مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: عصر روز گذشته آتش‌سوزی در جنگل و مراتع شهر ویسیان به قوع پیوست که در پی آن ده‌ها هکتار از جنگل آسیب دید.

به گزارش لرستان خبر، مهرداد فتحی‌بیرانوند عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عصر روز گذشته آتش‌سوزی در جنگل و مراتع شهر ویسیان به قوع پیوست که در پی آن ده‌ها هکتار از جنگل آسیب دید.

 

وی با اشاره به این‌که دلیل آتش‌سوزی در دست بررسی است، افزود: در طی شب گذشته و صبح امروز این آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد که در این زمینه تمامی دستگاه‌ها و نیروهای مردمی همکاری کردند.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به این‌که انتظار داریم تعداد روزهای آلوده در اثر ریزگردها در لرستان افزایش یابد، عنوان کرد: پدیده ریزگردها یکی از چالش‌های اصلی استان لرستان است.

 

وی با اشاره به این‌که 100 میلیمتر کاهش بارندگی در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: امسال تاکنون تعداد روزهای آلوده هوا در اثر ریزگردها در لرستان 29 روز بوده که بخشی از کانون این ریزگردها استان خوزستان بوده است و دولت تلاش می‌کند برای کاهش دادن ریزگردها برنامه‌ریزی متنوعی را انجام دهد.

 

بیرانوند ضمن تأکید بر لزوم اجرای دستورالعمل سند جامع مقابله با ریزگردها در تمامی استان‌ها، بیان کرد: در هفته محیط‌زیست 29 برنامه در نظر گرفته شده در لرستان برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تبیین شعار محیط زیست در کرسی‌های هم‌اندیشی، تشکل‌های مردمی و پاک‌سازی طبیعت، تشکیل ستاد برگزاری هفته محیط زیست از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته محیط‌زیست است.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان به واگذاری مکان‌های شکار آزاد به بخش خصوصی، گفت: محیط زیست دستورالعملی در خصوص ایجاد مکان‌های ممنوعه در دستور کار قرار داده که در حال تدوین و تصویب است و در صورت ابلاغ این مصوبه می‌توان مکان‌های شکار آزاد را به متقاضیان بخش خصوصی واگذار کرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات