آیت‌الله هاشم نیازی کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان در لرستان:

نامزد انتخابات مجلس خبرگان در لرستان بابیان اینکه برخی در خصوص نقش نظارتی مجلس خبرگان رهبری تعبیر اشتباهی دارند، گفت: این افراد تصور می‌کنند این نظارت به معنای نظارت بر مواضع است.

به گزارش لرستان خبر، پنحمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در هفتم اسفندماه امسال در استان لرستان برگزار می شود.

در این دوره از انتخابات سه نفر از کاندیداهای لرستان به نام های آیت الله سید محمد نقی شاهرخی، آیت الله نیازی خرم آبادی و حجت الاسلام احمد مبلغی تایید صلاحیت شدند.

بنا بر این گزارش، استان لرستان دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری بوده و نمایندگان لرستان در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری آیت الله سید محمد نقی شاهرخی و همچنین مرحوم آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی بودند.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان به جایگاه مجلس خبرگان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: جایگاه خبرگان در بیانات امام راحل و مشابه آن در صحبت‌های مقام معظم رهبری آمده است، مجلس خبرگان به همان نسبت اهمیت دارد که مسئله رهبری اهمیت دارد.

وجود مجلس خبرگان در حفظ کشور تأثیرگذار است

آیت‌الله هاشم نیازی خرم‌آبادی وجود مجلس خبرگان را در حفظ کشور تأثیرگذار خواند و افزود: مجلس خبرگان با مدیریت بحران‌ها در شرایط بحرانی و خاص می‌تواند نظام را حفظ کند.

وی نقش اصلی مجلس خبرگان را تعیین رهبری و تقویت آن دانست و بیان داشت: در حقیقت مردم هنگامی‌که به خبرگان رأی می‌دهند به رهبری رأی می‌دهند اما چون تشخیص شاخصه‌های انتخاب رهبری در مردم وجود ندارد اعضاء خبرگان رهبری را وکیل خود قرار می‌دهند.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان بابیان اینکه در قانون اساسی شرایطی چون شجاع بودن، مدیر و مدبر بودن و ... برای انتخاب رهبری در نظر گرفته‌شده عنوان کرد: مردم از نمایندگان خود در مجلس خبرگان می‌خواهند با تحقیق و تفحص مدیر اصلی همه جریانات کشور یعنی کسی که بتواند فکر و اندیشه گفتمان انقلاب را رهبری کند تعیین کنند.

تبیین نقش نظارتی مجلس خبرگان رهبری

آیت‌الله نیازی خرم‌آبادی به راهکارهایی برای ارتقاء مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: برای این منظور خبرگان باید به‌عنوان رابط بین موکلین خود یعنی مردم و رهبری و مسئولان قرار گیرند تا رابطه بین مردم و رهبری را تقویت کرده و مطالبات آن‌ها را به سمع رهبر انقلاب و مسئولان نظام برسانند.

وی اضافه کرد: همچنین نمایندگان استان‌ها در مجلس خبرگان رهبری باید بتوانند با قرار گرفتن در کنار نمایندگان مجلس و مدیریت اجرایی استان در رفع مشکلات استانی در سطح کلان نقش ایفا کنند لذا این امر باعث می‌شود نقش اصلی خبرگان ارتقاء یابد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان بابیان اینکه برخی در خصوص نقش نظارتی مجلس خبرگان رهبری تعبیر اشتباهی دارند، تصریح کرد: این افراد تصور می‌کنند این نظارت به معنای نظارت بر مواضع است یعنی اگر رهبر موضعی اعلام کرد آن‌ها می‌توانند دراین‌باره نقش نظارتی داشته باشند.

آیت‌الله نیازی خرم‌آبادی افزود: افرادی که جزو شخصیت‌های معروف کشور هستند نیز توجه دارند که حرف رهبر فصل الخطاب بوده و هنگامی‌که ایشان موضعی گرفته و آن را اعلام کردند همه باید به آن عمل کنند لذا نقش نظارتی خبرگان تنها نظارت بر شرایط بوده نه نظارت بر مواضع.

لزوم رفع محرومیت‌های لرستان

وی ادامه داد: دفتر رهبری دارای تشکیلات وسیعی در بخش روابط بین‌الملل و سایر موارد بوده و ایشان در هر موضعی که می‌گیرند مشاوران دارای تخصص بالایی داشته که این مشاورین شبانه‌روز کارکرده و حاصل اطلاعات را به رهبری منتقل می‌کنند.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان تأکید کرد: تصمیم نهایی بعد از مشاوره‌ها بر عهده رهبر بوده لذا وقتی اعلام موضع کرد هیچ‌کس حق ندارد در برابر آن نظارت کند در غیر این صورت نفوذ کلمه و قداست رهبری زیر سؤال رفته و نظام از استحکام لازم برخوردار نخواهد بود.

آیت‌الله نیازی خرم‌آبادی مسائل اقتصادی و فرهنگی را از مسائل مهم لرستان که باید در اولویت رسیدگی قرار گیرند دانست و گفت: آن‌کس که در موقعیت مجلس خبرگان قرار می‌گیرد باید در راستای ارتقاء فرهنگی و مشکلات اقتصادی استان با نمایندگان مجلس و مدیریت اجرایی استان هم‌صدا و هماهنگ باشد.

وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس با کمک نمایندگان خبرگان باید بتوانند بودجه‌های کلانی برای رفع محرومیت در استان تخصیص دهند چراکه مطابق آمار داده‌شده با جذب ۱۶ هزار میلیارد تومان برای لرستان می‌توان آن را به شرایط معمولی استان‌های دیگر رساند.

رفع مسائل فرهنگی نیازمند تلاش و همت است

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان رفع مسائل فرهنگی موجود را نیازمند تلاش و همت بیشتر دانست و عنوان کرد: لازم است افرادی که دغدغه مسائل فرهنگی رادارند فرافکنی‌ها و شبهات دینی و سیاسی موجود در فضای مجازی را جمع کرده و در اختیار نماینده خبرگان استان قرار داده و در قالب نشست‌هایی این فرهنگ ستیزی‌ها را در فضای مجازی خنثی کنند.

وی اضافه کرد: ما باید در فضای مجازی خیلی کارکنیم همان‌طور که رهبر انقلاب فرمود لازم است برنامه‌ای برای مدیریت بحران تحول فرهنگی که به‌وسیله فضای مجازی به وجود آمده است انجام شود لذا کار در این حوزه نیاز به جهاد و فعالیت مضاعف دارد. منبع مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات