گزارش تصویری-تشریحی؛

چهارمین گردهمایی افسران فرهنگی استان لرستان (اصحاب عشق) با حضور فعالان و نخبگان جبهه مردمی فرهنگ انقلاب اسلامی از سراسر استان 29 و 30 بهمن94 در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، چهارمین گردهمایی افسران فرهنگی استان لرستان (اصحاب عشق) با حضور فعالان و نخبگان جبهه مردمی فرهنگ انقلاب اسلامی از سراسر استان 29 و 30 بهمن94 در خرم آباد برگزار شد.

روز اول این گردهمایی دو کارگاه با موضوعات "ضرورت کار تشکیلاتی" با حضور دکتر تلوری و "انحراف از خط امام روح الله" با حضور دکتر کوشکی برگزار گردید.

در ادامه این گردهمایی عصر جمعه، میثم کشکولی دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) ضمن خوش آمد گویی؛ گزارشی از فضای فرهنگی و فعالیت در این راستان توسط موسسات و مجموعه های مردم نهاد ارائه نمود.

DSC_0586

دشمنی با آمریکا یک واجب سیاسی، شرعی و انقلابی است

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه استان لرستان در اختتامیه این گردهمایی با اشاره به اینکه برای نپدیرفتن سلطه دائما باید در حال مبارزه باشیم، اظهار داشت: قرآن و آموزه های دینی مملو از تاکیداتی مبنی بر مبارزه با مستکبرین و ظالمین بوده و همه پیامبران برای برپایی حکومت دینی و مبارزه با سلطه مبعوث شده اند.

وی بیان داشت: سلطه گران از طریق جنگ نرم و عملیات روانی سعی دارند مناقشه بین حق با سلطه گران و سلطه جویان را کمرنگ و مخدوش کنند و کاری کنند که مردم مستضعفان را فراموش کنند.

وی افزود: دشمن در راهبرد دیگر تقابل خود تحت عنوان درگیری گفته است که می خواهد کاری کند که مردم ایران خود با یکدیگر درگیر شده و به خود مشغول شوند تا فرصت نکنند انقلاب خود را به دیگر کشورها صادر کنند.

DSC_0010

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بازدارندگی را راهبرد سوم تقابل دشمن با ایران خواند و بیان داشت: دشمن از این طریق می خواهد با تصرف منطقه و حضور فیزیکی در آن کاری کند که ایران نتواند به اسرائیل تعرض کند بطوریکه شاهد حضور ۷۰ ناو آمریکا در منطقه هستیم ولی ما نه تنها از این موضوع نمی ترسیم.

سردار کشکولی با اشاره به اینکه ملت ایران تنها کاری که در مقابل دشمنان خود انجام داده مقاومت بود تصریح کرد: گفتمان مقاومت ایستادن روی حرف حق بوده و مردم ما همواره روی حرف حق خود مانده اند بطوریکه بازتاب این مقاومت جهان را به لرزه درآورده است.

DSC00135

حرکت و جهت گیری افسران فرهنگی باید بر مبنای مبارزه با آمریکا باشد

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد ذهنیت جمعی و اجتماعی ما را خراب کند اضافه کرد: بر همین اساس دشمن اصل دین داری، حجاب و عفاف، اختلاط روابط زن و مرد و ... را مورد هدف قرار داده است لذا اگر آمادگی ذهنی برای مقابله با این امر را نداشته باشیم دشمن ما را دور خواهد زد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در بخش دیگری از صحبت های خود به مسئله نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: تا قبل از اینکه سفارت انگلیس وارد ایران شود انگلیسی ها فحش های خود را از دور به ما می دادند اکنون که سفارت آن ها به تهران آمده با گستاخی در مورد لیست انتخابات نظر داده و می گویند به فلان لیست رای ندهید بلکه به لیست دیگر رای دهید.

DSC_0067

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه به علت کم کاری ما در بحث نفوذ رهبر انقلاب خود به این قضیه ورود کرده است اظهار داشت: مقام معظم رهبری در عرصه تاکتیک بحث نفوذ خود دارد خط گردان ها و گورهان های مختلف را مشخص می کند و تاکید می کند نفوذ یا فردی بوده یا جریانی که نفوذ جریانی خطرناک بوده زیرا باعث ایجاد شبکه می شود.

سردار کشکولی دشمنی با آمریکا را یک واجب سیاسی، شرعی و انقلابی دانست و گفت: هیچگاه نباید از یاد ببریم که آمریکا یک شیطان بزرگ بوده و این موضوع را همواره باید به یاد نخبگان و مسئولین بیندازیم و اجازه ندهیم سطح کینه ما نسبت به آمریکا تنزل یافته و روی این مسئله باید حساس باشیم.

DSC00133

وی با تاکید بر اینکه اگر در بحث هسته ای توفیقی برای ایران حاصل شد نتیجه مقاومت های رهبر معظم انقلاب بود بیان داشت: برخی ها با بزرگنمایی سعی دارند نشان دهند آمریکا در حل مناقشات هسته ای به ما لطف کرده است و با این توافق همه گرفتاری های مردم حل می شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اصلی ترین شاخصه یک افسر فرهنگی را مطرح کردن مداوم مصادیق عینی، فعلی و تاریخی آمریکا دانست و گفت: حرکت و جهت گیری افسران فرهنگی باید بر مبنای مبارزه با آمریکا باشد و با انجام این امور راه نفوذ دشمن بسته خواهد شد.

سردار کشکولی یادآور شد: هر کجا دشمنی با آمریکا کمرنگ جلوه داده شود آنجا نفوذ در حال شکل گیری است.

کربلای 5 مدیون خون‌ها و رشادت‌های بچه‌های لرستان است

در ادامه این مراسم حاج حسین یکتا به معرفی هدف‌ها و ضرورت تشکیل جبهه فرهنگی پرداخت.

DSC_0041

وی ابتدا به نقل خاطراتی از جهاد در هشت سال دفاع مقدس و با اشاره به فداکاری‌های رزمندگان لرستانی گفت: به امید روزی که راه‌کارهای استان لرستان، معبری برای استانهای دیگر باشد.

یکتا افزود: همیشه گفته‌ام در کربلای 4 همه قفل کردند و معبر بچه‌های 57 لرستان ما را به کربلای 5 رسانید. معبر کربلای 5 مدیون خون‌ها و رشادت‌های بچه‌های لرستان و در نهایت رسیدن به آن عملیات بزرگ و غرور آفرین بود. این مهم می‌شود دوباره تکرار شود به شرط اخلاص‌ها و به شرط رشادت‌ها... و قطعاً و حتماً این جوانان و این ابراهیم‌های وسط آتش که دنیا را رها کرده‌اند و به امر ولی به میدان آمدند؛  ان‌شا‌الله فتح و پیروزی را رقم خواهند زد.

یکتا در ادامه ضمن تقدیر از فعالان فرهنگی در استان لرستان به تحلیل مسائل فرهنگی کشور و منطقه پرداخته و ضرورت تشکیل جبهه در مقابل جبهه استکبار را شرح داد.

DSC_0727

در پایان این مراسم از چند تن از فعالان و نخبگان فرهنگی استان توسط حاج حسین یکتا، سردار کشکولی، سردار بهاوند، سرهنگ پازدار و حاج بهرام کردی تقدیر به عمل آمد.

DSC00151DSC_1013DSC_0162

DSC_0126

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات