با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی/

لرستان خبر: ظهر امروز پروژه عظیم پل پیامبراعظم (ص) در بروجرد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش لرستان خبر، ظهر امروز پروژه عظیم پل پیامبراعظم (ص) در بروجرد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

امیرامینی ظهر امروز در آیین افتتاح پل پیامبر اعظم (ص) در بروجرد اظهار داشت: امسال رویکرد وزارت راه و شهرسازی در زمینه برنامه‌ریزی کلان، رویکرد خوبی است.

 

وی افزود: امسال در دهه فجر 273 طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسند که برای اجرایی شدن آنها 28 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: 10 کریدور در کشور طراحی شده است که لرستان و خرم‌آباد در چهارراه اصلی این کلیدور قرار دارند که بره‌برداری از این راه ها نقش مؤثری در توسعه منطقه دارد.

 

وی تصریح کرد: تمرکز اعتبارات بر روی راه‌های حمل و نقل در سال  94 در لایجه بودجه پیش بینی شده است که اعتبارات راه و شهرسازی لرستان 60 درصد در سال آینده افزایش می‌یابد.

 

امینی بیان کرد: امسال در دهه فجر 177 هزار واحد مسکن مهر در کشور واگذار می شود و نیز یک هزار و 300 کیلومتر راه به بهره‌برداری می رسد.

 

وی خاطر نشان کرد: 30 کیلومتر از چهارخطه شدن محور پلدختر خرم آباد به بهره برداری رسید که این پروژه تا پایان سال اینده تکمیل می‌شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت خوب لرستان از نظر راه گفت: لرستان از لحاظ راه های اصلی، بزرگراه و راه روستایی در موقعیت خوبی قرار دارد و دارای 371 کیلومتر بزرگراه و 184کیلومتر در دست ساخت است.
 

 

منوچهر سیفی، شهردار بروجرد در این مراسم اظهار داشت: این پروژه شامل پل و بلوار پیامبر اعظم (ص) و بلوار عاشورا است که با صرف اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان به بهرهبرداری رسید.

 

وی افزود: این پروژه علاوه بر اینکه ارتباط شهروندان ساکن در شهرک اندیشه به خصوص فاز هفت این شهرک را به مرکز شهر تسهیل میکند، سبب کاهش بار ترافیک در خیابانهای بحرالعلوم و سید مصطفی نیز میشود.

 

شهردار بروجرد گفت: طرح چهار خطه کردن کمربندی این شهرستان مهمترین طرح این شهرستان در کاهش تصادفات و تسهیل رفت و آمد است چرا‌که این طرح مهم از آن نظر که محور جنوب را به غرب کشور متصل می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 



 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات