مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های لرستان گفت: براساس برنامه‌ریزی که در راستای خارج کردن مشاغل مزاحم و نیمه مزاحم از محدوده شهری انجام شده، می‌توان با ایجاد شهرک‌ها، پایانه و مجتمع، مشاغل مرتبط با دیزل و حمل‌و‌نقل را در آنجا ساماندهی کرد.

به گزارش لرستان خبر، حسن رحمانی ظهر امروز در نشست تصمیم‌گیری برای مکان‌یابی احداث پایانه بار بروجرد اظهار داشت: شهرستان بروجرد پس از دورود بیشترین حجم جا‌به‌جایی بار را در استان دارد.

 

وی بر ضرورت احداث پایانه بار در بروجرد تأکید کرد و افزود: شهرستان بروجرد با وجود حجم بیش از 21 درصدی جابه‌جایی بار در لرستان، پایانه بار ندارد.

 

مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های لرستان عنوان کرد: با وجود این‌که در سال‌های گذشته موافقت ایجاد پایانه بار با عنوان «شهرک» در جاده اراک توسط بخش خصوصی گرفته شده اما به دلیل واقع شدن در حوزه شهری اقدامی انجام نشده است.

 

وی تصریح کرد: برای احداث پایانه بار باید شرایطی نظیر وضعیت اقلیمی و توپوگرافی شهری، اراضی کشاورزی و معارضان، راه‌های فراهم شدن زیرساخت‌ها و جاده دسترسی در نظر گرفته شود.

 

رحمانی بیان کرد: در زمینه احداث این پایانه دو مکان دیگر در نزدیکی پادگان مهندسی و بعد از تقاطع پل زمانکار در محور بروجرد خرم‌آباد در نظر گرفته شده است که باید در انتخاب یکی از این دو مکان شرایط لازم لحاظ شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بروجرد چهار هزار و 673 راننده در حوزه بار فعالیت دارند که 31 درصد رانندگان این حوزه را در استان شامل می‌شوند.

 

مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های لرستان بر لزوم احداث پایانه بار در مسیر اصلی تأکید کرد و گفت: لازم ایت این پایانه در مسیر اصلی احداث شود چراکه حجم زیادی از بار تولیدی در لرستان به سمت شمال کشور ارسال می‌شوند.

 

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون شهرستان‌های دورود، بروجرد، خرم‌آباد، الیگودرز و پلدختر به ترتیب بیشترین میزان جابه‌جایی بار را در لرستان داشته‌اند.

 

رحمانی بر ساماندهی مشاغل مرتبط با حمل‌و‌نقل تأکید و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی که در راستای خارج کردن مشاغل مزاحم و نیمه مزاحم از محدوده شهری انجام شده، می‌توان با ایجاد شهرک‌ها، پایانه و مجتمع، مشاغل مرتبط با دیزل و حمل‌و‌نقل را در آنجا ساماندهی کرد.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات