امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد گفت: با توجه به مشکلاتی که برای کارخانه سامان کاشی بروجرد و نیز تأخیر در مطالبات کارگران اتفاق افتاده است، مقرر شده تا تسهیلاتی 25 میلیارد تومانی برای رفع مشکلات این کارخانه پرداخت شود.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی عصر امروز در آئین تجلیل از کارگران نمونه شهرستان در تالار دکتر زرین‌کوب ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، اظهار داشت: اسلام کار کردن را عبادت و ارزش کارگران را برابر با مجاهد فی سبیل‌الله می‌داند.

 

وی افزود: حیات هر جامعه‌ای وابسته به کار و تلاش است و اگر فرهنگ کار و تلاش در جامعه‌ای وجود نداشته باشد این جامعه به سوی نابودی پیش‌رفته و موفقیتی نخواهد داشت.

 

امام جمعه بروجرد ضمن تأکید بر این‌که کم‌کاری در هر ملتی محکوم به شکست است، عنوان کرد: پیامبر گامی اسلام (ص) با بوسیدن دست دختر خود و نیز کارگری که دستانش پینه بسته بود، ارزشمندی این دو فرد را به جامعه اسلامی نشان داده است.

 

وی تصریح کرد: جامعه سالم مستلزم پویایی اقتصاد و سالم بودن آن است و برای این‌که دست دشمنان از کشور و مبانی اعتقادی کوتاه شود، باید ثروت و تولید ملی را افزایش دهیم.

 

ترابی بیان کرد: کارگران چرخ اقتصاد کشور را به چرخش درمی‌آورند و برای داشتن اقتصادی سالم و پویا و در نتیجه جامعه‌ای سالم باید به مقام و جایگاه کارگران ارج نهاد.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که سرباز زدن از پذیرش رنج کار در واقع تبدیل خود به سرباری برای جامعه است، خاطر‌نشان کرد: کسالت و بیکاری امری مذموم است و کسانی که با انجام کارهایی مانند قاچاق کالا به سود زیادی دست یابد، از جمله بیکاران مزمن در جامعه به حساب می‌آیند.

 

امام جمعه بروجرد گفت: تنها راه تقویت پایه‌های متزلزل اقتصادی کشور، اعتماد به تولیدکننده، سرمایه‌گذار و کارگران است که در این صورت اهداف کلان اقتصادی در کشور محقق می شود.

 

وی ضمن تأکید بر اقتصاد مقاومتی، افزود: دشمنان با شناسایی نقاط ضعف اقتصادی کشور در تلاشند تا با تشدید تحریم‌ها ملت ایران را وادار به تسلیم کنند بنابراین بادی در این مسیر از اقتصاد مقاومتی کمک گرفت.

 

ترابی عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که برای کارخانه سامان کاشی بروجرد و نیز تأخیر در مطالبات کارگران اتفاق افتاده است، مقرر شده تا تسهیلاتی 25 میلیارد تومانی برای رفع مشکلات این کارخانه پرداخت شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات