رئیس تعاون کار رفاه اجتماعی بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: با تشکیل و تصویب طرح‌‏های تعاونی‏‌ها می‌توان آن‌ها را برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت به بانک‌ها معرفی نمود.

به گزارش لرستان خبر، کامران فرشید شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی چالشها و فرصتهای حوزه تعاون شهرستان بروجرد اظهار داشت: تعاونی‌ها می‌توانند در زمینه میراث فرهنگی و مذهبی و معرفی آثار گردشگری به گردشگران و به دنبال آن توسعه اقتصادی نقش‌آفرین باشند.

 

وی افزود: امسال سه تعاونی از شهرستان بروجرد توانست رتبه برتر استانی را کسب کند ضمن این‌که دو تعاونی دیگر موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.

 

رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی بروجرد عنوان کرد: با توجه به جمعیت و نقش زنان در ارتقای سطح اقتصاد خانواده، 10.9 درصد از تعاونی‌های بروجرد به این قشر از جامعه تعلق دارد.

 

وی بیان کرد: صنایع‌دستی، مشاغل خانگی، کشاورزی، دامپروری و صنایع بسته‌بندی حوزه‌هایی هستند که بیشترین تعاونی‌های بانوان در این حوزه شکل گرفته است.

 

فرشید با اشاره به این‌که 35 درصد تعاونی‌های بروجرد فعال هستند، تصریح کرد: 10.3 تعاونی‌های ثبت شده در این شهرستان مربوط به کشاورزی و 4.1 درصد نیز مربوط به دامپروری است.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که توسعه بخش تعاون می‌تواند در برقراری عدالت سهیم باشد، خاطرنشان کرد: با تشکیل و تصویب طرح‌‏های تعاونی‏‌ها می‌توان آن‌ها را برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت به بانک‌ها معرفی نمود.

 

رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی از آئین‌نامه‌های معافیت مالیاتی برای تعاونی‌های فعال خبرداد و گفت: در حوزه صادرات آئین‌نامه‌های معافیت مالیاتی وجود دارد چنانچه تعاونی‌های کشاورزی می‌توانند از معافیت 100 درصدی مالیات بهره‌مند شوند.

 

وی با اشاره به این‌که تشکیل تعاونی در بروجرد هیچ محدودیتی ندارد، افزود: در صورت تأمین ظرفیت و داشتن نیاز منطقه در زمینه کشاورزی، صنایع دستی و نیز عمران روستایی و شهری می توان تعاونی‌ها را توسعه بخشید.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات