استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: کمبود شدید زیرساخت‌های تولید و صنعت، ‌‌ضعف فرهنگ کار و کارآفرینی و نیز کمبود اعتبارات پایدار از دیگر چالش‌های مطرح شده در این نشست در مسیر توسعه لرستان بود.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: با وجود این‌که لرستان دارای 800 هزار زمین زراعی است اما سرانه درآمدی مردم این استان پایین است.

 

وی افزود: استان لرستان در سال‌های 75 تا 92 در جایگاه یک و دو بیکاری در کشور قرار داشته است و در طی دو سال نیز رتبه سوم را داشته است و این امر نشان‌دهنده این مهم است که بیکاری یکی از چالش‌های اصلی این استان محسوب می‌شود.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: در نشستی که روز گذشته با هیئت دولت برگزار شد عملکرد 18 ماهه دولت در لرستان را به ریاست جمهوری ارائه دادیم.

 

وی با اشاره به تبیین چالش‌های موجود در لرستان برای هیئت دولت، تصریح کرد: کمبود شدید زیرساخت‌های تولید و صنعت، ‌‌ضعف فرهنگ کار و کارآفرینی و نیز کمبود اعتبارات پایدار از دیگر چالش‌های مطرح شده در این نشست در مسیر توسعه لرستان بود.

 

بازوند با اشاره به پیشنهادات ارائه شده در این نشست، بیان کرد: اختصاص سالانه یک هزار میلیارد تومان از طریق هلدینگ‌های اقتصادی به استان لرستان و اختصاص 40 میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک از جمله پیشنهادهای ارائه شده در این نشست بود.

 

وی خاطر‌نشان کرد: پرداخت فوق‌العاده دستگاه‌های اجرای در زمینه ریزگردها و نیز بحث زوال درختال بلوط در لرستان از دیگر پیشنهادات بود.

 

استاندار لرستان گفت: در این نشست پیشنهاد دادیم که 67 واحد تولیدی که به تملک بانک‌ها درآمده‌اند، تعیین تکلیف شوند و نیز ساختمان استانداری لرستان تعیین تکلیف شود.

 

وی افزود: پیشنهاد شد 10 میلیارد تومان برای دیجیتال شدن صدا و سیمای لرستان اختصاص یابد، علاوه بر آن استاده و بهره‌وری از خطوط انتقال نفت و خوراک آن در لرستان در این نشست بررسی شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات