هشدار جدی بازوند

استاندار لرستان گفت: هر مدیری نتواند با سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان هماهنگ شود حتما برکنار خواهد شد.

به گزارش لرستان خبر، جمعه 14 خردادماه جاری لرستان خبر در یادداشتی با عنوان" مدیران "ناکارآمد" و "حاشیه‌ساز" عامل مهم پیشرفت نکردن لرستان/ لرستان نیازمند "تغییر" یکی از عوامل مهم رکود در استان را مدیران ناکارامد و حاشیه ساز معرفی کرد و از استاندار لرستان خواست مدیران ضعیف را که در راستای پیشرفت استان توان ندارند برکنار کند و حالا بعد از گذشت 2 روز استاندار لرستان به مدیران ناکارآمد هشدار جدی داد

هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در همایش فرمانداران و بخشداران استان که به منظور تعیین برش شهرستانی پروژه های اقتصاد مقاومتی تشکیل شد، یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی را گفتمان سازی آن دانست و اظهار داشت: در سند اقتصاد مقاومتی استان ۱۲۲ طرح در قالب هزار پروژه تعریف شده که باید طی مدت کوتاهی برش شهرستانی این پروژه ها و سند اشتغال هر شهرستان تعیین تکلیف شود.

برش شهرستانی سند اقتصاد مقاومتی لرستان تهیه شود

وی با بیان اینکه مطابق سند اشتغال استان قرار است در سال ۹۵ حدود ۲۵ هزار شغل ایجاد شود، عنوان کرد: برش شهرستانی سند اشتغال استان به فرمانداران ابلاغ شده و قرار است تا پایان هفته نهایی شود.

استاندار لرستان فرمانداران را مسئول تهیه برش شهرستانی پروژه های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: فرمانداران شهرستان های استان باید مطابق برنامه زمان بندی برش شهرستانی سند اقتصاد مقاومتی خود را تهیه کنند زیرا وزارت کشور اعلام کرده اواخر خرداد پایان تعیین تکلیف اقتصاد مقاومتی بوده و از اوایل تیرماه باید عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز شود.

بازوند با بیان اینکه فرمانداران شهرستان ها که همگی جزء بدنه استانداری هستند نباید در خصوص پروژه های اقتصاد مقاومتی هیچ ابهامی داشته باشند، افزود: سند اقتصاد مقاومتی استان دوساله بوده و با سند اشتغال تفاوت دارد البته ممکن است مقداری همپوشانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی از هفته آینده در تمام شهرستان های استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: فرمانداران باید هر ۱۵ روز یکبار جلسات اقتصاد مقاومتی شهرستان خود را برگزار کنند و میثاق نامه شهرستانی این موضوع باید به امضاء فرمانداران برسد.

تحقق اقتصاد مقاومتی ملاک ارزیابی عملکرد فرماندارن است

استاندار لرستان یکی از روش های ارزیابی فرمانداران و مدیران کل استان را بحث تحقق اقتصاد مقاومتی مطابق سند اقتصاد مقاومتی استان دانست و افزود: اگر کوتاهی در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستانی پیش آید باید فرماندار آن شهرستان پاسخگو باشد.

بازوند تصریح کرد: سند اقتصاد مقاومتی استان یک بار در جمع همه استانداران کشور در مشهد تائید شده و یک بار دیگر توسط وزارت کشور تصویب شده و قرار است برش شهرستانی آن تهیه شود که این برش شهرستانی طی حدودا یک هفته اخیر تهیه شده و بعد از تهیه آن بلافاصله اعضاء ستاد اقتصاد مقاومتی استان در همه شهرستان ها حضور یافته و برش شهرستانی را به فرمانداران ارائه می دهند.

وی گفت: پیش بینی می شود حدود ۹۴ درصد پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در این سند دوساله به اتمام رسیده و مابقی پروژه ها ممکن است با افزایش پیشرفت فیزیکی مواجه شوند به عنوان مثال در نورآباد پیش بینی می شود سد تاج امیر ۲۰ درصد پیشرفت تا سال ۹۵ داشته باشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه از بین پروژه های سند اقتصاد مقاومتی لرستان حدود ۳۰۴ پروژه مربوط به کارخانه های نیمه کاره و تعطیل است، افزود: مطابق سند اقتصاد مقاومتی این کارخانجات که شامل صنایعی همچون مواد غذایی گهر، فولاد ازنا، سیلیس بروجرد و .... باید احیاء شوند که توزیع شهرستانی آن به فرمانداران ابلاغ می شود.

مدیران ناهماهنگ با سیاستهای اقتصاد مقاومتی برکنار می شوند

بازوند گفت: امروز اسنادی به شرکت فولاد ازنا تحویل داده شد و مشکل این پروژه حل شده و فرماندار باید پی گیری لازم برای انتقال کانتینرهای آن از بندرعباس به شهرستان ازنا انجام دهد و این پروژه بعد از ۱۲ سال تعطیلی مجددا شروع به کار خواهد کرد و پروژه ای است که می تواند حدود هزار نفر اشتغالزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد پایلوت شدن لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی فرصتی برای استان بوده و تا کنون سابقه نداشته در این استان فرصتی ایجاد شود و همیشه شاهد فرصت سوزی در لرستان بوده ایم لذا باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم هرچند که در بحث اقتصاد مقاومتی پولی شارژ نمی شود ولی بسیاری از موانع سرراه تولید برداشته می شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه هر مدیری نتواند با سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان هماهنگ شود حتما آن مدیر برکنار خواهد شد، عنوان کرد: یک اجماع کلی همه مسئولین نظام روی بحث اجرای اقتصاد مقاومتی داشته و رهبر انقلاب به این موضوع تاکید داشته و چند روز پیش از روند اجرای اقتصاد مقاومتی توسط دولت ابراز رضایت داشتند.

بازوند با اشاره به اینکه رهبر انقلاب سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی را رصد خواهد کرد، بیان داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی محوریت کار باید مردم و بخش خصوصی بوده و مدیران باید شرایطی مناسب برای ورود بخش خصوصی در بحث اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.

وی راهکار خروج از رکود، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی دانست وگفت: اجرای اقتصاد مقاومتی به منظور کارآمد شدن نهادهای ناکارآمده اقتصاد کشور بوده تا با این اقدام اتفاقاتی که در حواشی کشور ایجاد می شود اقتصاد را تحت تاثیر قرار ندهند.منبع: مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمد

    ااگه راست باشه اول باید از استانداری شروع کنی

  • محمد

    برش. برش .برش..........
    بندگان خدا چه جوري برش تهيه كنند.....
    نزديك به چهار سال هنوز برش تهيه نشده.......
    دما درو داس و دسم......

  • علی

    این اوراد نه برا مردم نون و آب میشه و نه برا روحانی رای.

  • ناشناس

    عجب معاونین قدری داره استانداری...................
    شما رو بخدا زودتر برید..............
    مخصوصا سیاسی..........

  • خادم ملت

    مدیران لرستانی یه کم از مدیران چهارمحال بختیاری یاد بگیرید (نوريان تصريح کرد: ما اعتقاد داريم همانگونه که مسائل و معضلات ساير استان‌ها مهم است و بايد به آن توجه شود مسائل استان ما هم بايد مورد بررسي قرار گيرد. مردم چهارمحال و بختياري در زمستان، بارش برف و باران و بسته شدن جاده‌ها و در تابستان گرما را تحمل مي‌کنند اما آب منطقه آنها بايد به جاي ديگر منتقل شود و اين دور از انصاف است. منبع آخرین خبر) ممنون از سایتتون به خاطر علل یابی
    اما یه سوال چرا ما باید از مدیران بالای 34 سال سابقه استفاده کنیم که هیچ رزومه ی مثبت و رتبه مدیریتی بالایی ندارن ؟ بعضی از مدیران کل در زمان خاتمی و احمدی نژاد و روحانی مدیر کل باقی موندن اینا به کدام جناح وابسته ان ؟ این مدیران که با هر جناحی مدیر باقی میمونن و برا بقا در مدیریت هر کاری میکنن به درد استان محروم لرستان نمیخورن. ما مدیر جوان یا میانسال میخوایم که انرژی و انگیزه داشته باشه که رزومه و تخصص و توانایی داشته باشه نه مدیری که به محض فشار با حاشیه امنیت اینکه من بالای 30 سال سابقه دارم و اگه فشار زیاد روم بیاد درخواست بازنشستگی میدم ؛ بله ما مدیر توانمند نیاز داریم.

نظرات