معاون عمرانی استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: از سوی وزارت دفاع، یک بالگرد از تهران به سمت لرستان در حال حرکت است که با داشتن 40 هزار لیتر آب برای مهار آتش‌سوزی کوهدشت اعزام شده است.

به گزارش لرستان خبر، محمد اصلانی ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان لرستان اظهار داشت: آتش‌سوزی در کوهدشت عمدی بوده و هیچ دلیلی بر غیرعمد بودن آن مشاهده نشده است.

 

وی افزود: این آتش‌سوزی عصر روز سه‌شنبه هفته جاری در جنگل‌های کوهدشت لرستان به وقوع پیوست که با اعزام و همیاری نیروهای مردمی و دولتی صبح روز چهارشنبه مهار شد.

 

معاون عمرانی استاندار لرستان عنوان کرد: عصر روز چهارشنبه دوباره آتش‌سوزی در مناطق جنگلی کوهدشت مشاهده شد که با تلاش دوباره نیروهای مردمی، سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای مردمی چهارشنبه شب مهار شد.

 

وی تصریح کرد: آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط به گونه‌ای است که پس از مهار، آتش در تنه‌های آن‌ها خاموش نمی‌شود و امکان دوباره آتش‌سوزی وجود دارد به همین دلیل نیروهای اعزامی به این منطقه هم‌اکنون در حال آماده‌باش هستند.

 

اصلانی بیان کرد: از سوی وزارت دفاع، یک بالگرد از تهران به سمت لرستان در حال حرکت است که با داشتن 40 هزار لیتر آب برای مهار آتش‌سوزی کوهدشت اعزام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: منطقه آتش‌سوزی کوهدشت به دلیل صعب‌العبور بودن عملیات مهار آتش را با کندی مواجه کرده است که امیدواریم این بالگرد عملیات موفقی داشته باشد.

 

معاون عمرانی استاندار لرستان از آمادگی نیروهای مردمی و دولتی در این منطقه تا فردا خبر داد و گفت: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم هر یک 400 ظرف چهار لیتری آب را تهیه کنند تا در مواقع لزوم امدادرسانی شود.

 

رضا آریایی، مدیرکل ستاد بحران لرستان در این نشست اظهار داشت: با مکاتباتی که با سازمان جنگل‌ها انجام شده توانستیم مجوز یک فروند بالگرد را دریافت کنیم تا بتواند 40 هزار لیتر آب را به منطقه آتش‌سوزی کوهدشت برساند.

 

وی از همکاری و همیاری نیروهای مردمی، سپاه، بسیج و ارتش در مهار آتش‌سوزی خبرداد و افزود: در آمارهای به دست آمده آتش‌سوزی کوهدشت عمدی بوده و با آغاز از خط رآس جنگل‌ها به خط القرع رسده و در مدت کوتاهی گسترش یافته است.

 

مدیرکل ستاد بحران لرستان ضمن تقدیر از نیروهای مردمی و دولتی، بیان کرد: از تمامی نیروهای درخواست می‌کنیم تا با حمل ظرف‌های کوچک آب در خاموش کردن آتش ما را یاری کنند.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات