دولت از کدام تورم تک رقمی دم میزند؟!

ارزان‌ترین برنج مصرفی مردم استان محروم لرستان افزایشی قیمت ناگهانی و بیش از 50 درصد را ظرف یک ماه اخیر تجربه کرد!

به گزارش لرستان خبر، پس از اعلام مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان مبنی بر این که ظرف 3 سال اخیر اعتبارات کشت برنج به استان تخصیص نیافته است، ظرف تیرماه امسال و هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، محتکران برنج با انبار کردن برنج‌های ارزان ایرانی با نام "عنربو" و "چم‌پا" باعث شدند قیمت هر کیسه 10 کیلویی این برنج‌های ایرانی که زمستان سال گذشته 40 هزار تومان بود در تیرماه امسال رشدی ناگهانی یافته و اکنون هر کیسه بین 60 تا 70 هزار تومان در خرم‌آباد به فروش برسد.

این موضوع به خصوص در ماه مبارک رمضان باعث ایجاد فشار اقتصادی بر مردم روزه‌دار شد و چنین اقدامات وقیحانه‌ای در غفلت مسئولین و نهادهای نظارتی صورت گرفت و اکنون نیز کسی جلودار محتکران و سودجویان این عرصه در استان نیست.

 
افزایش 50 درصدی برنج در لرستان
مشاهدات عینی حکایت از آن دارد که مراکز توزیع برنج در سطح شهر به بهانه این که این نوع برنج که ارزان‌ترین نوع در بازار است، کم‌یاب شده، اقدام به افزایش قیمت آن نموده و در ماه مبارک رمضان و حتی پس از آن مردم لرستان را در مضیقه قرار داده‌اند.
افزایش 50 درصدی قیمت برنج و نیز افزایش قیمت شکر که هر کارتن آن با افزایش هر کیلو بین 800 تا هزار تومان ظرف هفته قبل، نشان می‌دهد که کلاً رشته کار نظارت در لرستان به طور کامل از دست مسئولین در رفته و سودجویان در حال افزایش دیگر اقلام مختلف خوراکی مورد نظر مردم هستند.
نبود نظارت قوی بر بازار به خصوص در ماه مبارک رمضان، افزایش بسیاری از اقلام مصرفی را در لرستان در پی داشت و نمونه‌ی آن افزایش نرخ هندوانه تا هر کیلو بالای 1300 تومان بود که هر ساله این محصول تابستانی در ماه‌های تیر و مرداد رفته رفته دچار افت قیمت شده و تا هر کیلو 150 و 200 تومان کاهش بها می‌یافت، اما فروشندگان هندوانه با این بهانه که هندوانه‌های آن‌ها از نوع مرغوب و مربوط به خارج از استان است، پشت به پشت هم زده و اجازه ندادند این محصول که تنها میوه ارزان تابستانی قابل استفاده مردم و قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شود، در ماه مبارک رمضان کاهش قیمت پیدا کند. جالب این که پس از ماه مبارک رمضان نیز این محصل همچنان با قیمت بالای 800 تومان در نقاط مختلف خرم‌آباد عرضه می‌شود!
 
مردم محروم لرستان در تنگنا و تورم تک رقمی دولت!!
این افزایش قیمت برنج، شکر، هندوانه و برخی مایحتاج مردم ظرف ماه مبارک رمضان در شرایطی است که دولت‌مردان مدام از کاهش نرخ تورم به زیر 10 درصد و یک رقمی شدن ‌آن دم زده و روی آن مانور بسیاری می‌دهند و با همین بهانه، حقوق کارمندان دولت را امسال فقط 12 درصد افزایش داده‌اند که کم‌ترین میزان افزایش حقوق کارمندان ظرف یک دهه اخیر بوده است!
در این بین دولت تنها کاری که می‌کند این است که هر از چند گاهی اعلام کند که نرخ تورم مدام در حال کاهش است (لابد به بهانه پایین‌تر آوردن حقوق و دستمزدها) در شرایطی که قیمت‌ها برای مردم و به خصوص قشر آسیب‌پذیر جامعه و بالاخص مردم محروم نقاط مختلف استان لرستان مدام در حال افزایش هستند و از نظر تامین معیشت آنان را به جد با مشکل مواجه کرده و این فشار اقتصادی مدام با گران شدن اقلام دیگر در حال افزایش نیز می‌باشد؛
 
کسی به داد مردم لرستان برسد
این همان نکته‌ای است  که رئیس کل دادگستری لرستان نیز به درستی روی آن دست گذاشت و چندی قبل اعلام کرد که وضعیت معیشتی مردم لرستان تغییری پیدا نکرده و بهبودی در آن حاصل نشده است و همین موضوع باعث افزایش جرم و جنایت خواهد شد.
به هر حال، شماری از شهروندان خرم‌آبادی ضمن تماس با خبرنگاران  خواستار رساندن فریاد استمداد آن‌ها از افزایش ناگهانی و بی‌رویه برخی اقلام مصرفی به مسئولین ارشد استان و نهادهای نظارتی شدند بلکه بیش از این در تنگنا قرار نگیرند.
امیدواریم مسئولین استان و کشور پس از اطلاع از این موضوع (اگر بهانه آن‌ها این بوده که تا کنون اطلاع نداشته‌اند، اکنون با پرداختن رسانه‌ها در جریان امر قرار گرفتند) به صورت ضربتی اقدام به پی‌گیری موضوع و شناسایی انبارهای محتکران برنج و شکر نموده و به داد مردم مظلوم و محروم لرستان برسند.

فراموش نکنید که مردم هر گاه از عملکرد مسئولین ناامید می‌شوند، سراغ خبرنگاران می‌آیند که متاسفانه این قشر، قدرت اجرایی نداشته و فقط وظیفه اطلاع‌رسانی دارند. لذا امیدواریم آن‌ها که باید کاری بکنند و می‌توانند اقدامی صورت دهند، به درد دل مردم گوش فرا دهند ...منبع: یافته

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات