معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: در راستای نهادینه شدن فرهنگ ساخت‌وساز مطلوب و رعایت اصول و مبانی ساختمانی باید مدیران عمرانی نسبت به آموزش مهندسان اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد کاهش مشکلات در این زمینه باشیم.

به گزارش لرستان خبر، محمد اصلانی عصر امروز در جلسه شورای فنی استان لرستان اظهار داشت: تعهد کاری در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته به مراتب کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: با وجود این‌که مهندسان ایرانی از نظر سطح علمی کمبودی نسبت به سایر کشورها ندارند اما تفاوتی در کارکرد در کشور ما با سایر کشورها وجود دارد، در متعهد بودن در کارها است.

 

معاون عمرانی استاندار لرستان بر لزوم نظارت بیشتر مدیران عمرانی بر کارای مربوطه تأکید و عنوان کرد: در راستای کاهش ایجاد مشکل در ساخت‌و سازها باید مدیران عمرانی سطح آگاهی فنی و علمی خود را افزایش دهند.

 

وی بر لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای از سوی مهندسان تأکید و تصریح کرد: در راستای نهادینه شدن فرهنگ ساخت‌وساز مطلوب و رعایت اصول و مبانی ساختمانی باید مدیران عمرانی نسبت به آموزش مهندسان اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد کاهش مشکلات در این زمینه باشیم.

 

اصلانی ضمن تأکید بر ابطال پروانه کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی که استانداردهای لازم را کسب نکرده باشند، بیان کرد: موسسه استاندارد و صنعت  معدن و تجارت باید به 129 واحد تولید مصالح ساختمانی در استان رسیدگی و وضعیت واحدهای تعطیل آن را مشخص کند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که بسیاری از کارخانه‌های تولید آسفالت در استان استاندارد لازم را ندارد، بنابراین باید ظرف مدت 15 روز استانداردهای لازم را از کسب کنند در غیر این صورت تعطیل می‌شوند.
 

مرضیه قنبریان، مدیرکل استاندارد استان لرستان در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر 184 واحد تولیدی در استان فعال هستند که تنها 34 واحد از آن‌ها پروانه استاندارد را دریافت کرده‌اند و مابقی باید نسبت به دریافت این پروانه اقدام کنند.

 

وی افزود: با توجه به این‌که مصالح ساختمانی غیرمجاز بسیاری از دیگر استان‌ها با لرستان وارد می شود، باید نیروی انتظامی و دستگاه قضایی از ورود این مصالح به استان جلوگیری کنند.

 

مدیرکل استاندارد استان لرستان عنوان کرد: بر این اساس موسس استاندار لرستان یکی از اولویت‌های خود را در سال جاری به استاندارسازی مصالح ساختمانی اختصاص داده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات