مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

لرستان خبر: مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: شرکت برق لرستان طرح احداث پارکینگ خورشیدی را عملیاتی نموده که در حال حاضر این طرح 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش لرستان خبر، محمد بحرینی‌بروجنی شامگاه دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان در خرم‌آباد، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به این مهم که مدیریت بحران یک اصل مهم است اعتقاد داشته باشند.

 

وی افزود: پدافند غیرعامل در صورتی جایگاه ویژه خود را می‌یابد که مدیران دستگاه‌های اجرایی اعتقاد به مدیریت بحران را در وجود خود به عنوان یک اصل مهم جاری کنند در این صورت است که این تفکر می‌تواند به زیرمجموعه دستگاه‌ها انتقال یابد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: مدیریت بحران نه تنها امری هزینه‌ساز نیست بلکه می‌تواند سرمایه هم تلقی شود چراکه صرف هزینه برای پدافند غیرعامل و در نهایت مدیریت بحران می‌تواند یک سرمایه‌گذاری محسوب شود.

 

وی تصریح کرد: شرکت توزیع برق خود در راستای رعایت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران پیش قدم شده و اقداماتی را در این زمینه اجرایی نموده که از جمله ان تجهیز محوطه شرکت برق لرستان به پنل‌های خورشیدی است.

 

بحرینی‌بروجنی با اشاره به تجهیز خیابان انقلاب خرم‌آباد به پنل‌های خورشیدی، بیان کرد: شرکت برق لرستان طرح احداث پارکینگ خورشیدی را عملیاتی نموده که در حال حاضر این طرح 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی از تجهیز تمام سقف این پارکینگ به پنل‌های خورشیدی، خاطرنشان کرد: استان لرستان جزء محدود استان‌هایی است که از انرژی خورشیدی بیشترین بهره‌وری را انجام می‌کند که در این زمینه 10 روستای لرستان از انرژی خورشیدی بهره‌مند هستند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: انجام مانور در شهرهای استان و الزام سازمان‌ها دولتی به نصب ژنراتور و تهیه بانک اطلاعاتی از جمله دیگر اقدامات این اداره در زمینه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است که از نظر اقتصادی به صرفه بوده‌اند.

 

ابراهیم توکلی، مدیرکل دامپزشکی لرستان در این نشست اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و همسایگی ایران با کشورهایی که مورد تهاجم دشمن قرار ارند، بنابراین توجه به پدافند عامل امری ضروری است.

 

وی به شیوه‌های تهاجمی دشمن اشاره کرد و افزود: جنگ‌های نرم اقتصاد، سلامتی و بهداشتی و حتی سیاست‌های بین‌الملل شیوده دیگر توطئه و زورگویی استعمار بر کشورهای دیگر است که دستگاه‌های اجرایی کشورها را مورد تهاجم قرار می‌دهد.

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: با توجه به این‌که رشد جمعیتی نیاز به دامپروری برای تأمین غذا را افزایش داده و از سویی بیماری‌های مشترکی بین دام و انسان قرار دارد که در نتیجه ابتلای دام به انسان منتقل می‌شود بنابراین باید در راستای پدافند غیرعامل کنترل این بیماری‌ها، آموزش لازم داده شود.

 

وی نیمی از بیماری‌های دام را مشترک بین انسان و دام برشمرد و تصریح کرد: تاکنون 156 بیماری نوپدید در دام شناخته شده که 114 بیماری مشترک بین انسان و دام هستند.

 

توکلی به جایگاه دام و دامپزشکی در لرستان اشاره و بیان کرد: موقعیت جغرافیایی لرستان به‌گونه‌ای است که با هفت استان مرز همسایگی دارد و با توجه به سابقه دامپروری این استان می‌تواند برای خود و سایر استان‌ها خطرساز باشد.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات