فرماندار خرم آباد:

لرستان خبر: فرماندار خرم آباد گفت: اجرای طرح انتقال آب کاکارضا به خرم آباد با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، 17 کیلومتر از خط انتقال آن لوله گذاری شده است.

به گزارش لرستان خبر، حبیب الله خجسته پور ظهر امروز در بازدید از طرح خط انتقال آب کاکارضا به خرم آباد اظهار داشت: در راستای اجرای طرح آب رسانی از کاکارضا به خرم آباد، تاکنون 17 کیلومتر لوله گذاری شده است.

 

وی افزود: لوله گذاری در این خط انتقال آب در سایزهای 600 تا یک هزار و 100 میلی متری است که باید طول این خط انتقال لوله به 21 کیلومتر برسد.

 

فرماندار خرم آباد عنوان کرد: تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه به اتمام رسیده است و جهت برطرف کردن مشکلات مالی بر سر راه تکمیل این پروژه، پیگیری های مورد نیاز انجام می شود.

 

وی به هدف اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: انتقال 117 میلیون متر مکعب آب از رودخانه کاکارضا به شهرستان خرم آباد و تأمین 50 میلیون متر مکعب آب شرب شهرستان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

 

خجسته پور تصریح کرد: یک بند انحرافی، یک تونل به طول سه هزار و 111 متر، دو سد مخزنی و یک سامانه انتقال 30 کیلومتری از اجزای تشکیل دهنده طرح انتقال آب کاکارضا به خرم آباد استو

 

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح چهار هزار و 500 شغل دائم ایجاد می کند و اگر در بخش گردشگری، بخش خصوصی سرمایه گذاری کند، با ساخت هتل و اقامتگاه های تفریحی، این میزان ظرفیت اشتغال افزایش می یابد.

 

فرماندارد خرم آباد گفت: هفت هزار و 300 هکتار از زمین های کشاورزی دشت پیریایی نیز می توانند از ظرفیت این خط انتقال آب استفاده کنند.

 

وی افزود: کار حفرتونل 450 متری انتقال آب از کاکارضا به سراب تلخ تمام شده و لوله گذاری داخل شهر نیز تا چهار کیلومتری تصفیه خانه آب خرم آباد انجام شده است.
 


 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات