استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی مردم لرستان 34 درصد و دو درصد کمتر از نرخ میانگین کشوری است.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی مردم لرستان 34 درصد و دو درصد کمتر از نرخ میانگین کشوری است.

 

وی با اشاره به مشکلات مناطق زاگرس‌نشین، افزود: سهم اشتغال در استان لرستان در بخش کشاورزی 30 درصد، در بخش صنعت 29 و در بخش خدماتی 41 درصد و ارزش افزود در کلیه فعالیت‌ها زیر دو درصد نسبت به کشور است.

 

استاندار لرستان ضمن تأکید بر ایجاد بازار و رونق اقتصاد در لرستان، عنوان کرد: با توجه به این‌که با افزایش مهاجرت از لرستان و برون‌گرایی مواجه هستیم بنابراین برای رفع این مشکل باید برای ایجاد بازار و درون‌گرایی اقتصادی در استان سرمایه‌گذاری و پروژه تعریف کنیم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که شرایطی که در استان‌های توسعه‌یافته جوابگو است در استان‌های محروم به جواب نمی‌رسد، بنابرای باید امتیازات و تسهیلات ویژه برای این مناطق در نظر گرفته شود.

 

بازوند ضمن تأکید بر لزوم تخصیص تسهیلات واردات و صادرات برای مناطق محروم، بیان کرد: در استان لرستان سیاست مالی انبساطی جواب می‌دهد و در استان‌های کمتر توسعه‌یافته‌ای مانند لرستان اقتصاد ایالتی بهتر مشکلات را برطرف می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که توسعه لرستان نیازمند توسعه بخش خصوصی است بنابراین در این زمینه همایش‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار برگزار شد.

 

استاندار لرستان گفت: با توجه به عقد تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش پنج هزار و 500 میلارد تومان با سرمایه‌گذار خصوصی در استان در صورتی که یک سوم این تفاهم‌نامه‌ها محقق شود، بسیاری از مشکلات لرستان برطرف می‌شود.

 

وی افزود: باید در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به استان لرستان و دیگر استان‌های محروم شود چراکه تحقق این برنامه می‌تواند عقب ماندگی لرستان را برطرف کند.

 

بازوند به حضور حداکثری مردم لرستان در انتخابات گذشته اشاره و عنوان کرد: دولت امانت‌دار رأی‌های مردم است و باید با فراهم کردن زمینه اشتغال در لرستان امانتدار خوبی باشد.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات