لرستان وموجی از طرح های نیمه تمام؛

این روزها پروژه های زیادی در شهر وجود دارد که سالهاست نیمه کاره رها شده اند و این پروژه ها تنها وعده های پی در پی افتتاح را یدک می کشند و در انتظار افتتاح فرسوده می شوند

این روزها پروژه های زیادی در شهر وجود دارد که سالهاست نیمه کاره رها شده اند و این پروژه ها تنها وعده های پی در پی افتتاح را یدک می کشند و در انتظار افتتاح فرسوده می شوند.

کد خبر: ۱۰۰۱۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
 

به گزارش بازتاب بروجرد با توجه به نیازهای عمرانی و مشکلات شهر، هر ساله کلنگ ساخت تعدادی پروژه در این راستا به زمین زده می شود تا با احداث و تکمیل پروژه ها از بار مشکلات کاسته شود.

گاهی کلنگ برای ساخت پروژه هایی بر زمین فرو می رود که هیچ سودی برای شهرستان ندارند و سالها فقط اعتبارات را جذب خود می کنند.

اما در عوض چه بسیار هستند پروژه هایی که مردم از نبود آنها رنج می برند به طوری که افتتاح و بهره برداری از برخی پروژه ها باعث می شود مشکلات کم شود .

این در حالی است که در شهرستان بروجرد پروژه های نیمه تمام زیادی وجود دارد که برخی از آنها عمرشان به ده ها سال بر می گردد و انگار خیال افتتاح ندارند.

هر کدام از پروژه های نیمه تمام در هنگام کلنگ زنی زمانی برای افتتاح و بهره برداری آنها گفته می شود اما دریغ از اینکه این پروژه ها در زمان خود که نه، حداقل چند سال پس از وعده داده شده افتتاح شوند.

پروژه های نیمه تمام هم حالا برای خود حکایتی شده اند و برخی از این پروژه ها آنقدر بر روی زمین می مانند که دیگر در زمان افتتاح نیاز به بازسازی دارند.

جالب است که برخی از پروژه ها فقط وعده های افتتاح را می شوند و هیچ گاه از روبان و قیچی برای افتتاح خبری نیست.

هر بار مسئولین در این راستا قول افتتاح پروژه را تا پایان سال می دهند و وقتی سال رو به اتمام است، افتتاح را به نیمه نخست سپس نیمه دوم سال و بعد هم به سال بعد موکول می کنند.

پروژه های نیمه کاره عمرانی، بهداشتی،ورزشی و خدماتی نیمه کاره ای که سالهای سال است پیشرفت چند درصدی دارند و به مرز افتتاح نرسیده اند.

نبود اعتبارات کافی و قطره چکانی یکی از دلایل نیمه کاری پروژه هاست اما برخی از آنها سالها از زمان وعده افتتاحشان می گذرد و هنوز پیشترفتی نکرده اند.

وجود بیش از 6 پروژه ورزشی با پیشرفت های 30 تا 95 درصدی و حدود بیش از 50 پروژه نیمه کاره در شهرستان بروجرد سبب شده تا این روزها بروجرد به کلکسیونی از پروژه های نیمه تمام تبدیل شود.

پروژه هایی که از 15 تا 95 درصد پیشرفت داشته اند و افتتاح هر کدام در کاهش مشکلات بهداشتی، توسعه شهر و ارائه خدمات نقش مهمی دارند.

یکی از پروژه هایی که در بروجرد سالهاست نیمه کاره مانده و تنها وعده های مسئولین برای افتتاح از آن شنیده می شود، بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) است .

بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) در سال 86 کلنگ زنی شد و قرار بود این پروژه در سال 92 افتتاح شود اما با گذشت 8 سال از این کلنگ زنی این پروژه حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این در حالی است که دو بیمارستان چمران و امام خمینی(ره) بروجرد قدمتی بالا دارند و شهروندان بروجردی از وضعیت این دو بیمارستان ناراضی هستند.

یکی از شهروندان بروجرد در این راستا گفت: دو بیمارستان از کمبود فضای فیزیکی برخوردار هستند و در برخی از اتاقها حدود 8 بیمار بستری هستند.

احدی افزود: کمبود تخت در قسمت هایی از بیمارستان سبب شده تا بیماران برای بستری شدن در بخش مربوطه باید منتظر بماند تا تختی در بخش مورد نظر خالی شود.

به گفته وی این دو بیمارستان بسیار فرسوده هستند که نیاز است مسئولین برای راه اندازی بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) همه تلاش خود را انجام دهند.

حالا این بیمارستان بعد از 8 سال 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بعد از تکمیل، برای تجهیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.

نویسنده : مرجان سلیمانی

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات