استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: دولت باید شرایط را برای ورود بخش خصوصی به اقتصاد فراهم کند چرا‌که تحقق اقتصاد کارآفرین با همکاری بخش خصوصی امکان‌پذیر است و دولت به ندرت می‌تواند کارآفرینی را انجام دهد.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند ظهر امروز در همایش تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه کارگری استان در خرم‌آباد اظهار داشت: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی درون‌زا بودن است که با ایجاد روحیه خودباوری مشکلات برطرف می‌شوند.

 

وی با اشاره به این‌که برون‌گرا بودن زمینه توسعه صادرات غیرنفتی را فراهم می کند، افزود: یکی دیگر از رویکردهای اقتصاد مقاومتی فرصت‌سازی است که در این راستا باید تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کرد.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: دولت باید شرایط را برای ورود بخش خصوصی به اقتصاد فراهم کند چرا‌که تحقق اقتصاد کارآفرین با همکاری بخش خصوصی امکان‌پذیر است و دولت به ندرت می‌تواند کارآفرینی را انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: مسئولان باید موانع نر‌افزاری را از میر ورود بخش خصوصی برطرف کنند چرا‌که نگرانی بخش خصوصی موانع سخت‌افزاری است.

 

بازوند بیان کرد: باید با اعمال مدیریت موانع قانونی رفع شوند و سند چشم انداز 1400، سند آمایش و سند اشتغال استان در راستای آسیب‌شناسی موانع موجود در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

 

وی خاطر‌نشان کرد: استان لرستان دچار ساختارهای فرسوده و ناکارآمدی است که برای تحقق اقتصاد مقاومتی ترمیم این ساختارهای ضروری است.

 

استاندار لرستان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای تغییر جایگاه لرستان از رتبه نخست بیکاری تلاش کنند و در راستای توسعه زیرساخت‌های عمرانی لرستان تلاش می شود تا دو سال آینده تمامی مسیرهای منتهی به مرکز استان به چهارخطه تبدیل شود.

 

وی افزود: با توجه به اجرای پروژه بازسازی خطوط ریلی در استان برای هر کیلومتر از این پروژه یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات