رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

لرستان خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: جانمایی‌هایی که برای روستاها انجام شده باید بازدهی محصولات کشاورزی را افزایش دهد تا در این راستا هم جلوی مهاجرت روستاییان به شهر گرفته شود و هم شاهد رشد و توسعه در این زمینه باشیم.

به گزارش لرستان خبر، مهرداد غضنفری صبح امروز در همایش سالروز تشکیل سازمان اراضی کشاورزی که در سالن همایش‌ جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: از آنجا که اقتصاد مقاومتی وابسته به محصولات کشاورزی است، باید نیازهای غذایی مردم در داخل کشور تأمین شود و نباید برای نان، آرد را از خارج از کشور بگیریم.

 

وی افزود: باید برای رسیدن به نتایج مطلوب برنامه‌ریزی دقیق و عملی انجام داد و این برنامه‌ریزی‌ها باید در جهتی باشد که بتواند کشاورزی ما را رشد و توسعه دهد.

 

رئیس جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: بحث امنیت غذایی امری استراتژیک و با اهمیت است که تمامی مسئولان باید آن را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: اگر در زمینه محصولات کشاورزی وابسته باشیم و آنها را وارد کنیم در این صورت دشمن از فرصت استفاده کرده و در جهت دستیابی به اهداف خود فشارهای خود را بر ما بیشتر کرده و راحت تر به کشور ضربه می زند.

 

غضنفری با اشاره به جانمایی‌های انجام شده در روستاها بیان کرد: این جانمایی‌هایی که برای روستاها انجام شده باید بازدهی محصولات کشاورزی را افزایش دهد تا در این راستا هم جلوی مهاجرت روستاییان به شهر گرفته شود و هم شاهد رشد و توسعه در این زمینه باشیم.

 

وی خاطر‌نشان کرد: حفظ اراضی کشاورزی از وظایف سازمان جهاد کشاورزی است و با توجه به اینکه حفظ زمین حفظ زندگی است باید با تدبیر و برنامه ریزی برخوردهای چالشی را کمتر کنیم.

 

رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: زمانی که زمین‌های کشاورزی مستعد هستند لزومی به تغییر کاربری این زمین‌ها وجود ندارد و نیازی نیست آنها را صنعتی کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات