رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: متقاضیان اشتغال به مشاغل خانگی می‌توانند از تسهیلات ویژه این مشاغل بهره‌مند شوند.

به گزارش لرستان خبر، کامران فرشید عصر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان بروجرد اظهار داشت: متقاضیان اشتغال به مشاغل خانگی می‌توانند از تسهیلات ویژه این مشاغل بهره‌مند شوند.

 

وی با اشاره به مزایای تشکیل تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: تعاونی‌ها می‌توانند در ایجاد اشتغال پایدار مؤثر باشند، ضمن این‌که می‌توانند در زمینه تقویت کارگروهی در جامعه سودرسانی کنند.

 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در حال حاضر 750 تعاونی ثبت شده در شهرستان بروجرد وجود دارد که 35 درصد از آن‌ها به طور دائم فعالیت می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: با وجود ظرفیت بالایی که شهرستان بروجرد در تشکیل تعاونی‌ها دارد اما به دلیل تورم در کشور، اعطای تسهیلات به تعاونی‌ها متوقف شده که این امر زمینه بروز مشکلاتی را برای آن‌ها فراهم آورده است.

 

فرشید بیان کرد: تعاونی‌ها با داشتن انگیزه و هدف می‌توانند به فعالیت خود انسجام ببخشند و با بررسی دقیق مسائل اداری و مالی از مشکلات پیشگیری کنند.

 

وی ضمن تأکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی برای اشتغال‌زایی و ثبت آن در سامانه رصد، خاطرنشان کرد: در راستای تشکیل تعاونی، افراد می‌توانند در مجموعه‌ای هفت نفره و با داشتن سهم آورده 100 هزار تومان اقدام به تشکیل تعاونی کنند.

 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای توانمندسازی و افزایش سطح درآمد خانوارهای روستایی تشکیل تعاونی فرش‌بافی امری سودمند است.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات