گزارش

جذب نیروهای غیر بومی در بیمارستان شهید ولیان الیگودرز در حالی بصورت چراغ خاموش صورت می گیرد که بسیاری از جوانان فارغ التحصیل بیکار در این شهرستان جویای کار در دیگر استانها ی کشور هستند .

به گزارش لرستان خبر، امسال بیمارستان شهید ولیان پس از گذشت 26 سال اردیبهشت ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور وهیئت همراه افتتاح شد وزیر بهداشت ودرمان درحاشیه بازدید از این بیمارستان از آن  بعنوان " اعجوبه مدیریتی کشور" یاد کرد .

مردم  شهرستان الیگودرز پس از سالها چشم انتظاری به امید اینکه با راه اندازی این بیمارستان علاوه بر استفاده از خدمات آن شاهد اشتغال  فرزندان این دیار در آن باشیم .

عکس،بیمارستان شهید ولیان</span> الیگودرز

 متاسفانه جذب نیروهای غیر بومی قبل از افتتاح بیمارستان  بصورت چراغ خاموش آغاز شد این درحالی است که   رئیس  شبکه بهداشت ودرمان الیگودرز در اسفندماه سال گذشته در گفتگو با پایگاه خبری الیگودرز گفت که    نیروهای بیمارستان شهید ولیان با اولویت بومی جذب می شوند  . ولی صحبتهای  امام جمعه و  نماینده شهرستان  در خصوص جذب نیروهای غیر بومی سبب اعلام نارضایتی مردم  الیگودرز مخصوصا جوانان این شهرستان شد

 استخدام چراغ خاموش غیر بومیها در بیمارستان شهید ولیان الیگودرز

حجت الاسلام ارزنده امام جمعه الیگودرز  در  خطبه های نماز جمعه در اردیبهشت ماه و قبل از افتتاح بیمارستان خطاب به دکتر توکلی نماینده سابق  الیگودرز  گفت : متاسفانه در بیمارستان جدید در بیمارستان شهید ولیان  بصورت چراغ خاموش است در حالیکه فرزندان شهدا  و خانواده شهدا با مدرک کارشناسی وبالاتر در خواست  استخدام  بعنوان کارگر در شهرداری را دارند آیا  شما بعنوان نماینده از این اوضاع مطلع هستید ؟!

عکس،تصویر،امام جمعه الیگودرز،حجت الاسلام ارزنده

 

وی ادامه داد : متاسفانه در حالی که بسیاری از فارغ التحصیلان این شهرستان بیکار هستند در بیمارستان جدید و سایر ادارات شهرستان نیروهای غیر بومی از سایر شهرستانهای استان   جذب می شوند و در آینده نزدیک  به شما نمازگزان عزیز قول خواهم داد که  اتفاقاتی را در این  خصوص بدون پرده بازگو نمایم.

نماینده الیگودرز گفت: زبان رایج نیروهای  بیمارستان شهید ولیان الیگودرز لکی است  

  دکتر محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور استاندار لرستان وهیئت همراه در فرمانداری گفت  : تعداد نیرو هایی که در بیمارستان شهید ولیان  جذب شده همه  غیر بومی هستند و متاسفانه زبان رایج  پرسنل وکارمندان در  بیمارستان شهید ولیان الیگودرز لکی است .

عکس ،تصویر،دکتر محمد خدابخشی،نماینده الیگودرز،مجلس دهم

 

 

وی ادامه داد : نیروهایی که در این  بیمارستان جذب می شوند باید با یک مکانیزم شفاف استخدام شوند  تا برای همه مردم همه چیز روشن وشفاف باشد  .

خدابخشی با اشاره به اینکه اجازه استخدام نیروهای غیر بومی بصورت سفارشی را نخواهیم داد اظهار داشت : اجازه بکارگیری   نیروهای غیر بومی  با داشتن معرفی نامه از سوی مسئولین استان در بیمارستان شهید ولیان الیگودرز داده نخواهد شد بلکه اولویت اصلی با نیروهای شهرستان می باشد .

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت :150نیروی غیر بومی در بیمارستان شهید ولیان جذب شده است

دکتر کامران ساکی ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه در  جلسه شورای اداری شهرستان   گفت :برای  بیمارستان شهید ولیان مجوز استخدام 113 نفر پرسنل وکارمند داده شد که بیش از  30نفر نیز از طرف  دانشگاه علوم پزشکی  اضافه شده ودر  مجموع  حدود  150 نفر مشغول بکار خواهند شد که هنوز این کادر کامل نمی باشد .

وی  در پاسخ به سوال استاندار لرستان که چه تعداد از این نیروها بومی ست بیان کرد:  امسال همه این نیروها بصورت  غیر بومی جذب شده اند  .

ساکی  با اشاره به اینکه  اولویت جذب نیرو در بیمارستان الیگودرز بومی بوده است اظهار داشت : مشکل اساسی در آموزش عالی ودرمان وجود نیروهای غیر بومی است ودر بیمارستان جدید نیز  بدلیل عدم وجود نیروی بومی در شهرستان همه بصورت غیر بومی جذب شده اند .

جلسه شورای اداری الیگودرز،عکس،رئییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : آزمون استخدامی در شهرستان الیگودرزبصورت صد در صد بومی بوده است و هر داوطلب الیگودرزی با پایین تر نمره ممکن  جذب شده است .

این درحالی که به گفته یکی منبع آگاه  در بخش نیروهای اداری ونگهبانی این بیمارستان افراد غیر بومی مشغول بکار هستند و تنها چند نفر نیروی  بومی از  الیگودرز در بخش خدماتی این بیمارستان آن هم  بصورت موقت مشغول بکار هستند .

 همچنین قرار دادی جهت فعالیت با نیروهای  بیمارستان  منعقد نگردیده است واین افراد  بصورت روز مزد مشغول به فعالیت هستند و از امتیازات بیمه و... برخوردار نمی باشند و وضعیت شغلی آنها نیز بر اساس  وعده های مدیران این بیمارستان درماههای آینده مشخص خواهد شد .

صحبتی که اکثر جوانان الیگودرز از مسئولین استان وشهرستان دارند این است که ؛ جوانان و  فارع التحصیلان  این شهرستان تا چه وقت  باید قربانی نا عدالتیها  یا استخدامی چراغ خاموش در ادارات این  شهر شوند وتنها بدلیل نداشتن  پارتی  در این نهادها و عدم نظارت بر این اوضاع  شهر ودیار خود را ترک  نموده و جویای کار در سایر استانهای کشور شوند .

منبع: هیجار

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • خادم ملت

    اینکه اولویت با نیروهای بومی هر شهر است درش شکی نیست اما نماینده و امام جمعه الیگودرز یک سوال از شما ؛ آیا نمایندگان و امام جمعه ی خرم آباد هم باید به حضور نیروهای غیر بومی و لک زبان در خرم آباد که ماشااله تعدادشونم کم نیست معترض بشن؟ اینکه در استخدام باید اولویت با بومی باشه درسته اما ما الان تو خرم آباد نیروهای الشتری؛کوهدشتی؛الیگودرزی؛بروجردی ؛ نورآبادی؛ خوزستانی ؛ ترک و کرد هم داریم.پس ما چه کنیم که بیکاری تو شهرمون بیداد میکنه و فوق لیسانس به سمت رفتگری میره. مدیر محترم لرستان خبر یه آمار از ادارات شهرستانها بگیرید تا متوجه بشید کدوم شهر نیروی غیر بومی بیشتری داره

  • علی

    وااله امام جمعه محترم و آقای دکتر خدابخشی مثل مردم عادی حرف میزنن انتظار دارن کارشناس حسابداری یا ریاضی الیگودرزی بیاد کار پرستاری انجام بدن
    اولا همه کسایی که استخدام شدن چه بومی چه غیربومی آزمون دادن وگزینش شدن
    دوما وقتی الیگودرز کادر پزشکی وپیراپزشکی نداره دانشگاه علوم پزشکی چه گلی به سربگیره
    به نظر شما بیاد کارشناس حسابداری بجای کارشناس اتاق عمل وکارشناس ریاضی بجای پرستار استخدام کنه

    • یاس

      باسلام. حالا نیست که در تمامی ادارات نیروها بر اساس تخصص مشغول به کار هستند؟؟ همه جا رشته ها و مدارک تحصیلی غیرمرتبط با شغل افراد هست؟؟؟؟ حتی ممکنه کسی مدرک سیکل داشته باشه اما رئیس یه اداره باشه.اشکالی نداره که...
      استفاده از بند "پ" مهمه.

  • عاطفه

    با کمال احترام به تمام مسولین باید بگم که الیگودرز نیروی کار مجرب و فارغ التحصیل در اکثر رشته ها را داراست .و بخاطر بی مسولیتی شما مسولین جوانان ما یا بیکارند یا در شهرهای دیگر اواره ی کارند یا به اعتیاد دچارند چرا؟؟چون مسولین بی کفایتند و فقط به فکر اطرافیان و جیب خود اند .شماها که وعده های زیادی میدید برای جذب رای مردم به گفته خود عمل کنید و حد اقل مقداری از دین خود را که مردم به گردن شما دارند ادا کنید .

  • عاطفه

    با کمال احترام به تمام مسولین باید بگم که الیگودرز نیروی کار مجرب و فارغ التحصیل در اکثر رشته ها را داراست .و بخاطر بی مسولیتی شما مسولین جوانان ما یا بیکارند یا در شهرهای دیگر اواره ی کارند یا به اعتیاد دچارند چرا؟؟چون مسولین بی کفایتند و فقط به فکر اطرافیان و جیب خود اند .شماها که وعده های زیادی میدید برای جذب رای مردم به گفته خود عمل کنید و حد اقل مقداری از دین خود را که مردم به گردن شما دارند ادا کنید .

  • ناشناس

    سلام به همه دوستان خسته نباشید به همه مسولین الیگودرزی و استان عزیزمان لرستان اینجانب فوق لیسانس جغرافیا دارم والا حاضرم در شهر خودم رفتگری کنم چون پارتی ندارم رفتگری هم گیرم نمیاد........

  • اشنا

    والا اگه بدست خرم ابادو دوستان قدرت به دست مرکز استان باشه یه لحظه ام نمیزارن الیگودرزی جماعت نفس بکشن چه برسه به اینکه بخوان توی شهر خودشون کارم بهشون بدن اینهمه کار عمرانی از قبیل سد و جاده وتونل توی الیگودرز در حال اجرا هست شکر خدا فقط حمالیش به الیگودرزی جماعت رسیده اونم تا شش هفت ماه از حقوق خبری نیست تازه اگه حمالی بخودمون بدن و مارو لایق حمالی کردن برای شهر خودمون بدونن
    ماشالله موقع انتخابات ماهامیشیم مردم هوشیارو همیشه در صحنه و فهیم و با غیرت و سرامدان ایل بختیاری و....................هزاران چیز دیگه اما موقع استخدام توی یه بیمارستان به درد اتاق تمیز کردن هم نمیخوریم واقعانسل بعدی ما که میخوان توی این شهر زندگی کنن چه قضاوتی در باره ما میکنن

  • محسن

    هیچکس در این مملکت در جایگاه خودش نیست من بچمو بردم همین بیمارستان ازمایشگاهم نداشت کادر پزشکی میخندیدن بهمون و با موبایل بازی میکردن جمع کنید مسخره بازیتونو مجبور شدم برم اصفهان با کلی هزینه

نظرات