دانشگاهیان استان لرستان خطاب به شورای نگهبان:

دانشگاهیان استان لرستان در نامه ای به مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان استان لرستان و رئیس هیئات نظارت بر انتخابات استان لرستان خواستار رد صلاحیت افراد منتسب به فتنه‌گران بدون هیچ تسامحی شدند.

به گزارش لرستان خبر، دانشگاهیان استان لرستان در نامه ای به مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان استان لرستان و رئیس هیئات نظارت بر انتخابات استان لرستان نگرانی های خود را از تائید صلاحیت برخی فعالان فتنه 88 ابراز داشتند و خواستار رد صلاحیت افراد منتسب به فتنه‌گران بدون هیچ تسامحی شدند.

 

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

 

مردم شریف ایران اسلامی در طول سال های پس از انقلاب همواره در زمان انتخابات با حضور حداکثری خود پای صندوق های رای نمونه بارز دموکراسی و پرشورترین آن را به رخ جهانیان کشیدند.

 

 

7 اسفند 94 میعادگاه دوباره مردم کشور و به تبع مردم استان لرستان با نظام انقلاب اسلامی است تا سرنوشت کشور و استان خود را بار دیگر با دست ها و انتخاب اکاهانه خود رقم بزنند.

 

 

در حالی که مردم ایران و استان لرستان خود را برای حضوری دیگر آماه می کنند آنسوی مرزها نیز معاندان قسم خورده نظام و انقلاب و اسلام خود را برای توطئه ای دیگر آماده کرده و مقدمات آن را هم چیده اند تا با نفوذ در مراکر تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور، از درون نظام را از هم بپاشند.

 

 

هیئات نظارت بر انتخابات استان لرستان با توجه به رشد ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان در استان  وظیفه سنگین تری برعهده دارد که علاوه بر بررسی صلاحیت ها، در مقابل فشارهای وارده از سوی گروه های سیاسی و معاند انقلاب ایستادگی کرده و به رسالت خطیر خود برسد.

 

 

وظیفه شورای نگهبان در استان لرستان امسال از آن جهت سنگین تر شده که تعدادی از فعالان فتنه 88 و 78، مجلس ششم و معاندان با انقلاب اسلامی کاندیدا شده و براساس شنیده ها متاسفانه از هیئت اجرایی نیز صلاحیت گرفته اند.

 

 

مسولان باید بدانند که عنصار فتنه گر که سابقه انها معلوم است به هیچ وجه نباید دارای پست و مقام شوند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند از عناصر دخیل در فتنه٨٨ مطلقاً استفاده نکنید

 

 

رهبر معظم انقلاب در 20 تیرماه 94  خطاب به دانشجویان فرمودند:« از عناصری که نامطمئن بودنِ خودشان را اثبات کردند، مطلقاً استفاده نکنید؛بعضی‌ها هستند که نشان دادند و ثابت کردند که عناصر نامطمئنّی‌اند. برای چه کسی نامطمئنند؟ بی‌اعتمادی خودشان را برای نظام ثابت کردند، برای کشور ثابت کردند، برای جمهوری اسلامی ثابت کردند؛ هم برای اسلامیّتش، هم برای جمهوریّتش. همین‌هایی که سال۸۸ آن بازی را راه انداختند، خب اینها با جمهوریّت نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند، بدون هیچ منطقی، بدون هیچ حرف قابل قبول و پسندیده‌ی در مقابل آدمهای باانصاف. اینها نامطمئنند؛ من استفاده‌ی از اینها را مطلقاً توصیه نمیکنم، به‌هیچ‌وجه...»

 

 

این افراد که در فتنه 88 در استان لرستان نقش مهمی در اشوب و اغتشاش و ضربه به نظام و اسلام داشتند و قبل از آن هم عده ای در سال 78 و حتی مجلس ششم به نظام توهین کرده و در جلسات خصوصی ماه های اخیر خود نیز از اهداف خود که همانا تسخیر مجالس و ضربه به نظام است پرده برداشته اند.

 

 

شورای نگهبان استان لرستان اسیر فشار گروهای سیاسی استان و دیگر نهادهای قدرت نشود و با قاطعیت در مقابله افراد منتسب به فتنه در استان بایستد و آن ها را رد صلاحیت کند .

 

 

همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند« از جمله عرصه های رعایت حق مردم در انتخابات این است که اگر کسی صلاحیت داشت او را رد نکنیم و به او میدان بدهیم و برعکس اگر کسی چه در انتخابات خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی، صلاحیت قانونی نداشت با اغماض و بی دقتی او را وارد عرصه نکنیم که بی توجهی به این دو نکته، ضد حق الناس است.»

 

 

در پایان ما دانشگاهیان استان لرستان از شورای نگهبان انتظار داریم  که با در نظر گرفتن حق الناس، به دور از مصلحت اندیشی و فشارهای پشت پرده جلوی نفوز فتنه گران به مجلس را گرفته و رعایت حق الناس را بکند.

 

انتهای پیام/

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علیرضا

    به نظر می رسد که توجه شورای نگهبان باید بیشتر بر مجلس خبرگان باشد چون هم حساسیتش بیشتر است و هم مهم تر می باشد و استان لرستان هم از خطر رای آوردن کاندید های خبرگان وابسته به جریان فتنه در امان نیست.تا می توانید روشنگری کنید و شورای نگهبان دقت بیشتری به خرج دهد.

  • ناشناس

    من در میان شما باشم و یا نباشم به هم شما وصیت و سفارش می کنم نگذارید انقلاب بدست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

    ما هم حامی شما هستیم.
    در هیچ کجای دنیا به کسانی که خیانتشان به اثبات رسیده است دوباره اجازه ورود به مناصب حکومتی نمیدهند. آزموده را باز آزمودن خطاست.

  • Asghar Derikvand

    حداقل زیرش مینوشتید کدوم دانشگاهیان

  • مهدی

    ما از ریاست محترم دفتر نظارت وبازرسی بر انتخابات جناب دکتر سپهوند بخاطر زحمات شبانه روزی ایشان در این روزای حساس تشکر وقدر دانی بعمل میاید ،،،جمعی از دانشجویان دانشگاه ازاد بروجرد

  • یاسر

    آفرین بر شورای نگهبان برای این صلابت و اقتدار در گوش بفرمان بودند به دستور ولایت فقیه در دقت در اجازه وارد نداند به نفوذی ها

  • پاسدار وطن

    دست دانشگاهیان درد نکنه خسته نباشن ممنونیم / ما برادران تو را بخدا از کاغذ و قلم دانشگاه برای مسایل سیاسی استفاده نکنید بیت الماله فقط باید برای تعلیم و. تربیت باشه حرام تان باد اگر کسی بیت المال در غیر مصرف اش هزینه کنه چشاش دراد

نظرات