معاون فرهنگی سپاه لرستان:

معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان معتقد است عدم ارائه راهکار عملی و کاربردی، موجب شده است تا اقدامات انجام‎شده در جهت تحقق شعار سال، بیشتر برای تبلیغ باشد تا کار عملیاتی.

به گزارش لرستان خبر، سرهنگ "ناصر فرید"؛ معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان  اظهار کرد: با وجود نامگذاری سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد از طرف مقام معظم رهبری شاهد بوده‌ایم که اقدامات صورت‎گرفته بیشتر در قالب شعار می‎گنجد تا عمل که یکی از عوامل آن آماده‎نکردن فضای کار است.

وی افزود: در سال 95 که از طرف رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی مطرح شد، اقدام و عمل نیز آمد، اما تاکنون ادارات تنها به نصب چند پوستر و بنر اکتفا کرده‌اند.

فرید با بیان اینکه در جهت تحقق شعار سال بیشتر فضاسازی و کار تبلیغاتی شده است، عنوان کرد: عدم ارائه راهکار عملی و کاربردی موجب شده است که اقدامات انجام‎شده بیشتر برای تبلیغ باشد تا کار عملیاتی.

معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) اظهار کرد: شعار "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" برای درک بهتر مفهوم اقتصاد مقاومتی است تا بتوان به‎صورت عملیاتی در این عرصه قدم گذاشت.

وی با اشاره به اهمیت بسترسازی در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: باید بدانیم در این حوزه چگونه باید در جامعه فرهنگ‎سازی کرد تا عموم مردم متوجه اقتصاد مقاومتی شده و فرهنگ آن نهادینه شود.

وی افزود: یک خانواده زمانی می‎تواند در تحقق شعار سال گام موثری بردارد که به نقش خود در اقتصاد مقاومتی پی برده و به روش‎های صرفه‎جویی آگاه شود.

فرید خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی به‎طور مثال در عرصه صرفه‎جویی لوازم نوشت‎افزار چگونه باید وارد شد یا در بحث صنعت چگونه می‎توان تولید را افزایش و ضرر را کاهش داد و در این مسیر از علم متخصصین کمک گرفت.

فرید تصریح کرد: در برخی شهرستان‎ها شغل یک ارزش انسانی به شمار می‎رود و در برخی دیگر عکس این مسئله محسوب می‎شود. همین امر سبب تعطیل‎شدن کارخانجات در مناطق دسته دوم شده است.

معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) عنوان کرد: در اینجا اهمیت شیوه‎های روشنگری و فرهنگ کار بیش از پیش خود را نشان می‎دهد.

منبع: منار

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    پروژه هایی که سه سال پیش شروع شده اند را به نام پروژه اقتصاد مقاومتی به هم تبریک گفته و با نصب بنر و بیلبردهای زیاد در سطح شهر هزینه های جدیدی بنام اقتصاد مقاومتی بر بیت المال تحمیل میکنند!! مسئولان محترم اقتصاد مقاومتی یعنی حذف خودروهای خارجی که در دولت تدبیر و امید در استان باب شد از سیستم اداری،منع خرید کالای خارجی، دل خوش نکردن به دکوراسیون اداری و پرهیز از تجمل گرایی! تکیه بر توان داخلی و نگاه درون زا به اقتصاد، ارائه الگوهای تولیدی و آموزش درست به مردم و....

  • ناشناس

    فريد جان از اينا توقعي نيست.

نظرات