رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: امسال تاکنون 30 مورد حادثه ناشی از کار گزارش شده است، 50 درصد از حوادث ناشی از کار در شهرستان بروجرد مربوط به کارهای ساختمانی است.

به گزارش لرستان خبر، کامران فرشید عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: کارفرمایان باید نسبت به رعایت اصول و موارد ایمنی کارگران در حین کار توجه کنند.

 

وی افزود: با توجه به این که امسال تاکنون 30 مورد حادثه ناشی از کار گزارش شده است، 50 درصد از حوادث ناشی از کار در شهرستان بروجرد مربوط به کارهای ساختمانی است.

 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که 30 نفر در سال گذشته در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند، عنوان کرد: مهندسان نظام مهندسی و شهرداران باید تلاش کنند تا آمار حوادث ناشی از کار در شهرستان را کاهش دهند.

 

وی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی این اداره مبنی بر نرخ بیکاری 17.2 درصدی در شهرستان بروجرد، تصریح کرد: سه بنگاه کاریابی در شهرستان بروجرد وجود دارد که در راستای ثبت نام و معرفی کارجویان برای فرصت‌های شغلی فعالیت می‌کنند.

 

فرشید بیان کرد: با توجه به ارتباط بیکاری با بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه، آمار تعداد بیکاران در جامعه فزاینده است و در صورتی که اقدامی جدی با این مسئله انجام نشود، بحران‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان بروجردی واگذار شده که تا پایان شهریورماه یک هزار و 199 واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یک هزار و 180 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان انجام شده است که با توجه به مشمول قانون کار بودن این واحدهای تولیدی، به صورت دوره‌ای مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

 

وی افزود: 20 درصد جمعیت شهرستان بروجرد به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش کارگری این شهرستان فعالیت می‌کنند.
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات