ملاک انتخاب کاندیدای اصلاح طلب تامین منافع فردی است

اردشیر بزن‌بیرانونداصلاح طلب با سابقه لرستان گفت: عامل "شکست" سنگین اصلاح طلبان لرستان در انتخابات «شورای سیاست گذاری» اصلاح طلبان است

به گزارش لرستان خبر، اردشیر بزن‌بیرانونداصلاح طلب  با سابقه لرستان که در زمان انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، مسئولیت ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف را در استان لرستان بر عهده داشت مطلبی نوشته است که در زیر می آید:

"" اکنون که انتخابات مجلس دهم وارد مرحله جدیدی گشته لازم است اشاره کنم که حضور در این دور بسیار ضروری تر از دور اول است . حال که اصلاح طلبان سراسر کشور توانسته اند پس از سال ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی توفیق چشم گیری کسب کنند همه ی دلسوزان واقعی اصلاحات چشم انتظار نتیجه دور دوم انتخاباتی هستند که نتیجه اش می تواند مکمل پیروزی مرحله اول باشد و پس از سال ها نظاره گر این باشیم که یک اصلاح طلب بر کرسی ریاست بهارستان تکیه بزند که چند سال قبل خوشبین ترین هم فکرانمان هم آن را تصور نمی کردند.

همه نیک می دانیم که علاوه بر دل زدگی مردم از جریان تمامیت خواه دیگر دلیل این پیروزی چیزی نبود جز خرد جمعی واقعی اصلاح طلبان با درایت محمدرضا عارف و حمایت رئیس جمهور دولت اصلاحات.

حاصل خرد جمعی تشکیل شورایی بود که اصلاح طلبان سال ها چشم انتظار آن بودند. آری ،حاصلش تشکیل شورای سیاست گذاری اصلاحات بود که به طبع آن زیر شاخه های این شورای مبارک در سایر استان ها تشکیل شد که حاصلش توفیق چشم گیر اصلاح طلبان در انتخابات هفتم اسفند۹۴ بود.

اما در استان لرستان حکایت متفاوت بود بطوریکه بر خلاف روند صحیح شوراهای سیاست گذاری در سایر استان ها این گروه عملا خرد جمعی را از سرلوحه کار خود کنار گذاشت و با نگاهی محدود به ماجرا موجبات رنجش خاطر بسیاری از فعالین سیاسی استان را رقم زد و حاصلش آن شکست سنگینی بود که در انتخابات بر خلاف روند کلی کشور بر پیکره جریان اصلاحات در استان وارد شد.

اگر این افراد، شورای را به یک محفل گروهی تبدیل نمی کردند هیچگاه شاهد این نبودیم که از مجموع ۹ کرسی متعلق به استان لرستان عملا شانس پیروزی یا رقابت در۸ کرسی را از دست داده و فقط در یک کرسی متعلق به مرکز استان شانس رقابت وجود داشته که ادامه این روند ممکن است تصاحب آن یک کرسی را هم برای اصلاحات با چالش شدید مواجه کند .

این یعنی عملا اصلاح طلبان در تصمیمات مجمع نمایندگان استان جایی نداشته و باید چهار سال دیگر نظاره گر تصمیم گیری از جانب جریان رقیب برای سرنوشت استان باشیم .انتخاب کاندیداهای این شورا از روی سلایق شخصی موجب آن شد که در برخی حوزه های انتخابیه استان حتی نتوانیم شاهد رقابت نزدیک اصلاح طلبان با کاندیداهای رقیب باشیم بطوریکه در حوزه انتخابیه درود و ازنا که رقابت بر سر یک کرسی بود کاندیدای این شورا در رتبه پنجم قرار گرفت و یا در شهرستان بروجرد که دو نماینده مجلس دارد دو کاندید منتخب شورا در جایگاه پنجم و هفتم قرار گرفتند . در سایر شهرستان های استان هم وضعیتی بهتر از این نداشتیم .

آیا غیر از این است که این شکست حاصل تبدیل شورای سیاست گذاری به یک شورای  من اهنگی بود؟آن هم شورایی که قرار بوده اصل آن برپایه تصمیمات خرد جمعی باشد.!!هنوز فراموش نکرده ایم که همواره خروجی انتخابات استان در ادوار گذشته با همه محدودیت ها از مجموع ۹ نماینده استان حداقل ۳ نماینده اصلاح طلب را در مجمع نمایندگان داشته ایم.اگر از کنار این ماجراهای آزاردهنده بگذریم و به زمان حال بازگردیم میبینیم که تصمیمات اشتباه این گروه در آستانه ایجاد جنجال دیگریست!!این گروه محفلی ظاهرا قصد دارند با تقسیم نامیمون مردم فهیم خرم آباد به دو گروه شهری و غیر شهری( عشایر) سطح اختلافات را به اوج خود برسانند .

آیا این نیکوست که آقایان می گویند چون که تنها کاندید باقی مانده اصلاحات در صحنه انتخابات خرم آباد از بافت عشایری جامعه می باشد نمی تواند تامین کننده منافع ما( به تعبیر خودشان شهری ها) باشد!!

پس تفکر حزبی در کجای این دایره قرار می گیرد ؟ ای کاش که آقایان لااقل به همین خرم آباد بسنده میکردند و دامنه مشکل آفرینی شان را در سایر شهرستان نمی گسترانیدند به نحوی که می بینیم آقایان ملاک انتخاب کاندیداها در مرحله دوم را تامین منافع فردی می بینند که این امر برای جریان اصلاحات استان به مراتب مخرب تر از اشتباهات قبلی آنهاست.

با توجه به توضیحات فوق الذکر اگر باز دررا برهمان پاشنه بچرخانند قطعا نظاره گر شکستی دیگر خواهیم بود و بنده به هیچ وجه این گروه کوچک فرد محور را شایسته معرفی کاندیدا نمی بینم کما اینکه در مرحله قبل هم از تصمیمات اشتباهشان حمایت ننمودم زیرا که بهتر از خودشان در جریان نحوه تصمیم گیریشان بوده و هستم. منبع بلوطستان

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • بهروز مرادی

    سلام
    ایشان فرمودند که شورای سیاست گذاری به یک شورای من آهنگی تبدیل شده که شما به اشتباه آن را هماهنگی تایپ نموده اید

  • بهرام بیرانوند

    سلام : جناب آقای بزن بیرانوند مجددا برای جبران ناکار آمدی کاندیدا راه یافته به مرحله دوم خود سناریو سازی را شروع کردید سیری قبل با جوک و تمسخر این شخص سعی کردید ایشان را در اذهان مردم مظلوم خرم آباد زنده نگه دارید تا شاید منافع حزبی شما با رفتن این فرد تامین شود ، با هر وسیله و امکانات لازم حاله سناریو شهری روستایی را برنامه ریزی نمودید چون طبق سابقه گذشته آرای روستاها بیشتر شرکت کننده دارند و اینبار حساس مظلوم نمایی برای کاندیدا خودتان پوشش کردی ولی شاید خدا را چه دیدید مردم مظلوم این شهر از دست سناریو سازی حزبی شما راحت شدند و از بین بد و بدتر حداقل اینبار بد را انتخاب کردند. تا شما به منافع حزبی خود نرسید

  • بیرانوند

    آفرین به آقای بهرام بیرانوند حرف دلم روزدید ولی مردم ما باشعور ترازاین حرفها هستند وپاسدار خون شهدا هستند قطعا کسانی رو روانه مجلس خواهند کرد که دست این سیاسی کاران ازمنافع شخصی شان کوتاه شود .

  • شهروند

    آفرین به آقای بهرام بیرانوند حرف دلم روزدید ولی مردم ما باشعور ترازاین حرفها هستند وپاسدار خون شهدا هستند قطعا کسانی رو روانه مجلس خواهند کرد که دست این سیاسی کاران ازمنافع شخصی شان کوتاه شود .

  • شهروند

    خود اقای بیرانوند هم اعتراف کرده اند که فقط یک رای در مجمع خواهند داشت البته درصورت پیروزی که امیدوارم مجمع کاملا اصول گرایی باشد ، واین یک نفر که بازی دست همین اقایان هست وارد مجلس نشه

  • پیمان

    واقعا مشخص نیست اونهایی که قصد فرستادن ۳ مخو به مجلس را دارند چه مغزی توی سرشان است!!!!!

  • بیرانوند

    آقا پیمان گل کلم

  • مهدی صحرائی بیرانوند

    ببخشید اصلاح می کنم اصلاح می کنم"نفت"

  • غلام رضا منصوري

    من از اول انقلاب تا كنون در صحنه انقلاب حضور داشتم اعتقاد قلبي به تحزب و تشكل سياسي دارم اما در لرستان قضيه چيز ديگري است به تاريخ جريان سازي ها در لرستان را مرور كنيم جريان سازي براي منافع طلبي بعنوان مثال جريان إصلاح طلب را بروسي كنيم بزرگان اين جريان الان در چه وضعيتي هستند عملكرد آنها در دوران مختلف از جمله دوره آقاي احمدي نژاد چگونه است به بهانه خدمت جيب خودشان را پر كردند شركت هاي سهامي يكي پس از ديگري به مالكيت سران إصلاح طلب در آمد أمروز با زر أندوزي و زورمداري دور هم جمع مي شوند و براي مردم تصميم مي گيرند اما از آنجايي جمع اين أفراد جمع ناهمگني هستند و نيت در عمل چيز ديگري است شاهد شكست جريان مي شود و فرضت را بر خلاف انتظارات بزرگان مي سوزانند البته اين بي تدبيري در تمام دوره ها حاكم بوده و عقب ماندن استان نتيجه نگاه رانتي اين افراد است خو خواهي همراه با ورود مافيا نتيجه اش شكست اطلاح طلبات استان است ومردم بايد تكليف خود را با اين ها معلوم كنند كساني كه اكثر آنها در استان حضور ندا ند و گاها لندن نشين هم هستند و گر نه اين قصه پر غصه آدامه دارد

  • یک دانشجو

    مردم لرستان هنوز هویت اصیل خود را نفروخته اند که گول جریان اصلاح طلبی رو بخورند . این مردم همیشه پای آرمان های امام و ولایت و خون شهدا ایستاده اند

نظرات