بررسی نتایج انتخابات در لرستان؛

یش از هفتاد درصد نامزد هایی که در مرحله اول رای آورده اند و یا به مرحله ی دوم راه یافته اند ، دارای گرایش اصولگرائی هستند.

به گزارش لرستان خبر، از چهار نماینده راه یافته به مجلس شورای اسلامی در لرستان در مرحله اول،سه نفر آنها یعنی نمایندگان جدید در پلدختر و نور آباد و الیگودرز، اصولگرا هستند.البته گرچه فرد منتخب کوهدشت ورومشگان نامزد حامیان دولت بود، اما مورد حمایت برخی از اصولگرایان و اصلاح طلبان هم قرار گرفت وبا شناختی که بنده از ایشان دارم ، نه تنها اصلاح طلب نیستند ،بلکه دارای دیدگاهی اصولگرایانه می باشند .

 

از بین 10 نفر راه یافته به مرحله دوم،گرایش 7 نفر آنها اصولگرائی است که دو نفرشان مورد حمایت حامیان دولت هم بود ، دو نفر مستقل متمایل به اصولگرا وتنها یک نفر با گرایش اصلاح طلبی در مرکز استان به مرحله دوم راه یافته است . این در حالی است که:

 

اولاً اصلاح طلبان در همه حوزه های استان نامزدهای شناخته شده ای داشتند و در رقابت شدید با اصولگرایان بودند؛یعنی رقابتی ترین انتخابات.

ثانیاً در بین اصولگرایان تعدد نامزد زیاد و درنتیجه  رای آنها پخش بود،لذا برخی از آنها بطور مستقل وارد عرصه رقابت شدند، در حالیکه در بین اصلاح طلبان استان تمرکز آراء وجود داشت.به عنوان مثال در مرکز استان اصولگرایان بیش از 12 نامزد وچهره شاخص داشتند ،اما اصلاح طلبان فقط دارای 3 نامزد شاخص بودند.

 

ثالثاً از طرف شورای همگرائی و ائتلاف بزرگ اصولگرایان استان ،هیچ گونه کمک مالی وتبلیغاتی به نامزدهای مورد حمایت و اصولگرایانی که به دلیل تعدد نامزدها ، بعضاً بطور مستقل وارد عرصه شده بودند، صورت نگرفت ؛چون هیچ پول و بودجه وابزار تبلیغاتی (بجز فضای مجازی)در اختیار نداشتیم ، اما رقبای ما در حمایت مالی وتبلیغاتی واعزام سخنرانان وچهره های ملی برای نامزدهایشان سنگ تمام گذاشتند.

 

رابعاً در حوزه های خرم آباد و الیگودرز وسلسله و دلفان، بنابر دلایلی از قبیل:تعدد و تنوع نامزدهای اصولگرا و جلوگیری از تخریب رقبا واختلاف و... ما نتوانستیم نامزدهای اصولگرا را به مردم معرفی کنیم، اما برعکس اصلاح طلبان در همه حوزه های انتخابی نامزدهای خود را معرفی کردند و برای آنها میتینگ وهمایش گرفتند. 

بنابر این در رقابتی ترین انتخابات آن هم در شرایطی نابرابر از لحاظ مالی وتبلیغاتی ، اصولگرایان توانستند اعتماد  بیش از هفتاد درصد از رای دهندگان لرستانی را به خود جلب کنند.

 

والسّلام علی عبادالله الصّالحین

ابراهیم  بارانی بیرانوند

عضو شورای همگرائی اصولگرایان استان لرستان ودبیرکل تشکلهای اسلامی دانشجوئی وفارغ التحصیلان استان لرستان

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • احمدی

    ابراهیم بارانی خجالت بکش . نان به نرخ روز خور .در زمان هاشمی نماینده جاسبی بودی در دانشگاه ازاد .درزمان احمدی نژاد نماینده دانشجو بودی در دانشگاه . مسوول ستاد جاسبی بودی . مدتی نوکر حشمت الله طبرزدی بودی . بعد رفتی سراغ رفیقدوست و از او پول گرفتی . مدتی با جبهه پایداری بودی و مسوول ستاد احمدی نژاد به همراه امین احمدی . تعدادی مهر داری و خودت تنهایی. از کی تا حالا شدی نماینده اصول گرایان . با سید محمد حسینی رفتی جبهه یکتا . خخخخخخخخخخخخخخخخخجججججججججججججااااااااااااااااالللللللللللللللت بکش منافق .

  • محمدی

    ابراهیم بارانی وصولگرا ست نه اصولگرا. بارانی حیا کن جاسبی - هاشمی - طبرزدی - احمدی نژاد - روحانی - دانشجو - دانشگاه ازاد - سادا - جمعیت پیروان ولایت - و ........... را رها کن

  • حسنوند

    بارانی حیا کن کاسبی را رها کن

  • عضوسابق

    سلام بنده ازمنتقدین آقای بارانی هستم ولی تهمتهای شمت باادبیات زشت شایسته ایشان نیست.
    به نظرمن ایشان بیش ازحد محافظه کارند
    نمیتوان به اوامید بست مخصوصا حزب اللهی ها
    ازاعضای سابق تشکلهای اسلامی

  • محمدیان

    بنده به عنوان منتقد آقای ابراهیم بارانی واعضای شورای همگرائی استان که چرا لیست خرم آباد را اعلام نکرده اند ؛اما با توجه به اینکه که سالها ی زیادی است ایشان را از نزدیک می شناسم در پیشگاه خداوند گواهی می دهم که:
    1-علی رغم زحمات زیادی که در قبل وبعد از انقلاب و در جبهه ودانشگاههای کشور واستان برای نظام و در مسیر ولایت متحمل شده است ، اما تاکنون هیچ مزدی از نظام نگرفته .یعنی نه هیچ پست دولتی تاکنون داشته ونه هیچ حقوق ومزدی گرفته و هم اکنون بعد از سی سال که از پارسیلون بازنشسته شده اجاره نشین است درقم بیکاراست نه در خرم آباد منزل و مسولیتی دارد ونه در قم واین را همه کسانی که اورا می شناسند می دانند.
    2-زمانی که نماینده جاسبی بود ستاد احمدی نژاد را راه انداخت نه ستاد هاشمی را ضمن اینکه در زمان نماینگی جاسبی از ارزشها وارزشیها حمایت می کرد
    3- ایشان نه تنها با رفیقدوست و مشائی نبود بلکه علیه آنان هم بود . اگر از آنها پول می گرفت حد اقل منزل ویا ماشینی از خو داشت. انصاف داشتهخ باشیم
    3- چند سالی که با طبرزدی کار می کرد به محض اینکه طبر زدی از نسیر ئلایت منحرف شد اولین کسانی بود که علیه او افشاگری کرد وبیانیه ها ومصاحبه های او افشاگر چهره ی نفاق طبرزدی در کشور شد
    5- اگر وصولگرا ونان به نرخ روز خور بود الآن باید موقعیت و پست وجایگاه ومنزل وماشین وکارخانه ودر آمد و... بود اما همه کسانی که اورا می شناسند می دانند در وضعیت مالی سختی در قم با حقوق باز نشستگی و اجاره نشینی زندگی می کند.....

نظرات