یادداشت/

آخر هم متوجه نشدم بالاخره اصلاح طلبان برنده این انتخابات 7 اسفند بودند یا اصول گرایان یا مردم ...؟ تهران که تکلیفش معلوم است! البته آنهم نه !

به گزارش لرستان خبر، آخر هم متوجه نشدم بالاخره اصلاح طلبان برنده این انتخابات 7 اسفند بودند یا اصول گرایان یا مردم ...؟ تهران که تکلیفش معلوم است! البته آنهم نه !چون اختلاف آرای برندگان و بازندگان چندان زیاد نیست و اگر بگوئیم در حد همان 51 درصد به 49 درصد - که در انتخابات 92 داشتیم - بوده است گزاف نگفته ایم !پس تهران هم آنچنان نیست که می گویند!

حالا اصلا تهران برای اصلاح طلبان !در بقیه کشور چه؟ آمار ها می گوید؟ مگر تبلیغات اجازه می دهد که نگاهی به آمارها بکنیم؟ مگر دل و دماغ و حوصله تحقیق اصلا داریم؟ تبلیغات ما را به خود برده است انگار!

اصلا جناحها را بیخیال !مردم چه؟ این جناحها مگر چقدر آینه مردم هستند؟

اصلا جناحهای ما را به چه اندازه و دغدغه های مردم را نمایندگی می کنند؟

البته من با کار حزبی اصلا مخالفتی ندارم  و اساسا با تخطئه کامل گروهها و احزاب موافق نیستم؛بنده معتقدم احزاب ما کم و بیش و به طور نسبی در حال خدمت یا خیانتند!!

اما به هر حال هرچه که باشند نماینده اکثریت ملت ایران نیستند، هستند؟ خیلی که به آنها ارفاق کنیم می گوییم برخیشان نماینده قشر گسترده از مردم اند.

مردم البته به جان خودم - از حزب بازیهای فرسایشی و افراطی خسته شده اند . کار حزبی خوب است اما اگر در جهت رشد باشد نه در جهت منافع حزبی!

الحق و الانصاف مردم ما در این انتخابات هم سنگ تمام گذاشتند . مگر گرانی نبود ؟ مگر بیکاری نداشتیم؟

مگر تحریمها برداشته شده بودند؟ !اما با این حال ، اکثرا آمدند.

مردم که با اسلام و با انقلابی که بر پایه اسلام ایجاد شده است مشکلی ندارند .

این مردم عاشق اهل بیت (ع) اند ... عاشق حسینی (ع) اند.

نه اینکه مردم اصلا گول نمی خورند ! نه! اتفاقا گاهی حسابی گول می خوریم! مثلا برخی نامزدهای محترم که اصلا شام ندادند !دادند ؟ کارت پول ندادند! دادند

کارناوال تبلیغاتی راه نیانداختند و راه مردم را سد نکردند !کردند؟

خب، بعضی گول می خوریم دیگر!نمی خوریم؟ ساز و دهل ،رقص و پایکوبی ، شعارهای عامه پسند  و هزاران شیوه تبلیغاتی بالاخره ما را فریب می دهد؟ کاندیدائی که  می خواهد با شام دادن، رای مردم را بخرد دارد به شعور مردم توهین می کندآ نمی کند؟ یعنی ما اینقدر .... هستیم که به خاطرات یک وعده شام یا ناهار، سرنوشت 4 سال شهرمان را - و بلکه کشورمان را- به دست کسی بسپاریم ؟ نه! فقط ممکن است که رودر بایست بشویم اما دیگر اینقدر .... نیستیم که! هستیم؟

توضیح این نکته لازم نیست که همین رو در بایستی اصلا چیز خوبی نیست و اگر بگوییم بخشی از مشکلات استان ما به دلیل همین رودر بایستی است اغراق نکرده ایم .

اینکه می گویم برخی از ما گول می خوریم، دیده ام که می گویم ! مثلا همین چهار سال پیش در همین شهر خرم آباد ، یهویی همه - یعنی اکثرا - به دنبال یک کاندیدا به راه افتاده ایم و به قول قدیمی ها "ور گال" افتاد!

خب! آن شخص محترم برای این منصب شایسته بود یا نه؟ من قضاوتی نمی کنم ! اما اگر شایسته بوده است پس چرا بعد از چهار سال او را رها می کنیم  و انگار نه انگار که چهار سال پیش او را مستقیما به مجلس فرستادیم !

و اگر خدای ناکرده شایسته نبوده است چرا فقط به دلیل "ور گال" افتادن ،به او رای داده ایم ؟!

حالا آیا در این انتخابات امسال دیگر کسی" ور گال" نیفتاده است؟؟ آیا آن عده که چهره سال پیش اینگونه رای داده اند ، امسال درس عبرت گرفته اند؟ که بعید می دانم !

پس دروغ چرا، بعضی وقتها گول هم می خوریم . اصلا من داشتم به این فکر می کردم که چطور یک نفر " ورگال" می افتد؟؟ واقعا چطور؟ اتفاقی است آیا؟ یا دستی نامرئی و حرفه ای در کار است  و هر بار با شیوه های هنرمندانه و رسانه ای ما را جو گیر می کند ؟ بگذریم ....!

ولی انصافا مردم خوبی داریم. گاهی گول هم می خوریم اما پای استقلال ، دین و وطنمان ایستاده ایم.باور کنید من واقعا دلم برای دشمنان این کشور می سوزد!

37 سال است که با هرچه رسانه و با هرچه پول و با هرچه آدم های نفوذی و با هرچه... دارند تلاش می کنند که مردم را از حکومیت دلخواهشان جدا کنند اما مگر می شود ؟ بیچاره ها.....آخر ، این مردم دیندارند ، ناموس پرستند، عاشق دین اند ...

گلایه ای هم اگر  دارند به رفتار برخی سیاسیون است که به جای مشکل گشایی از مردم به حزب بازی روی آورده اند.

گلایه به حقی هم هست ! واقعا چرا باید اختلاف و چند دستگی در کشور وجود داشته باشد، اختلاف سلیقه ، البته نه تنها مفید بلکه لازم است اما آیا آن چیزی که الان می بینیم فقط اختلاف سلیقه است؟

واقعا توهین ، تهمت، تفکیر، سیاه نمای ، دروغ و... می تواند معرف یک کار حزبی حرفه ای و اخلاقی باشد؟ واقعا اعتراض های خشونت زا، خسارت وارد کردن به کشور ، بی قانونی و همراهی کردن با بیگانگان می تواند نشانه یک رقابت سالم باشد ؟ نمی تواند!

ای کاش جناح های سیاسی ما کمی هم از مردم یاد بگیرند ! کم توقع ، قانونمدار و استوار در حال انجام وظیفه اند .خب ، یاد بگیرید دیگر!

ما البته ایراداتی هم  داریم- مردم را می می گویم - هنوز رگه های طایفه گرائی در برخی از ما وجود دارد. ندارد؟

این را هم بگویم که دا این انتخابات هفتم اسفند 94 در میان نامزدها افرادی بودند که از تبلیغات سالم و روشهای انسانی و اسلامی استفاده کردند و رای نسبتا بالائی هم آوردند که این نشانه این است که مردم لرستان برای عبور از طائفه گرائی خیز برداشته اند و این را باید به فال نیک گرفت.

بله ، ما ایراداتی داریم.هنوز برخی از ما با تبلیغات ناسالم یا عملیات روانی نامزدها جذب می شویم و شاید با خوردن یک شام رودر بایستی شویم . نمی شویم؟ و البته همینجا هم باید اذعان کنیم که برخی از نامزدها ی  محترم علی رغم صرف هرینه ای کلان و طبخ شام و ناهار گسترده ، توفیق جلب آرای مردم را پیدا نکردند و این را هم باید به فال نیک گرفت .

مردم ما روز به روز دارند رشید تر می شوند!

خداوند بر درجات امام راحل (ره) بیفزاید که ما مردم ایران را در مسیر رشد و کمال قرار داد منبع سفیر افلاک

*نویسنده :عبدالرضا کوشکی

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • آرمان

    چرا جلوی پخش برنج روغن ودادن شام رانمی گیرند یکی از این کاندیداها که این کارها را میکنند از رقابت بیرون کنند تا حساب دست دیگران بیاد

نظرات