فرماندار پلدختر:

لرستان خبر: فرماندار پلدختر گفت: برای اجرای طرح جمع‌آوری و خط انتقال آب و فاضلاب مسکن‌مهر پلدختر و کوی بسیجیان، 1500 میلیون تومان هزینه شد.

به گزارش لرستان خبر، قدرت‌اله ترابی‌نژاد عصر امروز در مراسم افتتاح شبکه جمع‌آوری و خط انتقال آب و فاضلاب مسکن‌مهر پلدختر و کوی بسیجیان، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح در پلدختر اعتباری معادل یک هزار و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی افزود: این شبکه جمع‌آوری آب و فاضلاب، 10هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و 52 لیتر در ثانیه حداکثر جریان فاضلاب و نشتاب آن است.

 

فرماندار پلدختر عنوان کرد: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 10 هکتار در جنوب شهر پلدختر احداث شده و افق آن تا سال 1415 پیش‌بینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هزینه بهره‌برداری و نگه‌داری آن ناچیز و راهبری آن آسان است ،بیان کرد: ظرفیت هر مدول 14 هزار نفر دو هزار و 500 مترمکعب فاضلاب در روز است در این روش نیازی به استفاده از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی و نیروی متخصص نیست.

 

ترابی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: طول کل شبکه آب و فاضلاب مسکن مهر و کوی بسیجیان پلدختر 1200 متر و عمق متوسط آن 3/2 متر است.

 

وی با اشاره به هدف اجرای این طرح، افزود: محافظت یا کنترل محیط زیست، جلوگیری از آلوده شدن منابع آب، کنترل بیماری‌ها و بالابردن سطح بهداشت عمومی از جمله اهداف این طرح است.

 

فرماندار پلدختر گفت: آبی که ساعت‌ها قبل به عنوان فاضلاب دور ریخته شده، پس از تصفیه مجددا" می‌توان به عنوان آب مصرفی در کشاورزی و مواردی نظیر پرورش ماهی، صنعت، وسایل تفریحی و مصارف بهداشتی استفاده کرد.
 
 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات