رئیس شورای شهر بروجرد:

لرستان خبر: رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: در صورت تأمین زمین مورد نیاز برای دستگاه زباله‌سوز شرکت مربوطه در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم وارد عمل می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، محمدرضا معظمی گودرزی ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای استقرار دستگاه زباله‌سوز در این شهرستان اظهار داشت: باید برنامه‌ای اصولی در زمینه مدیریت پسماند در جلسات تدوین شود تا زمینه برداشت‌های متفاوت بر مبنای تحلیل‌های ذهنی از بین برود.

 

وی افزود: باید برنامه‌هایی بلندمدت و کوتاه‌مدت در این راستا تدوین شود که زباله‌سوزی بیمارستانی می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای زباله‌سوزی شهری قرار گیرد.

 

رئیس شورای شهر بروجرد عنوان کرد: تاکنون در چندسال اخیر اقدامات زیادی برای مدیریت اصولی پسماند در شهرستان بروجرد انجام شده که به نتیجه نرسیده است.

 

وی تصریح کرد: در راستای تدوین این برنامه لازم است نسبت به تفکیک زباله از مبدأ و سوزاندن آن در این مسیر باور عمومی تقویت شده و مردم در این زمنیه مشارکت بهتری داشته باشند.

 

معظمی‌گودرزی با اشاره به این‌که بهره‌گیری از ماشین‌آلات کوچک و کم‌حجم و نیز سرعت در احداث از ویژ‌گی‌های زباله‌سوزی صنعتی و بهداشتی است، بیان کرد: در راستای انجام زباله‌سوزی پسماندهای عفونی به یک هزار و 200 مترمربع زمین نیاز است.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که دود متساعد شدن از سوزاندن زباله در دستگاه زباله‌سوز کاملا بهداشتی است، خاطرنشان کرد: در صورت تأمین زمین مورد نیاز برای این طرح شرکت مربوطه در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم وارد عمل می‌شود.

 

عباس شمس‌الدینی،عضو شورای اسلامی شهر بروجرد در این نشست اظهار داشت: بستر لازم برای استقرار زباله‌سوز توسط شهرداری و شورای شهر فراهم شود.

 

وی افزود: فراهم‌سازی بستر زباله‌سوزی برای بیمارستان‌ها نخستین گام در استقرار زباله‌سوز در این شهرستان است که تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد با اشاره به اجرایی شدن این طرح در دیگر استان‌ها، عنوان کرد: اجرای موفق این طرح در دیگر استان‌ها می‌تواند الگوی شهرستان قرار گیرد که برای اجرای آن نیازمند فرهنگ‌سازی در بین شهروندان است.

 

وی با اشاره به این‌که زباله‌های بیمارستانی هفت درصد زباله‌ها را دربرمی‌گیرند، تصریح کرد: اجرای موفق طرح زباله‌سوزی در بروجرد مستلزم تفکیک زباله‌های خشک از مبدأ است با توجه به این‌که حجم 30 درصدی از زباله‌های خانگی قابل بازیافت هستند.

 

انتهای پیام/پ

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات