استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: بیکاری با زدن حرف و گرفتن جلسه حل نمی شود، بلکه رفع آن مستلزم سرمایه گذاری و تولید ثروت است.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان اظهار داشت: بحث اعتیاد، حاشیه نشینی و محرومیت زدایی قرار است توسط سه استاندار کشور مطرح و برای رفع این معضلات راهکارهایی از سوی آن ها ارائه شود.

برنامه های استاندار برای ۳ آسیب اجتماعی

استاندار لرستان با اشاره به اینکه علاوه بر سه استاندار کشور وزرا نیز باید برنامه های خود را برای رفع این سه آسیب اجتماعی مطرح کنند، افزود: وزیر کشور یکی از وزرایی است که قرار است برنامه های خود را در رابطه با رفع این آسیب های اجتماعی مطرح کند که نظرات وی ماحصل راهکارهای جمع آوری شده توسط ۳۱ استان کشور است.

بازوند با بیان اینکه برای رفع معضلات اجتماعی باید راهکارهای اجرایی ارائه شود، عنوان کرد: طی سنوات گذشته در بحث آسیب های اجتماعی حرف های زیادی زده شده است که حرف زدن در این خصوص نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه وضعیت این آسیب ها بدتر شده بطوریکه شاهد هستیم در برخی کوچه های شهر خرم آباد مواد مخدر به راحتی به فروش می رسد.

وی بر لزوم علت یابی افزایش آسیب های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین علت های افزایش آسیب های اجتماعی بیکاری است بطوریکه اگر فرد سر کار باشد به سمت این معضلات کشیده نمی شود لذا باید راهکارهایی برای رفع بیکاری در استان ارائه شود.

بیکاری با جلسه گرفتن حل نمی شود

استاندار لرستان با بیان اینکه بیکاری با زدن حرف و گرفتن جلسه حل نمی شود، تصریح کرد: رفع بیکاری مستلزم ایجاد سرمایه گذاری و تولید ثروت است و با توجه به اینکه دولت قادر نیست در حوزه سرمایه گذاری ورود پیدا کند باید شرایطی برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری آن ها فراهم شود.

بازوند بر ضرورت رفع موانع سرمایه گذاری در لرستان تاکید کرد و بیان داشت: یکی از موانع اصلی سرمایه گذاری بروکراسی حاکم بر ادارات دولتی است لذا باید دستگاه های اجرایی ملزم شوند که بروکراسی خود را حذف کنند همچنین بانک ها با توجه به اینکه سودهای بالایی دریافت کرده و مالیات نیز پرداخت نمی کنند باید برای رفع بیکاری اقدام کنند.

وی اجرای پروژه های خدمات شهری برای رفع معضل حاشیه نشینی در شهرها را موثر دانست و گفت: در این راستا می توان با آسفالت ۷۰ درصد معابر مناطق حاشیه نشین امیدی در دل اهالی این مناطق به‌وجود آورد لذا راه و شهرسازی استان ملزم است سالیانه از قیر سهمیه ای مقداری را به صورت رایگان در اختیار شهرداری ها قرار دهد تا شهرداری ها نسبت به آسفالت مناطق حاشیه نشین اقدام کند.

نرخ طلاق در لرستان رو به افزایش است

استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان در نرخ طلاق نسبت به میانگین کشور در وضعیت بهتری قرار دارد، افزود: با این وجود میزان طلاق در استان رو به افزایش بوده و این یکی از معضلاتی است که باید علت آن بررسی شده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه شود.

بازوند با تاکید بر اینکه باید به اهالی مناطق حاشیه نشین امید زندگی داد، عنوان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد باید سالن های ورزشی و مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق حاشیه ای به ویژه منطقه گل سفید خرم آباد احداث شود.

وی به مقاومت آموزش و پرورش لرستان برای واگذاری یکی از مدارس تعطیل شده استان در مناطق حاشیه ای به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در یکی از مناطق حاشیه نشین استان مدرسه ای وجود داشت که حدود ۱۰ سال تعطیل شده و به محلی برای مصرف مواد مخدر تبدیل شده بود که یک بخش خصوصی برای تبدیل این مدرسه به مرکز بهداشت و درمان اعلام آمادگی کرد ولی در استان فضای بدی بر علیه این سرمایه گذار ایجاد کردند و سیاسیون و نخبگان استان بلایی سر این فرد آوردند که از اقدام خود منصرف شد لذا باید این موانع در استان برداشته شود.

برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی تا یک ماه آینده ارائه شوند

استاندار لرستان از اعضاء ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان خواست راهکارهای خود را برای کاهش شاخص های ناشی از آسیب های اجتماعی را ظرف یک هفته ارائه دهند و افزود: حداکثر ظرف یکماه آینده باید برنامه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی از سوی استان ارائه شود.

بازوند به شعار مطرح شده از سوی رهبر انقلاب مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: اقدام و عمل نباید صرفا در قالب اقتصاد مقاومتی باشد لذا در سال ۹۵ مردم باید نتیجه اقدامات صورت گرفته برای کاهش آسیب های اجتماعی را در قالب اقدام و عمل ببینند.

وی بر لزوم توانمندسازی مردم ساکن در مناطق حاشیه ای استان از طریق اعطای تسهیلات کم بهره تاکید کرد و افزود: می توان در هر منطقه حاشیه نشین به حدود ۲۰ نفر از افراد بیکار تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شود و این کار مستلزم پی گیری و هاهنگی از سوی دستگاه های ذیربط است.

منبع: خبرگزاری مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • شاهد

    باید فارغ از هر قومیت و عشیره بازی با نگاه هوشمندانه و صرفا علمی وراهبردی مدیران کلیدی که نقش مهم در رفع معضل بیکاری را دارند و بر اساس شایسته سالاری آنها را انتخاب کنیم یکی از این مدیران که نقش اساسی در بیکاری استان دارد مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان است که با وجود هزاران حرف و حدیث همچنان خود و معاونین وی در حال فراری دادن سرمایه گذاران در استان است و متاسفانه علیرغم واقعیت همچنان در این پست مشغول هستند و معاون فنی ایشان نیز در حال پخش کردن بودجه عمرانی به شرکتهای وابسته به خود است با این وضع راهی به جز بیکاری و فرار سرمایه از استان باقی می ماند!!!!؟؟؟؟

  • کسری

    اقای اسنتاندار سرمایه گذاری زیرساخت انسانی میخواهد وگرنه مثل حقیر بازحمت زیاد سرمایه اندک خود را اشتباهی از اصفهان به اینجا نمیاوردی و با مشغول کردن یکصد نفر مستقیم و حداقل پانصد نفر بصورت غیر مستقم حال اسایش ارامش خودم و خانواده ام را برباد دادم چرا دستگاه اتش بزنی چرا سرقت چرا دزدی چرا زور گیری چرا فحاشی چرا دنبال پارتی رفتن برای اخاذی چرا چرا ایکاش راهی برای بازگشت به اصفهان نصف جهان فراهم میشد البته برای خیلی ها . ولی وقتی زندگی ات در برابر بادهای وحشی ثابت شود اون وقت بله.پسرک کوچلویم همیشه میگه بابا چطور میشه معدن را ببریم اصفهان ولی افسوس

  • علی

    اشتغال و مبارزه با بیکاری رابطه مستقیم در صنعت و بنگاههای اقتصادی خردو کلان دارد که لازمه آن رسیدن به مستحدثات زیربنایی برای جذب سرمایه گذار و سپس تامین امنیت سرمایه گذاری سرمایه گذاران است اگر به فرمان گوهر بار امام خامنه ای نیز درست گوش کنیم ایشان تاکید فراوان برروی حمایت از بنگاهای اقتصادی کوچک دارند ولی متاسفانه با عدم برنامه ریزی صحیح در اداره متولیان صنعتی استان یعنی شهرکهای صنعتی و ناکارآمد بودن مدیران فعلی قطعا تا سالیان متمادی آتی نیز هیچ کس رغبتی به سرمایه گذاری در استان لرستان نخواهد کرد از طرف دیگر نرسیدن به اهداف استراتژیک زیربنایی که بایستی با تدبیر و آگاهی کافی و تعهد والا به مملکت در یک مدیرفنی پاکدست باشد در معاونت فنی شهرکهای صنعتی موجود نیست و متاسفانه علیرغم اطلاع همگان معاون فنی این اداره مهم فقط به فکر تغذیه شرکتهای وابستگان و شرکتهای خود است و هیچ نگرانی برای این معضل ندارد پس چطور باید انتظارداشت معضل بیکاری حل شود آقای استاندار برای تحقق این کار باید به یک خانه تکانی اساسی دست بزند و گرنه هرروز فرار سرمایه مالی و انسانی شتاب بیشتری بخود میگیرد

  • ناشناس

    راهکارهای استاندارمحترم برای تحقق دراستان عمرنوح میخواهد شده صدای دهل......

  • حمید

    فساد در شهرک صنعتی آنقدر زیاد است که اثری از صنعت و سرمایه گذار تا سال آینده در استان نخواهد ماند تمام بودجه شهرکهای صنعتی را مدیر و معاون فنی پیمانکار او خوردند و یک آب هم روی آن....کسی هم به آنها کاری ندارد!!!!!! حالا پیدا کنید پرتقال فروش را ....وقتی با حذف این افراد تحول در استان حادث میشود چرا اصرار به ادامه این روند دارید؟؟؟؟؟

نظرات