رژیم صهیونیستی یک سال پیش بار دیگر به نوار غزه حمله کرد که سومین تهاجم این رژیم به نوار غزه طی هفت سال بود/ در این تهاجم و در ظرف ۵۰ روز، ۲۲۵۱ فلسطینی از جمله ۵۵۱ کودک شهید شدند

به گزارش لرستان خبر، از بیش از ده هزار فلسطینی زخمی شده به گفته پزشکان بدون مرز هفت هزار نفرشان زن و کودک هستند وبیشتر بیماران که به مراقبت‌های پس از جراحی یا فیزیوتراپی مرتبط با جراحت‌های جنگی نیاز دارند، زیر 18 سال سن دارند.

 

 

 
در نوار غزه یک میلیون و 800 هزار نفر زندگی می کنند که هفتاد درصد آنها زیر 30 سال هستند.
 
در مجموع، به گفته سازمان ملل صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه به مراقبت‌های پزشکی و حمایت روانی نیاز دارند. سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز خاطر نشان کرد در نوار غزه که عملیات بازسازی در آن هنوز شروع نشده است، هفتاد درصد ساختارهای بیمارستانی به طور جزیی یا کلی در این حمله تخریب شدند.
 
به علاوه، با 18 هزار خانه‌ای که به طور کامل یا تقریبا کامل تخریب شده‌اند، صدها تن از ساکنان غزه همچنان در خانه بستگان یا پناهگاه‌های موقت زندگی می کنند. سازمان ملل چندی پیش همه مراکز پذیرش خود را در نوار غزه تعطیل کرد.
 
در شرایطی که هیچ یک از مسائلی که به تهاجم تابستان گذشته منجر شد، حل نشده است، پزشکان بدون مرز «عادی شدن غیرقابل پذیرش چندین دهه اشغال‌گری اسرائیل را در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی که با کشتار همراه بوده است» محکوم می کند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، رئیس پزشکان بدون مرز اعلام کرد: «لفاظی‌های اسرائیل در مورد حق دفاع از خود بهانه‌ای شده است برای حملاتی که هر بار مرگبارتر می شود و سیاستی استعماری که فلسطینی‌ها را در تنگنا قرار داده و آنها را از داشتن آینده محروم کرده است».
 
پزشکان بدون مرز در بیانیه خود همچنین 48 سال اشغال‌گری وحشیانه اسرائیل، آزار و اذیت و تحقیر و توهینی را که فلسطینی‌ها مدام متحمل آن می شوند، محکوم کرد.
 
 
انتهای پیام/
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات