استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: ۹۴۴ پروژه به ارزش دو میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومان دهه فجر در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند ظهر امروز در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با نماینده ولی‌فقیه که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک معجزه بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به دنبال تغییر نگرش آرمان‌های اجتماعی مردم و احیاء ارزش‌های اسلام بود.

وی افزود: پایبندی مردم به ارزش‌ها و اطاعت از رهبری و ولایت‌فقیه انسجام و همبستگی قوی را ایجاد کرد به‌ طوری‌که سبب حماسه بزرگ قرن یعنی پیروزی انقلاب اسلامی شد.

استاندار لرستان عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان وظایفی دارند که باید در راستای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم نقش‌آفرینی کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید خصوصیات انقلاب اسلامی برای نسل‌های آینده بازگو شد، بیان کرد: هر کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر حضور وزرا و مسئولان به استان باشند و برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت حضور در مدارس و مساجد در ایام‌الله دهه فجر انجام شود.

بازوند اشاره به انتخابات پیش رو، تصریح کرد: انتخابات فرصت بسیار خوبی برای کشور است در واقع نعمت ارزشمندی است که بر اقتدار کشور می‌افزاید بنابر این اگر شکرگزار این نعمت هستیم باید به دنبال برگزار کردن انتخاباتی سالم و خوب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی انتخابات، مبنا قرار دادن قانون است که در تمام مراحل انتخابات باید مدنظر قرار گیرد و در صورت اقداماتی خلاف قانون برخورد می‌شود.

استاندار لرستان گفت: در سال گذشته 920 پروژه به مبلغ دو میلیارد و 92 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و امسال نیز 944 پروژه به ارزش دو میلیارد و 454 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در راستای طرح تحول سلامت، اظهار داشت: استان لرستان در راستای تخت بیمارستانی هزار و 300 تخت نیاز دارد که با تفاهم‌نامه‌ای که انجام شد هزار تخت با مشارکت قرارگاه خاتم در استان ایجاد می‌شود.

بازوند افزود: اگر آزادراه خرم‌آباد به اراک تکمیل شود استان لرستان در مرکز کریدور شمال به جنوب قرار دارد؛ عملیات اجرایی راه‌آهن در سال 93 آغاز شد که یک قطعه به طول 114 کیلومتر از دورود تا کمالوند خرم‌آباد در دست اجرا است که با مبلغ 600 میلیارد تومان عملیات اجرایی این پروژه شروع‌ شده است و با عملی شدن این پروژه می‌توانیم علاوه بر حمل مسافر، 10 میلیون تن بار نیز جابه‌جا شود.

وی عنوان کرد: کریدوری که از مرز بازرگان به بندر امام وصل می‌شود پیگیر عبور آن از استان لرستان هستیم چرا که با این اقدام کاری بسیار ارزشمند صورت می‌گیرد.

استاندار لرستان بیان کرد: حدود 147 میلیارد تومان برای این پروژه لحاظ شده که 40 میلیارد تومان آن برای استان لرستان لحاظ می‌شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات