فرمانده سپاه استان لرستان:

فرمانده سپاه استان لرستان برگزاری اردوهای جهادی را سبب توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی دانست و گفت: محرومیت‌زدایی هدفمند و فرایندی شود.

سردار مرتضی کشکولی شامگاه شنبه در همایش تجلیل از دانشجویان و پزشکان بسیج جامعه پزشکی لرستان در اردوهای جهادی شهری و روستایی که در سالن اجتماعات مجتمع گلدشت برگزار شد ضمن قدردانی از فعالیت اساتید، دانشجویان و نیروهای جهادی در اردوهای جهادی اظهارداشت:کارجهادی به منزله  عبورکردن از موانع  وفراموش نکردن آرمان‌ها است.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصادی مقاومتی از منظر مقام معظم رهبری، افزود: این سیاست‌ها شامل دو هدف و شش رویکرد است که اولین رویکرد آن رویکردجهادی بود بدین معنا که اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی حل می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان هدف از درون ساز و فرصت ساز بودن اقتصاد را بهبود شاخص‌های مقاومتی دانست و عنوان کرد: حضرت علی (ع) فرمود سخت‌ترین جهاد، جهاد با نفس است که سخت‌ترین آن جهاد اکبر و جهاد در اسلام گذر از خود و اجابت حق است و مقام معظم رهبری در این راستا جهادکبیر را مطرح کردند.

وی بیان کرد: از آنجا که فلسفه وجودی ما جز خدمت به خلق نیست مقام معظم رهبری فرمودند ما آمده‌ایم که به خلق کمک کنیم و امام راحل نیز در این رابطه فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند.

سردار کشکولی گفت: اردوی جهادی یعنی دری از درهای بهشت که خدا ما را دعوت می‌کند که به مردم خدمت و توفیق نصیب خودمان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در احادیث و روایات زیادی آمده است که اگر کسی مانعی را از سر راه مردم بردارد چند صد هزار حسنه دارد پس همگی چه دانشجو، دانشمند، بزرگ وکوچک باید بروند و به مردم  خدمت کنند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان مبنای نظری فلسفه اردوی جهادی را احترام به مردم، مردم داری، ارتباط گیری، توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی و ایجاد روحیه دانست و اظهارداشت: محرومیت‌زدایی هدفمند وفرایندی شود.

وی افزود: در راستای محرومیت‌زدایی سپاه طرحی را در دستور کار دارد که صد دهستان را با محوریت درمان, فرهنگی, عمرانی, اقتصادی و اشتغال‌زایی با ترازها واستانداردهایی پیشرفته و آباد کند که در 31 استان سهم ما سه دهستان بود که  سپاه لرستان پنج دهستان انتخاب کرد.

سردار کشکولی عنوان کرد: دربخش‌های زندقی شرقی, شاهیوند,کشور سپیددشت, میربگ جنوبی و هومیان استان در چهار  بعد زیرساخت، درمان و بهداشت، فرهنگ و اشتغال‍‌زایی محرومیت‌زدایی انجام می‌شود.

 

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات