بدهی 130 میلیارد تومانی به علت تعلل بانک صنعت و معدن لرستان؛

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت : واحد تولیدی‌ای با وجود ارزش چند میلیاردی‌اش به شخصی سودجویی به مبلغ 400 میلیون تومان واگذار می‌شود و با تعلل بانک صنعت و معدن بدهی 130 میلیارد تومانی برجای می‌گذارد.

به گزار ش لرستان خبر ، دومین همایش بازرسی‌ها و حقوقی‌های استان لرستان باعنوان «نظارت مقاومتی گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی» عصر یکشنبه با حضور مدیران کل بازرسی استان‌های غرب کشور در خرم‌آباد برگزار شد.

 

این همایش با حضور مدیرکل بازرسی استان‌های غرب کشور و مدیران و حقوقدانان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

 

مدیرکل بازرسی استانداری لرستان در این همایش گفت: امام خمینی(ره) در نظام ارزشی و فکری عالم تحولی ایجاد کرد که امروز پیامدها و آثار این مسیر را در منطقه و عالم می‌بینیم.

 

مهران علی‌پناه ادامه داد: برای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری به کمی همت و تدبر نیاز داریم این درحالی است که در تمام دستگاه‌ها ظرفیت اجرایی کردن این منویات وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: دلیل این که سالهاست مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کند تأثیر مستقیم آن روی زندگی و معیشت مردم است و ما برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ مقاومتی را در بین مردم و ادارات جا بیاندازیم.

 

در ادامه رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: امروز نظارت و ارزیابی عملکرد از ابزارهای مهم بررسی عملکرد مدیران است و من معتقدم این شدت نظارت‌ها و توسعه حوزه نظارت بر عملکرد‌ها یک علامت منفی در نظام اداری کشور و نشان دهنده روند اداری منفی است.

 

جعفر بدری ، تصریح کرد: مهم‌ترین زمینه ایجاد فساد در حوزه اجرایی عدم ثبات در مدیریت و تزلزل در کار مسئولان اجرایی است و بدون نظارت و ارزیابی نمی‌توانیم نقایص و نکات مثبت را ببینیم و در راستای برطرف کردن و یا تقویت آن‌ها قدم برداریم.

 

 

رئیس کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد: در لرستان در بسیاری از پرونده‌های قضایی ، شاهدیم که تسهیلات بانکی به افراد ناکارآمد اعطا می‌شود. برای نمونه واحد تولیدی‌ای با وجود ارزش چند میلیاردی‌اش به شخصی سودجویی به مبلغ 400 میلیون تومان واگذار می‌شود و با تعلل بانک صنعت و معدن بدهی 130 میلیارد تومانی برجای می‌گذارد.

 

 

بدری ادامه داد: صاحب این واحد تولیدی نه تنها سودی برای تولید استان نداشته؛ بلکه سبب بحران کارگری نیز شده است و تسهیلات بانکی را به جای احیای واحد تولیدی به خرید ساختمان شخصی‌اش اختصاص داده است و با این حال بعد از گذشت 8 سال باز هم تقاضای تنفس دارد!

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات