویتهای کاری فرهنگی این بنیاد است.

 

وی ضمن تأکید بر ارائه آموزش‌های لازم به کارآفرینان و صنعتگران در برنامه بنیاد برکت، عنوان کرد: در حوزه توانمندسازی اقتصادی نیز در مرحله نهایی عقد قرارداد با 6 شرکت فعال در لرستان هستیم که حجم سرمایه‌گذاری آن قریب به 185 میلیارد تومان با سهم اشتغالزایی 3 هزار و 850 نفر است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات