کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس در بروجرد:

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس در بروجرد گفت: در قانون ذکر شده استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات ممنوع است اما در شهرستان بروجرد اداره ارشاد اطلاعیه می‌زند اداره ورزش و جوانان سالن در اختیار کاندیدا قرار می‌دهد جلسه انتخاباتی برگزار می‌کنند

به گزارش لرستان خبر، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه امسال با شرکت 27 کاندیدا از جناح‌ها و طیف‌های مختلف در بروجرد برگزار می‌شود.

شهرستان بروجرد و حومه با جمعیتی نزدیک به 400 هزار نفر دو کرسی نمایندگی در مجلس را در اختیار دارد و رقابت داغ انتخاباتی بر سر کسب این دو کرسی در شهرستان بروجرد پیگیری می‌شود.

بهرام بیرانوند نماینده فعلی شهرستان بروجرد در مجلس نهم است که بار دیگر بخت خود را برای حضور در مجلس شورای اسلام می‌آزماید.

گفت‌وگویی با این کاندیدای مجلس دهم در شهرستان بروجرد انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 حوزه تخصصى شما چیست؟ در صورت کسب رأی اعتماد مردم به کدام کمیسیون خواهید رفت و مهم‌ترین مشکلات کشور در این حوزه کدام است؟

بیرانوند: به‌ شدت علاقه‌مند حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه هستم اما در این دوره دنبال علاقه‌ام نرفتم و به دنبال نیاز کشور رفتم حوزه کشاورزی حوزه‌ای بی‌سر و صاحب است و به‌ نوعی در مجلس تریبونی ندارد در حال که قوت و غذای مردم توسط کشاورزان تهیه می‌شود که برنامه‌ریزی مناسبی برای کار و حیات آن‌ها انجام نمی‌گیرد.

 در سوابق شما چه نمونه‌هایی از پیگیرى عدالت اجتماعى، مبارزه با فساد و تبعیض و دستیابى به الگوى بومى قابل‌ ذکر است؟

بیرانوند: در مجلس احساس کردیم فساد اقتصادی و سیاسی آسیب‌زننده است و فراکسیونی با حضور برخی نمایندگان مجلس به نام فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شد همه تلاش‌های لازم انجام شد که حاصل آن در ماه‌های اخیر طرح سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بود.

این تلاش‌ها سبب شد قوه قضائیه بتواند در مورد مه‌آفرید امیرخسروی حکم خود را اجرا کند و فضایی که دوستان و ما کمک کردیم که ساخته شود و قوه قضائیه توانست گردن‌کلفت‌های مفسد را پشت میله‌های زندان بیندازد.

 اگر حضور حداکثرى مردم به انتخاب شدن شما نینجامد، تحلیل شما از نتیجه آراء چیست؟

بیرانوند: انتخاب فرد در رده دوم اولویت است و رده اول اولویت حضور مؤمنانه مردم پای صندوق‌های رأی است و نتیجه فرع بر حضور ملت است.

اگر در آخرین روزهاى رقابت انتخاباتى نامزدهاى اصلح از خود را یافتید و یا به شما معرفى شد، چه موضعى می‌گیرید؟

بیرانوند: ما دو حق رأی داریم طبعاً یکی از آن‌ها خودمان هستیم و در رابطه با رأی دوم هم به طور حتم اصلح بودن را لحاظ می‌کنیم منتها این‌ یک شعار است که بگوییم ما به نفع دیگران و کسی که تشخیص دادیم کنار می‌کشیم در واقعیت در انتخابات از یک مرحله‌ای به بعد ماندن یا رفتن دست خود کاندیدا نیست.

چقدر خود را نماینده شهر خود دانسته و چقدر خود را نماینده کل کشور می‌دانید؟

بیرانوند: این‌ها باهم مغایرتی ندارد هنگامی‌که برای کشور تصمیم می‌گیریم این تصمیم برای شهرستان و استان هم هست برای منطقه مرفه‌نشین پایتخت و برای کپرنشینان سیستان و بلوچستان است که برمی‌گردد به موضوع تصمیمات کلان ما در مجلس اما مردم یکسری مطالبات دارند که این مطالبات را نباید مطلقاً فراموش کرد مردم یک سری حقوق دارند یک سهمی از بیت‌المال مسلمین دارند.

 یکی از مشکلات حوزه انتخابیه بروجرد عدم تعامل و همکاری دو نماینده انتخاب‌شده آن‌ها در عملکرد مشترک مجلس است آیا اگر شما نماینده مجلس شوید و نماینده دیگر کاملاً در مقابل عقاید شما قرار گیرد برای عمران و آبادانی شهر حاضر به همکاری با وی هستید؟

بیرانوند: اختلاف‌سلیقه در حوزه مسائل سیاسی به وجود آمده در حوزه مسائل عمرانی، فنی، اجرایی و آنچه به منافع مردم برمی‌گردد اختلاف‌سلیقه معنا ندارد در اینجا قانون باید حاکم باشد.

ما از برخی رفتارها به‌ شدت شاکی هستیم اختیارات جامعه و صندلی‌های مجلس شورای اسلامی این‌ها سرمایه‌های جامعه‌اند و نباید در یک‌ روال غیرقانونی جابه‌جا شوند. قانون می‌گوید خرید و فروش رأی جرم است حال بهای این رأی می‌خواهد پول، سیم‌کارت، مقام و یا چلومرغ باشد.

باید به مدار قانون برگردیم این مردم سال‌ها است تاوان عمل امثال ما را داده‌اند و عمده‌ترین چالش در این فضا این است که عده‌ای قانون را به نفع خود خم می‌کنند در قانون ایجاد نرمش می‌کنند که این امر به منافع مردم آسیب می‌زند و تا این‌گونه است به نظر می‌رسد گره‌ای از مشکلات مردم برداشته نمی‌شود.

در قانون ذکر شده استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات ممنوع است اما در شهرستان بروجرد اداره ارشاد اطلاعیه می‌زند اداره ورزش و جوانان سالن در اختیار کاندیدا قرار می‌دهد جلسه انتخاباتی برگزار می‌کنند قانون گفته نباید این اقدامات صورت پذیرد، این سواستفاده از قانون است. قانون سر جای خود اما این افراد هستند که قانون را مصادره به مطلوب می‌کنند.

 یکی از انتقاداتی که در شهرستان بروجرد به عملکرد شما واردشده داشتن زاویه با برخی مسئولان این شهرستان است که مانع از تعامل و همکاری مسئولان با شما شده آیا می‌توان این زاویه را از بین برد؟

بیرانوند: ما با مسئولان شهرستان زاویه‌ای نداریم و برخورد ما با آن‌ها در راستای تکریم و حفظ شخصیت آن‌ها بوده است مسئولان شهرستان را از زاویه روبه‌رو می‌نگریم، آن‌ها بازوان نظام هستند که در اینجا مشغول به فعالیت هستند اما با کسانی مشکل‌ داریم که در این شهرستان سلطنت طراحی کرده‌اند با استفاده از امکانات نظام در دولت، دولت راه انداخته‌اند ما با این افراد به‌ طور جدی مشکل‌داریم کسانی که برای امروز انتخابات در ادارات جایابی شده‌اند که از امکانات دولتی برای افراد خاص استفاده کنند ما با این افراد مشکل‌داریم و هیچ‌گاه حضور آن‌ها در ادارات را به رسمت نشناخته‌ایم و به نظر بار گرانی بر دوش این مردم قرار گرفته وجود برخی افراد است که خارج از چارچوب قانون به دیگران وابستگی دارند.

هر مدیر باید به مافوق خودپاسخ دهد و دلیلی ندارد مدیر شهرستان از برخی مدیران تعین تکلیف کنند که در رده‌های تشکیلاتی هیچ‌گونه نقشی ندارند فقط دنبال قدرت هستند ما با این افراد مخالف هستیم.

عده‌ای از افراد در شهرستان بروجرد والی و حاکم مجازی‌اند مثل حکام و سلاطین قدیم حکم و دستور داده و حاشیه امن برای برخی افراد فراهم می‌کنند اما قانون هم نمی‌توان از آن‌ها حساب کشید چون تکذیب می‌کنند در حالی‌ که همه مردم آشکارا در شهرستان می‌دانند که در اینجا یک طیف قدرت وجود دارد که منافع مردم را فدای منفعت شخصی و جناحی خود کرده‌اند و دنبال ادامه قدرت هستند این بار گران و برف سنگینی است که مردم ما را گرفته است.

مردم بروجرد جدای از مشکلاتی که در کشور با دیگر مردم به‌ صورت مشترک دارند گرفتار یک شبکه‌ای از عناصر هستند که برای بقاء خود در این شهرستان چنبره زده و صاحب ثروت و قدرت شده‌اند هر کجا مشکلی در سیستم اقتصادی می‌بینیم متصل به آن‌ها است، هر کجا تخلفی می‌بینیم مشاهده می‌شود زیر لباس این اشخاص پنهان‌شده‌اند، افراد متخلف که قانون با آن‌ها برخورد شده برخی از افراد هم به‌ واسطه نزدیک شدن به این اشخاص از پیگیری قانون فرار کرده‌اند آن‌ها جمع شده‌اند دور یک حلقه‌ای و تشکیل حکومت داده‌اند و حمایت هم می‌شوند شبکه‌ای که به هرکدام از آن‌ها دست می‌زنی داد همه شبکه درمی‌آید.

برخی مردم این رفتار را مراقبت نکردند و رعایت نمی‌کنند و این امر سبب تضییع حق دیگر مردم می‌شود مگر مردم قرار است فقط برای شکمشان تصمیم‌گیری شود که فقط می‌خواهند با فاکتور شکم به یکی رأی بدهند.

مگر می‌شود در آن‌ واحد در چند روستا چندین نفر را غذا بدهند به چه دلیلی این غذا را چند ماه پیش می‌دادید چرا از فقر مردم عده‌ای سواستفاده می‌کنند این جنایت است به اسم کمک مالی به فقرا رأی جمع‌کردن جنایت است.

عده‌ای یک‌ قدم هم برای حل مشکلات برنمی‌دارند اما حرکات نمایشی انجام می‌دهند برخی‌ها پشت به زمین‌بازی و رو به جمعیت حرکات نمایشی انجام می‌دهند در شهرستان بروجرد در چند ماهه گذشته چندین معجزه به وقوع پیوسته، راه آهنی که قانون ندارد کلنگ خورد، منطقه ویژه اقتصادی که روی هوا است تابلوی آن نصب‌ شده، صدا و سیمایی که مطلقاً مجوز و وجود خارجی ندارد رونمایی شد و دیگر پروژه‌های زیبا از این معجزات است.

این چند سال فقط تلاش کردیم که وعده دروغ به مردم نگوییم، در عزل و نصب‌ها چون غیرقانونی بود دخالت نکردیم، عده‌ای علناً در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند و فرد را از جایی دیگر برداشته‌اند و گذاشته‌اند که اصلاً نمی‌داند حیطه کاری او چگونه است و شناختی از این سازمان ندارد و مجموعه سازمان با او همکاری نمی‌کنند و به رسمیت نمی‌شناسند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • صادق

    حتی اگر حرف و عمل شما صادقانه باشد، نطق های شما در مجلس با آن ادبیات، آبروی لرها و حتی ایران را در نزد هموطنان و جهانیان بر باد داد!

  • بیرانوند

    سلام،واقعاچطورروتون میشه دوباره کاندیدشدیدباان الفاظ های مکدرتان که واقعادل تمام لرهای وطن دوست رابه درداوردید،

    • دوست

      دوست عزيز حرفهاي ايشان تند بود ولي چيزي نبود كه باعث شرم شما ولرها باشد .اتفاقا كاردرستي كرددران وانفسا مردبود كه جلوي ظريف ايستاد .من به ايشان افتخارمي كنم .بله دولت دوستان از دست ايشان ناراحتند كه چيز ديگري است.شما كجاييدنمي دانم وليكن عملكرد باادبانه بروجردي مايه سرافكندگي شد كه هرجا ميرويم دوست داران انقلاب مي گويند بروجردي يكي ازاركان تصويب برجامي است كه باعث خفت وتحقير ملت است

    • ناشناس

      با چه رزومه ای و با رویی دوباره کاندید شدی اقای بیرانوند

  • حسن

    درود بر شرف اقای بیرانوند برای دفاع از حرمت دین و دفاع از پیامبر اسلام - ایشان ای کاش نماینده خرم اباد میشد و یا هر سرزمین ولایی ایران زمین - ما لرها ادبیاتی داریم که این طور صحبت کردن با خیلی ملاحظه به اقای ظریف شد که حقشان خیلی بیشتر از اینها بود

  • حسن

    درود بر شرف اقای بیرانوند برای دفاع از حرمت دین و دفاع از پیامبر اسلام - ایشان ای کاش نماینده خرم اباد میشد و یا هر سرزمین ولایی ایران زمین - ما لرها ادبیاتی داریم که این طور صحبت کردن با خیلی ملاحظه به اقای ظریف شد که حقشان خیلی بیشتر از اینها بود

نظرات