رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: نیاز مردم از اولویت‌های صدور مجوز برای احداث واحدهای تولیدی است.

به گزارش لرستان خبر،‌ محمدمهدی شریف‌طبع عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: در شهرستان بروجرد 13 واحد صنایع غذایی، 138 واحد سنگبری و 21 واحد صنایع فلزی فعال هستند.

 

وی 30 واحد محصولات پلاستیکی و 24 واحد صنایع غیرفلزی از دیگر واحدهای فعال بروجرد برشمرد و افزود: گنجایش شهرک صنعتی بروجرد تکمیل شده است و برای فعالیت دیگر واحدهای صنعتی نیازمند احداث شهرک‌های صنعتی دو و سه هستیم.

 

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد عنوان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی بروجرد با مشکلاتی نظیر بدهی مالیاتی، معوقات بانکی، نبود بازار فروش و سرمایه در گردش، مشکلات مدیریتی و تهیه مواد اولیه مواجه هستند که این عوامل سبب شده این واحدها به حالیت نیمه‌فعال و یا تعطیل شده دربیاید.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که در زمینه صدور مجوز احداث واحدهای تولیدی باید طرح‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرند، تصریح کرد: متقاضیان احداث واحدهای تولیدی باید سهم آورده‌ای را ارائه دهند که در صورت نداشتن این آورده با مشکل مواجه می‌شوند.

 

شریف‌طبع از تعطیلی برخی سنگبری‌های بروجرد به دلیل مشکلات خبرداد و بیان کرد: بیمه تأمین اجتماعی، تعداد کم کارگران و مالیات بر ارزش افزوده از جمله عواملی هستند که فعالیت برخی سنگبری‌های بروجرد را در آستانه توقف قرار داده‌اند، با این وجود در بررسی‌های انجام شده معوقات بانکی واحدهای سنگبری در مقایسه با دیگر واحدهای تولیدی شهرستان کمتر است.

 

وی نیاز مردم را از اولویت‌های صدور مجوز برای احداث واحدهای تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته در شهرستان بروجرد 33 پروانه بهره‌برداری و 44 مجوز تأسیس صادر شده که در همین مدت نیز هفت طرح توسعه ای اجرا شده است.

 

انتهای پیام/پ

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات