مدیر کل گمرک استان لرستان:

لرستان خبر: مدیر کل گمرک استان لرستان گفت: در 9 ماهه گذشته امسال میزان صادرات توسط گمرگ لرستان به لحاظ دلاری رشد پنج درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش لرستان خبر، محمد سهرابیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 9 ماه گذشته امسال صادرات و واردات کالای مختلف و ترخیص کالاها توسط اداره گمرگ استان از رشد خوبی برخوردر بوده است.

 

وی افزود: گمرگ لرستان در این مدت 95 میلیون و 153 هزار و 855 کیلوگرم کالا به کشورهای افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سوریه، عراق، ونزوئلا، ترکیه، ارمنستان، هلند، یمن، رومانی و قبرس صادر کرده است.

 

مدیر کل گمرک لرستان عنوان کرد: ارزش این میزان صادرات استان 773 میلیارد و 562 میلیون و 843 هزار ریال بوده است که این میزان صادرات به لحاظ دلاری رشد پنج درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

 

وی بیان کرد: داروی انسانی، داروهای دام و طیور، لبنیات، سیمان، فرو سیلیسیوم، ظروف شیشه ای، مواد شوینده، گالن پلاستیکی و پودر کربنات، علف کش، آهک، میکروسیلیکا، کاشی، سالابور گوسفندی، سنگ  عمده کالاهای صادراتی استان در سال جاری بوده است.

 

سهرابیان به آمار کالاهای وارداتی به استان اشاره و خاطر نشان کرد: در طول این مدت 516 هزار و 206 کیلوگرم کالا به لرستان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 60 درصد از لحاظ وزنی و 84 درصد از لحاظ دلاری افزایش داشته است.

 

وی تصریح کرد: صفحات سیلیسی، کاغذ جهت روکش، لوازم مورد استفاده در خودرو، قطعات لوستر، لامپ LED، دستگاه پرس، ماشین رول فرج و دارو های دامی از جمله کالاهای وارداتی به گمرگ لرستان بوده است.

 

مدیر کل گمرک لرستان افزود: 785 میلیارد و 622 میلیون و 357 هزار و 775 ریال ارزش این واردات در 9 ماهه گذشته امسال به لرستان است.


 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات