مدیری که فقط به حفظ صندلی خود است!

برخی از مدیران لرستان ، همپای مدیریت ارشد استان در جهت حل مشکلات مردم حرکت نمی کنند .مدیرانی که هدف آن تنها حفظ مدیریت خود بر یک دستگاه است چگونه می توانند مطالبه گر واقعی دستگاه متبوع خود در سطح وزارتخانه باشند!!

لرستان خبر: لرستان نیازمند مدیران دلسوز، توانمند و مطالبه گر است دیگرنمی توان چشم ها بست وبا چشمان بسته وبدون برنامه در مسیرپیچیده توسعه گام برداشت.

استاندار لرستان در حاشیه جلسه ستاد تسهیل واحدهای تولیدی با انتقاد از بانک ها و مدیران گفته بود : ضعف مدیران ناکارآمد مانع اصلی بسیاری از عدم اجرای بسیاری از مصوبات است و مطمئنا با این گونه مدیران برخورد می شود .
هوشنگ بازوند همچنین گفته بود : قوانین مصوب مجلس در استان لرستان با ضعف اجرایی مواجه می شوند و دردیگر استانها با سهولت اجرا یی می گردد و این نشانده عدم وجود اداره کافی و ریسک ناپذیری آنها در رفع مشکلات و موانع پیش روی دراستان است .
مهندس بازوند در مورد عملکرد بانک ها گفته است : یکی از کارخانجات لرستان مدت هفت سال است که توسط یکی از بانک های استان تعطیل شده است .
این یک حقیقت انکار ناپذیر است که بانک ها و مدیران ناکارآمد از موانع جدی پیشرفت و توسعه در لرستان محسوب می شوند .
بانک ها به عنوان موسسات مالی و خدماتی نقش تعیین کننده ای در گردش پول و ثروت در جامعه دارند و با سوق دادن ثروت خود به سمت فعالیت های مفید و مولد نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی خواهند داشت .
باید قبول کرد که عملکرد برخی از بانک ها در سطح استان لرستان نه تنها به توسعه استان کمکی نکرده اند بلکه با اقدامات برخی مدیران بانکها خود به مانع جدی در فعالیت واحدهای تولیدی استان تبدیل شده اند .چرا یک موسسه بانکی باید یک واحد تولیدی را تملک نماید!!
اما با گذشت هفت سال هیچ گونه اقدامی جهت راه اندازی مجدد آن نداشته است و در حقیقت موجب تضییع سرمایه و هزینه های طرح های تولیدی می شوند .
یکی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی در لرستان کمبود نقدینگی است که بانک های استان نتوانسته اند در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته باشند .
به گفته استاندار لرستان 80 درصد واحدهای تعطیل شده این استان مشکل بانکی دارند که این موضوع علاوه بر اینکه عملکرد بانک ها را مشخص می نماید ضرورت تجدید نظر و اصلاح عملکرد بانک ها را موجب میگردد .
شکی نیست تسهیلات بانکی به عنوان عامل مکمل و شتاب دهنده فعالیت های اقتصادی می تواند نقش مهمی دررشد سرمایه گذاری و رونق تولید داشته باشد .
باید پذیرفت که عملکرد بانک های استان در این زمینه مناسب و موفقیت آمیز نبوده است. وجود بیش از 13 هزار پرونده متقاضیان وام ازدواج که پس از ماهها انتظار موفق به دریافت تسهیلات نشده اند نیز نشانه دیگری بر عدم موفقیت برخی مدیران بانکی استان لرستان است. !!
جوانان لرستانی برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج باید هفت خوان رستم را طی کنند و علاوه برطی مقررات دست و پا گیر بانکی ، پس از ماهها صبر و انتظار و فشارهای روحی و عصبی با عدم دریافت تسهیلات مواجه می شوند !با این سیستم بانکی چگونه می توان منویات و دغدغه های رهبری نظام در مورد سیاست های افزایش جمعیت را بر آورده ساخت!؟
یکی از ویژگی های مدیریت توانمند عنصر ریسک پذیری است . مدیریت برخی بانک ها و دستگاههای اجرایی باید ریسک پذیر باشند و در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند و این مهم در انتصاب مدیران با تجربه و کاردان مصداق پیدا می کند.
برخی از مدیران لرستان ، همپای مدیریت ارشد استان در جهت حل مشکلات مردم حرکت نمی کنند .
مدیرانی که هدف آن تنها حفظ مدیریت خود بر یک دستگاه است چگونه می توانند مطالبه گر واقعی دستگاه متبوع خود در سطح وزارتخانه باشند!! .
یکی از ویژگی های تاریخی و ساختاری مدیریت استان از گذشته تا حال ضعف مطالبه گری بوده است . این خصوصیت مرضی و بیمار گونه به یک آسیب جدی و مزمن تبدیل شده و به یک مانع جدی برای پیشرفت و تحول اداری و احقاق حقوق مردم لرستان از مرکز و بطورکلی به یک مانع جدی بر سر راه توسعه استان تبدیل شده است ،به گونه ای که مطالبه گری مولفه مدیریت استان نیست و برخی مدیران گویا برای این مدیر شده اند که میز خود را به گونه ای حفظ کنند که کسی از آنها بخصوص مقامات مافوق دلخور نشود. در حالیکه مطالعات مدیریتی نشان می دهد که مدیران موفق نه تنها مدیران مطالبه گر هستند بلکه مدیران چالش نیز خوانده میشوند.
اگر مدیری برای احقاق حقوق افراد تحت مدیریت خود در یک حوزه تلاش نکند و اهل چالش ، چانه زنی و مطالبه گری جدی و مبتنی بر ایدئولوژی اصلاح گری و بهبود وضع موجود برای رسیدن به یک وضع مطلوب نباشد ، نمی توان او را مدیر نامید .
مدیران موفق معمولا افرادی هستند که در هر شرایطی از وضع موجود اداره تحت مدیریت خود و برنامه های توسعه آن به هیچ وجه راضی نیستند و برای رسیدن به موقعیت های بهتربهبود و توسعه، با مدیران ارشد خود به چانه زنی های مستمر و حتی چالش های سخت می پردازند به گونه ای که مدیران مافوق خود را برای هرگونه کمک در جهت پیشرفت و بهبود راضی می نمایند حتی اگر به قیمت برکناری شان نیز تمام شود!!اما آینده و مردم از آنان به نیکی یاد خواهند کرد و در ذهن مردم خواهند ماند . اگرچه امروز مدیریت ارشد استان به این گونه مدیران در جهت توسعه و تحول نیازمند است و به این نوع مدیران و مدیریت آنها بهاء داده و از مدیریت آنها استقبال خواهد کرد و گرنه مدیران ناتوان که باید آنها را مدیران روزمرگی دانست از آفات جدی توسعه استان به شمار می روند.!!
مدیران ساکت و بی آزاری که آزار آنها به یک مورچه هم نمی رسد و مهمتر اینکه هیج سئوال ، خواسته و مطالبه ای از مدیران مافوق خود ندارند !!! چگونه می توانند مطالبه گر دستگاه متبوع خود باشند و با مطالبه گری مدیران مافوق خود را به چالش بکشند .
گلایه استاندار لرستان از این دسته مدیران است . او برای همکاری با خود و پیشرفت امور و توسعه استان لرستان نیاز به مدیرانی دارد که برخی از ویژگی های آنان را برشمردیم و استاندار محترم در جلسه ستاد رفع موانع تولید در استانداری و بازدید از واحدهای صنعتی بروجرد با گلایه از مدیران ناتوان و ناکارآمد ، از آفات این نوع مدیریت سخن گفته و گلایه های خود را همراه با تهدید بیان نموده است.
استاندار لرستان با مدیریت جهادی خود و با رصد مشکلات و مسائل لرستان نیازمند مدیرانی است که همپای او برای حل مشکلات استان و اصلاح امور حرکت کنند و گرنه چنین مدیران ناتوانی نبودشان از بودشان بسیار مناسب تراست.
نکته پایانی اینکه این مدیران اگر توانایی وفق و انطباق مدیریتی خود را با استاندارندارند منتظر عزل و برکناری باشند و این تهدیدی است که مهندس بازوند در آن جلسه خطاب به مدیران اعلام کرده است .
سالها است که استان لرستان با محرومیت و عقب ماندگی جدی و عمبق مواجه است. محرومیتی که بخش عمده ای از آن نتیجه عملکرد مدیران ناتوان . باری به هر جهت ایجاد شده است مدیرانی که در طول سالها مدیریت خود هیچ گونه برنامه ای برای توسعه لرستان نداشته اند .
امروز دیگر آن ایام سپری شده است . استان لرستان نیازمند مدیران دلسوز، توانمند و مطالبه گر است دیگر نمی توان چشم ها را بست و با چشمان بسته و بدون برنامه در مسیرپیچیده توسعه گام برداشت.
مردم منتظر اصلاح و بهبود وضعیت موجود هستند . مردم لرستان بخوبی می دانند که مدیران ناتوان چه مشکلاتی را برای این استان ایجاد کرده اند.!!
مطالبه جدی و اساسی مردم ، از استاندار محترم عمل به وعده برخورد با مدیران ناتوان و نا کارآمد است. هرچند این مسئله مهم از اهداف اساسی استاندار برای پیشبرد برنامه های خود در راستای مدیریت جهادی است.نشریه چکاد زاگرس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • خادم ملت

    بسیار زیبا ؛ سپاس فراوان
    لرستان برای خروج از جهنمی که مدیران ناکارآمد به وجود آورده اند نیازمند یک خانه تکانی اساسی می باشه. 37 سال از عمر انقلاب میگذره و اکثر استانها با انتخاب مدیران متخصص پیشرفت های اساسی داشتن به غیر لرستان ! آمارها بیانگر حقیقت هستن و کسی نمیتونه منکر باشه. گلایه ای که به استاندار و نمایندگان دارم اونم به عنوان شهروندی که دغدغه ی شرایط شهر و کشورش رو داره اینه که الان مثل گذشته نیست چرا که مردم واقعا در تنگنا هستن بنابراین وقت کمه. مدیریت ناکارآمدی که ازش نامبرده شد رو در اسرع وقت حذف کنید و بدون توجه به طایفه و ایل و پارتی ارجح ترین و اصلح ترین روانتخاب کنید!!میز مدیریت ارثیه ی پدری نیست که بعضی ها حتی بالای 32 ساله اون رو احاطه کردن. من بعد مطالبات رهبری باید در اسرع وقت حالت اجرایی بگیرن چرا که معظم له پس از آنالیز شرایط داخلی و خارجی دستورات لازمه رو صادر فرمودن. همچنین باید عزیزان بدانند که مدیر ضعیف در حکم دشمن داخلی می باشه چرا که باعث عدم تسریع در فرامین اجرایی حضرت آقا میشوند و این عمل سبب ایجاد ناامنی خواد شد.

نظرات