استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: ۹۰ درصد ظرفیت‌های مجتمع کشت و صنعت استان لرستان در سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند عصر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مجتمع گلخانه‌ای در کشت و صنعت خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح‌های بزرگ اقتصادی استان مجتمع کشت و صنعت است که سال‌ها تعطیل‌شده بود و با اقدامات انجام‌شده امروز شاهد احیاء آن هستیم.

وی افزود: پروژه کشت و صنعت مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است که با سرمایه‌گذاری خارجی این پروژه راه‌اندازی شد بنابر این باید بتوانیم این‌گونه ظرفیت‌های استان را احیاء کنیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: یکی از اقدامات خوبی که امروز انجام شد کلنگ‌زنی گلخانه 40 هکتاری است که با سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: لرستان اولین استانی است که در دوران پسابرجام سرمایه‌گذاری خارجی در آن صورت گرفته به‌ طوری‌که در دوران پسابرجام کشورهای خارجی اولین استانی که برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کردند لرستان بود.

بازوند تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در شرایط پسا برجام نشان از وجود امنیت بالا برای سرمایه‌گذار در این استان است که امیدواریم پایه‌ریزی باشد تا بتوانیم از سرمایه‌گذار خارجی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه 600 هکتار باغات در مجتمع کشت و صنعت لرستان در دستور کار است خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 96 حدود 90 درصد ظرفیت‌های مجتمع کشت و صنعت به بهره‌برداری برسد.

استاندار لرستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بین هزار تا هزار و 500 نفر در مجتمع کشت و صنعت لرستان به‌ صورت مستقیم مشغول به کار شوند گفت: در حال حاضر 400 نفر در مجتمع کشت و صنعت لرستان مشغول به کار هستند که اگر به‌ صورت غیرمستقیم حساب شود اشتغال بیشتری فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات