استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: در دهه فجر امسال 920 پروژه در استان لرستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر 122 درصد نسبت به سال گذشته افزیش داشته است.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: در دهه فجر امسال 920 پروژه در استان لرستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر 122 درصد نسبت به سال گذشته افزیش داشته است.

 

وی با اشاره به افزایش 720 درصدی اعتبارات اختصاص یافته به پروژ‌های امسال نسبت به اعتبارات سال گذشته، افزود: اعتبار اختصاص یافته به این پروژه ها معادل دو هزار و 92 میلیارد تومان است.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: در راستای اشتغالزایی، پروژه‌های دهه فجر امسال 762 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد، بنابراین چهار هزار و 73 نفر با اففتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها صاحب شغل می‌شوند.

 

وی بیان کرد: این در حالی است که در سال 92، تعداد پروژه‌ها 413 و با اعتباری معادل 245 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و برای 471 نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

 

بازوند تصریح کرد: این تعداد پروژه مربوط به 29 دستگاه اجرایی استان است که بیشترین تعداد پروژه مربوط به مخابرات و بیسترین اعتبار اختصاص یافته مربوط به پتروشیمی است.

 

وی خاطر‌نشان کرد: 214 پروژه مربوط به خرم‌آباد، 208 پروژه مربوط به بروجرد، 63 پروژه مربوط به کوهدشت، 87 پروژه مربوط به الیگودرز، 51 پروژه مربوط به سلسله، 48 پروژه مربوط به دور‌ود است.

 

استاندار لرستان گفت: 61 پروژه در پلدختر،72 پروژه در دلفان، 19 پروژه در دوره چگنی، ، 76 پروژه در ازنا و 21 پروژه در رومشکان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با اشاره به افتتاح دو سد مروک و ایوشان، افزود: سد مروک با اعتبار 150 میلیارد تومان و سد ایوشان با اعتبار 120 میلیارد تومان از جمله مهمترین طرح‌های دهه فجر هستند.

 

بازوند عنوان کرد: حجم آبی سد ایوشان 52 میلیون متر‌مکعب و موجودی آب آن 23 میلیون متر‌مکعب است این در حالی است که تا پایان سال جاری از نظر موجودی آبی به این سد اضافه‌ می‌شود و سد مروک نیز حجم آبی 55 میلیون متر‌مکعب را داراست که موجودی آن در حال حاضر 21 میلیون متر‌مکعب است.

 

وی افزود:این دو سد در روز دوشنبه هفته جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات