معاون توسعه و مدیریت حفاظت محیط زیست کشور :

لرستان خبر: معاون توسعه و مدیریت حفاظت محیط زیست کشور گفت: برگزاری این مانور می‌تواند کمک کند که تابستان امسال آتش‌سوزی کمتری را در استان‌های زاگرس‌نشین شاهد باشیم.

به گزارش لرستان خبر، سید محمد مجابی عصر امروز در مانور اطفای حریق جنگل‌های زاگرس که با حضور استان‌های زاگرس‌نشین در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله مشکلات زیادی در زمینه آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در کشور داریم.

 

وی افزود: برگزاری این مانور می‌تواند کمک کند که تابستان امسال آتش‌سوزی کمتری را در استان‌های زاگرس‌نشین شاهد باشیم.

 

معاون توسعه و مدیریت حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد: با آموزش‌هایی که در این مانورها ارائه می‌شود می‌توان از بروز سوانح جلوگیری کرد چرا‌که برخی از آسیب‌هایی که در اثر آتش‌سوزی به جنگل‌ها وارد می‌شود، نتیجه ناآگاهی افراد است.

 

وی با اشاره به این‌که این مانور نخستین مانور اطفای حریق در استان‌های زاگرس‌نشین است، تصریح کرد: استان لرستان از نظر تنوع زیستی و منابع طبیعی از جمله استان‌های بااهمیت کشور محسوب می‌شود.

 

مجابی بیان کرد: با توجه به تعدد جنگل‌ها در کشور باید آموزش لازم به مردم و آموزش‌های خاص به نیروهای داوطلب داده شود تا در مواقع حادثه کارایی لازم را داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و دستگاه‌های دولتی بالاترین اثرگذاری را دارند.

 

معاون توسعه و مدیریت حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به این‌که آموزش‌های لازم برای برگزاری مانور دیده شده است، گفت: امکانات امروز با نیازها تطابق ندارد بنابراین توجه به محیط زیست باید در اولویت باشد و فرهنگ آموزش عمومی ارتقاء یابد.

 

وی با اشاره به طرح حمایت کلی از محیط زیست، افزود: این طرح با عنوان عزم ملی در برنامه ششم دیده شده است و از آن حمایت می‌کنیم چرا‌که محیط زیست سرمایه آحاد مردم است.

 

مجابی ضمن تأکید بر این‌که گاهی امکان احیای جنگل‌ها وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به این‌که احیای جنگل‌های ارزشمند در دوره‌های طولانی بیش از 100 سال ممکن می‌شود، سالانه هکتارهای زیادی از این جنگل‌ها با آتش‌سوزی از بین می‌روند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات