وزیر دادگستری:

لرستان خبر: وزیر دادگستری گفت: با توجه به اینکه اقتصاد ما و تمامی امکانات ما در اختیار دولت است، تغییر در آن سخت و تنها راه آن با برنامه وارد شدن در بخش خصوصی است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت در بخش خصوصی در خرم‌آباد‌ اظهار داشت: متأسفانه درگذشته نگاه ما به توسعه، نگاه عمرانی بوده است و به تولید و اشتغال کمتر توجه کرده‌ایم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه منابع دولت محدود است و باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، تابه‌حال کارهایی که انجام‌شده است بر مبنای منابع مالی نبوده‌اند و از ذهن و فکر استفاده‌شده است.

 

وزیر دادگستری عنوان کرد: ایران از ظرفیت تخصصی خوبی برخوردار است و این مهم‌ترین سرمایه کشور است که سبب ارتقای سطح رشد، تخصص و مدیریت‌شده است.

 

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر خصوصی‌سازی و استفاده از بخش خصوصی، تصریح کرد: اعتبارات عمرانی در کشور باوجود تحریم‌ها در سال گذشته به 20 هزار میلیارد تومان و امسال به 30 هزار میلیارد تومان افزایش رسیده است.

 

پورمحمدی بیان کرد: تاکنون 24 هزار میلیارد تومان از اعتبارات امسال پرداخت‌شده این در حالی است که در دو سال گذشته اعتبارات عمرانی شش میلیارد تومان بوده است.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم هوشمندانه عمل کردن خصوصی‌سازی در توسعه کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد ما و تمامی امکانات ما در اختیار دولت است، تغییر در آن سخت و تنها راه آن با برنامه وارد شدن در بخش خصوصی است.

 

وزیر دادگستری اظهار داشت: تلاش ما این است که مجوزها، روابط، مقررات، آئین‌نامه‌ها و گیرهای دولتی کاهش و مقررات تمدید شوند تا بخش خصوصی بتواند ورود پیداکرده و سرمایه‌گذاران از فرصت پیش‌آمده حداکثر استفاده را ببرند.

 

وی افزود: ما باید به تحریم‌ها با نگاه مثبت بنگریم و آن را تبدیل به فرصت کنیم و بااراده خود فرصت پیش‌آمده را به نفع خود رقم بزنیم

 

پورمحمدی با اشاره به اینکه اولویت با پروژه‌های با 60 درصد پیشرفت است، گفت: بنا بر گفته استاندار لرستان سه هزار و 600 میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد که باید بر اساس اولویت، طرح‌های دارای توجیه اقتصادی تکمیل شوند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات