فرماندار بروجرد:

لرستان خبر: فرماندار بروجرد گفت: در صورتی که از ظرفیت‌های منطقه در راستای اشتغال‌زایی استفاده کافی برده شود در این صورت علاوه بر ممانعت از مهاجرت جوانان، می‌توان از امنیت موجود برای تقویت اقتصاد استفاده کرد.

به گزارش لرستان خبر، مسلم پورقاسمیان عصر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایهگذاری این شهرستان، اظهار داشت: علاوه بر حمایت دولت از کارگاه‌های کوچک، مردم نیز باید حضوری مستقیم و مؤثر در فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی داشته باشند.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم مشارکت مردم در ایجاد کارگاه‌های کوچک زودبازده، افزود: با وجود این‌که کارخانجات و کارگاه‌های بروجرد اثربخشی لازم را در کشور ندارد، در این کارخانجات ضمانت کاری برای کارگران جود ندارد و با وجود دریافت تسهیلات از دولت در صورت بروز مشکلات، کارگران را اخراج می‌کنند.

 

فرماندار بروجرد بر لزوم جذب سرمایه‌گذار تأکید و عنوان کرد: برخی کشورها با وجود ظرفیت‌های محدود به گونه‌ای تبلیغات غیرواقعی انجام می‌دهند که با فریب اذهان سرمایه‌گذار جذب کنند در حالی شهرستان بروجرد ظرفیت‌های مناسبی دارد که باید بهره کافی از آن‌ها برده شود.

 

وی تصریح کرد: در صورتی که از ظرفیت‌های منطقه در راستای اشتغال‌زایی استفاده کافی برده شود در این صورت علاوه بر ممانعت از مهاجرت جوانان، می‌توان از امنیت موجود برای تقویت اقتصاد استفاده کرد.

 

پورقاسمیان ضمن تأکید بر اصلاح تفکر نادرست درباره اشتغال، بیان کرد: این دید که تنها اشتغال‌زایی در صورت پشت میزنشینی محقق می شود، باید اصلاح شود چراکه در صورت بهره مندی از اعتبارات روستایی امکان اشتغال‌زایی در زمینه کشاورزی، باغداری، زنبورداری، پرورش گاو و گوسفند در مناطق روستایی وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدام دولت در راستای پرداخت تسهیلات 70 میلیون تومانی به ازای ایجاد یک شغل ثابت، این امر می‌تواند در پیشرفت شهرستان و رونق‌بخشی به اقتصاد و تولید مؤثر باشد.

 

فرماندار بروجرد گفت: احداث منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بروجرد در حال پیگیری است که در صورت محقق شدن این طرح زمینه را برای اشتغال 100 هزار نفر در شهرستان فراهم می‌کند ضمن این‌که سبب ارتقاء اشترینان در حد یک شهرستان می‌شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات