معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

لرستان خبر: معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: 92 درصد از آب مصرفی در استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، نادرمختاری ظهر امروز در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد اظهار داشت: بحث تقسیم عادلانه آب بین استان‌ها با وجود خشکسالی‌های اخیر به یک بحران تبدیل شده است.

 

وی افزود: استان‌های با سابقه کم‌آبی توانسته‌اند این بحران را به خوبی مدیریت کنند اما استان ما که همواره استان پرآبی بوده است در این شرایط و با وجود کاهش بارندگی به دنبال راه‌حلی برای مدیریت این چالش هستیم.

 

معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: براساس تقسیم‌بندی که در زمینه تقسیم حوزه‌های آبریز کشور انجام شده است، استان لرستان از میان پنج حوزه آبریز، در حوزه آبریز خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره وجود شش هزار و 674 حلقه چاه مجاز در استان، بیان کرد: از این تعداد چهار هزار و 549 حلقه چاه در حوزه کشاورزی، 71 حلقه چاه در زمینه استفاده آب شهری و 619 حلقه چاه برای تأمین  آب شرب روستایی بهره‌برداری می‌شود.

 

مختاری با اشاره به برداشت 623 میلیون مترمکعبی آب از این چاه‌ها برای کشاورزی، تصریح کرد: یک هزار و 535 حلقه چاه در بخش صنعت وجود دارد که سالانه 34 میلیون مترمکعب آب از این چاه‌ها بهره‌برداری می‌شود.

 

وی بر لزوم اصلاح الگوی کشت توسط کشاورزان برای مدیریت منابع آبی، خاطرنشان کرد: 92 درصد از آب مصرفی در استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات