استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: با وجود سرمایه گذاری خوبی که در بخش راه سازی انجام شده اما نسبت به بخش راهداری بی مهری شده و این بخش در حال تضعیف شدن است.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه هیئت امنای جمعیت ایمنی راه‌های استان لرستان اظهار داشت: با وجود اینکه تا کنون 200 هزار میلیارد تومان در کشور راه سازی شده اما در این راستا سیاست خوبی به کار گرفته نشده است.

 

وی افزود: بحث حمل و نقل مسئله ای مهم و مؤثر در اقتصاد کشور است که با وجود سرمایه گذاری خوبی که در بخش راه سازی انجام شده اما نسبت به بخش راهداری بی مهری شده و این بخش در حال تضعیف شدن است.

 

استاندار لرستان ضمن تأکید بر توجه به راهداری در کشور عنوان کرد: این مبحث از ضروریات راه و شهرسازی است چنانچه هم اکنون به ازای یک کیلومتر راه جدیدی که ساخته می شود دو کیلومتر از راه قدیم از بین می رود.

 

وی تصریح کرد: اعتبارات اختصاصی وزارت راه و شهرسازی یک هزار میلیارد تومان است که باید چهار درصد این اعتبار به راهداری و حفظ راه های قدیمی اختصاص یابد.

 

بازوند با اشاره به کاهش آمار فوت در کشور به 17 هزار نفر، بیان کرد: در هشت ماهه امسال 4.5 درصد از تصادفات منجر به فوت در استان کاهش پیدا کرده است که این رقم نسبت به سال گذشته که کاهش هشت درصدی داشته است، روند مطلوبی نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: مسئولان باید تلاش خود را به کار گرفته تا ضمن برنامه ریزی در راستای آموزش و فرهنگ سازی ایمنی خودروها، از آمار تصادفات منجر به فوت در لرستان 15 تا 20 درصد کاسته شود.

 

استاندار لرستان تصریح کرد: تشکل های مردم نهاد در این زمینه می توانند مؤثر عمل کنند و با توجه مسئولان، تشکل های ایمنی و تقویت گشت های کنترل نامحسوس باید در دو ماه آینده و ایام نوروز تعداد تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری پیدا کند.

 

ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس اظهار داشت: تصادفات جاده ای از جمله مشکلات اساسی امروز کشور است که استفاده از ظرفیت های مردمی و تشکل های مردمی می توان تا حدودی این مشکلات را برطرف کرد.

 

وی افزود: هر تصادف منجر به فوت خسارت های زیادی را به کشور وارد می کند از این رو باید دلیل تصادفات در محورهای استان شناسایی و مدیریت شده و در راستای حل مشکلات آن بخش برنامه ریزی شود.

 

نماینده مردم خرم آباد عنوان کرد: تصادفات در ایران نسبت به آمار تصادفات بر اساس استانداردهای جهانی بالاست و بر اساس آمارهای سال 82 و 83 هر تصادف منجر به فوت در ایران 500 میلیون تومان خسارت وارد کرده است.

 

وی گفت: در برنامه پنجم توسعه دولت، در راستای برخورد با مصدومان در بیمارستان، آموزش نیروهای امدادی و تجهیز آمبولانس ها اقداماتی انجام شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات