معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

لرستان خبر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: نخبگان باید از ایده خود بیشتر استفاده و برای این استان باید از ظرفیت صندوق پژوهشگاه کشور استفاده شود و ما نیز آمادگی تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی لرستان را داریم.

به گزارش لرستان خبر، سورنا ستاری ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: باید بخشی از درآمد دانشگاه‌ها از داخل دانشگاه بیرون بیاید چراکه دانشگاه‌ها نسبت به فارغ‌التحصیلان خود مسئول هستند.

 

وی با اشاره به این‌که باید فارغ‌التحصیلان در طی فرآیندی دو تا پنج ساله به خودکفایی و تولید برسند، افزود: قرار نیست که فارغ‌التحصیلان بعد از تحصیل درب استانداری‌ها به دنبال شغل بگردند اما دانشگاه‌های کشور نسبت به خروجی‌های خود و فارغ‌التحصیلان تعهدی ندارند.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به این‌که استان لرستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه دانشگاهی دارد، عنوان کرد: بنابراین در هر زمینه‌ای که نیاز لرستان باشد، این استان را در بحث اعتبار حمایت می‌کنیم.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که از حضور نخبگان باید برای درآمدزایی استفاده شود، تصریح کرد: پژوهشکده‌ها عامل واسط هستند و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی لرستان باید ارتباط بیشتری با مرکز کشور برقرار کند.

 

ستاری به استفاده بیشتر و بهینه از استعدادهای و ظرفیت‌های گیاهی و کشاورزی لرستان تأکید و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب گیاهی و کشاورزی که در لرستان وجود دارد باید در جهت شکوفایی این ظرفیت‌ها تلاش شود.

 

وی بر فراهم شدن پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه گیاهان دارویی و کشاورزی تأکید و خاطرنشان کرد: نخبگان باید از ایده خود بیشتر استفاده و برای این استان باید از ظرفیت صندوق پژوهشگاه کشور استفاده شود و ما نیز آمادگی تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی لرستان را داریم.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات