معاون دانشگاه لرستان:

لرستان خبر: معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه لرستان گفت: باید سهم اعتبارات پژوهشی از تولید ناخالص داخلی افزایش یابد که در این راستا افزایش تعامل مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی ضروری است.

به گزارش لرستان خبر، محمد فیضیان عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان اظهار داشت: بر اساس اعلام پایگاه اسکو پوس ایران در تولید علم رتبه نخست را دارد، این در حالی است که کسب این رتبه در شرایط تحریم بوده است.

 

وی با اشاره بر لزوم حمایت پژوهش های کاربردی در مسیر علم، افزود: تولید علم با صرف هزینه همراه است در حالی که نوآوری حاصل از دانش، خود تولیدکننده پول است.

 

معاون پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه لرستان عنوان کرد: باید سهم اعتبارات پژوهشی از تولید ناخالص داخلی افزایش یابد که در این راستا افزایش تعامل مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی ضروری است.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بودجه پژوهشی پیشنهادی دانشگاه لرستان حدود 76 میلیارد ریال بوده، اما بودجه پژوهشی دانشگاه تهران چندین برابر بودجه این دانشگاه است.

 

فیضیان تصریح کرد: ایران در دستیابی به فناوری رتبه 45 را داراست و در تولید مقالات ISI نیز در جایگاه خوبی قرار دارد؛ اما آنچه مهم ایت اینکه بتوانیم علم تولیدشده را به ثروت تبدیل کنیم.

 

وی به هزینه صرف شده در ایران برای تحقیق اشاره و خاطر نشان کرد: هزینه تحقیق در ایران سالانه 66 دلار است در حالی که در برخی از کشورها این رقم  تا 10 برابر این هزینه می رسد.

 

معاون پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه لرستان افزود: در سال 2010 هزینه‌های تحقیق در ایران رشد منفی داشته در حالی که بر اساس آمارهای جدید این وضعیت بهتر شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات