مصاحبه تفصیلی لرستان خبر با علیمراد صفری احمدوند؛

علیمراد صفری احمدوند:من با بررسی مواردی دیدم که در لرستان فقدان یک حلقه گمشده دیده می شود که این حلقه تخصص و نیروی فنی مهندسی است

پایگاه خبری لرستان خبر، بنا بر وظیفه ذاتی و تجربیات ادوار گذشته سلسله مصاحبه هایی صریح، شفاف و چالشی را با کاندیداهای مطرح انتخابات ترتیب داده است.

در این گفتگوهای بی پرده سعی شده است در عین معرفی کاندیداهای انتخابات سطح آگاهی، قدرت بیان و جهت گیری های سیاسی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایشان را در قالب طرح سوالات مختلف برای مخاطبان تبیین نماید.

در زیر مصاحبه تفصیلی با علیمراد صفری احمدوند را مشاهده می کنید:

 

موضوعاتی که علیمراد صفری احمدوند در مورد آن صحبت کرد:

-مهم ترین دلایل محرومیت استان

راهکارهای رفع مشکلات لرستان

-عملکرد استاندار لرستان

-میزان اموال و دارایی ها

-آیا به زد و بند های سیاسی وارد می شوید

-شعار انتخاباتی و هزینه تبلیغات

-عملکرد نمایندگان سابق سیاسی

-هاشمی رفسنجانی، احمدی نژاد، روحانی و ...

 

علیمراد صفری احمدوند متولد سال 1349 از شهر خرم آباد است که در دور نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی هم کاندیدای انتخابات شد.

صفری احمدوند این دوره هم کاندیدای ورود به مجلس هستند که گفتگوی ایشان با لرستان خبر را در زیر می خوانیم.

تحصیلاتتان چیست؟

مدرک لیسانس با رتبه 234 در دانشگاه علم و صنعت و فوق لیسانس الکترونیک را در دانشگاه اراک در مدت سه ترم موفق به اخذش شدم.

چه طایفه ای هستید؟

حسنوند

چه حزبی هستید؟

من متعلق به هیچ حزب و جریان سیاسی نیستم و خودم یک جریان متعلق به خودم دارم و آن هم جریان دانش بنیان است و ایسته به احزاب نیستم و خیلی از احزاب چه اصول گرا و چه اصلاح طلب دوست دارند ما در خدمتشان باشیم ولی من به عنوان یک مردم گرا و حامی دولت هستم.

پس شما اعتدال گرا هستید؟

اصلا در دوره قبل(چهار سال پیش) ما همیشه می گفتیم ما اعتدال گرا هستیم و آقای روحانی آمد و چسبید به شعار ما و من یک روز داشتم صحبت های آقای روحانی را گوش می دادم که حرف از اعتدال زد و من به یکی از دوستان گفتم چه کسی شعار ما را به آقای روحانی داده است.

چند فرزند دارید؟

دو دختر دارم که یکی دانشجوی داروسازی در خرم آباد است و دیگری دانش آموز دوره دبیرستان است.

شغل پدر و مادرتان چیست؟

پدرم کشاورز و مادرم هم خانه دار که البته به عنوان یک هنرمند در بافت فرش تخصص خاصی داشته است.

شغلتان چیست؟

کارمند شرکت مخابرات هستم( به خاطر انتخابات ار مسئولیت استعفا دادم).

حقوقتان چه قدر است؟

حدود 5 میلیون تومان است.

چند ماشین دارید؟

سه تا دارم سمند، X60 و پژو پارس

چند تا خانه دارید؟

چهار تا خانه 3 تا خرم آباد و یکی در شمال دارم.

 چه کتاب هایی میخوانید؟

بیشتر علمی ولی اخیرا به کتاب های تاریخی آموزنده هم علاقه دارم.

آخرین کتابی که خواندید چه بود؟

یک کتاب از برایان تریسی در مورد جذب خواندم و کتابی دیگر که مطلب جالبی از چرچیل در آن بود که گفته بود اگر بریتانیا بمیرد سیاست مرده است اگر آلمان بمیرد صنعت مرده است، اگر عربستان بمیرد خیانت مرده است و اگر ایران بمیرد تمدن مرده است.

نظرتان در مورد دفاع ایران از سوریه چیست؟

به نظر من نباید بگوییم دفاع  ایران از سوریه بلکه باید بگوییم فعالیت های برون مرزی ایران برای این که دنیا بداند قدرتش چه قدر است و ایران می خواهد از مظلومیت دفاع کند و غیر از سوریه از خیلی از کشورهای دیگر دفاع می کند و به نظرم خیلی عالی است و باید از این هم بیشتر شود.

نظرتان در مورد حاج قاسم سلیمانی چیست؟

یک نیروی ارزشی و حماسی است و در سال های 1362 و 1363 من با ایشان هم رزم بوده ام و در عملیاتهایی چون والفجر 8 در منطقه هورالعظیم در خدمتشان بوده ام.

چه مدت جبهه رفته اید؟

از تاریخ7/4/1362 تا 1366 در جبهه بوده ام و در سه عملیات شرکت کرده ام و سه تیر مستقیم دشمن و 75 ترکش به من اصابت کرده و یک بار هم در تانک بودم که تانک آتش گرفت.

علیمراد صفری احمدوند

مهمترین معضل فرهنگی در کشور چیست؟

مهمترین معضل فرهنگی کشور متاسفانه میتواند در یک جمله عدم خود باوری باشد.

موانع تحقق سبک زندگی اسلامی چیست؟

من همان جمله ای که از اول گفتم و میگویم وقتی که ما خودمان رو قبول  نداریم چگونه  به دنبال  سبک زندگی اسلامی  برویم.

موقعی که جوان ما میرود سرکلاس شلوار پاره پوشیده چه خانم چه آقا دیگر سبک زندگی اینجا معنا ندارد. موقعی که ما خودمون رو با دیگران مقایسه می کنیم چگونه به دنبال سبک زندگی برویم.

راه حل چیست؟

ما باید به خود باوری برسیم و باید دلبستگی های خودمان به دنیا را در خودمان جستجو کنیم و باید جلوی شاخص هایی که دنیا به عنوان هرزه گری به دنیا صادر می کند را بگیریم.

ما می توانیم  وارث دیگران باشیم، ما یک جامعه متمدن هستیم، کشور ایران دارای یک تمدن 3000 ساله است، ما باید به تاریخ خودمن نگاه کنیم ببینیم به چه زمانی برمی گردیم.

غربی ها به دنبال صادرات ایده ها و تفکرات خودشان هستند و جامعه ما به علت عدم خود باوری و عدم توجه به شایستگی ها و احساسات و عقلانیت خود، شیفته تمدن غرب و حرکات نامتعارف غرب می شوند.

نظرتان در مورد رابطه با آمریکا چیست؟

این در انقلاب رویه ما بوده که آمریکا را شیطان بزرگ می نامیدیم و شیطان هم شیطان است.

 باید بدانیم که منظور از آمریکا چیست آیا منظور مردم آمریکاست یا دولتمردان و فضای سیاسی آمریکاست و اگر نگاه کنید آمریکا یک هدف دارد که این هدف سیاسیون آمریکاست و هدف آنها رسیدن به این است که منافع خود را تامین کنند و در کشورها سلاح بفروشند.

آمریکای الان با آمریکای سال 1357 فرقی کرده است؟

نه

در مورد مساله نفوذ به نظرتان چیست؟

جفاست اگر فراموش کنیم که حزب مردمی جمهوری اسلامی توسط چه کسی بمب گذاری شده بود توسط کسی که آمده بود و در بالاترین سطح نفوذ کرده بود و آن فاجعه را به بار آورد.

 اکنون عوامل نفوذی راه های متعددی دارند و الان افراد باید توجه کنند که حتی ممکن است در زندگی عادی آنها دشمن تجهیزات جاسوسی وصل کرده باشد و توسط دشمن رصد شود و ما نباید تحت هیچ شرایطی از نفوذ دشمن و از انهدام مسائل اخلاقی و امنیتی و... توسط دشمن غافل باشیم.

مهمترین تهدید انقلاب چیست؟

تهدید فتنه و براندازی

نظرتان در مورد هاشمی چیست؟

هاشمی یکی از نیروهای فعال و مخلص جامعه بوده و در زمان جنگ وقتی مقام معظم رهبری به عنوان رییس جمهور و یا آقای هاشمی در نماز جمعه خطبه می خواندند ما در جبهه خیلی قدرت می گرفتیم چون آتشین و بدون وابستگی سخن می گفتند و ایشان بارها در جمع رزمندگان حضور می یافتند و دلگرمی بود ولی چرا در برهه هایی از زمان برخی صحبت های از ایشان شنیده می شود جای تعجب است. مثلا چند مدت پیش آقای هاشمی بحث شورای رهبری را مطرح کرده بود که از یک بزرگمرد نباید این سخن شنیده شود،امیدواریم هدف ایشان حفظ نظام و دفاع از ولایت باشد.

نظرتان در مورد آقای احمدی نژاد چیست؟

آقای احمدی نژاد در دوران دانشجویی که من در علم و صنعت بودم ایشان هم تشریف داشت و من احساس خوبی نسبت به ایشان که از اساتید بودند داشتم ولی در زمان رییس جمهوری نیروهای ارزشی را بها ندادند و خود من در زمان 8 سال آقای احمدی نژاد مورد حمایت ایشان قرار نگرفتم و در سایت شخصیشان از ایشان سوال کردم و گفتم جناب احمدی نژاد در بحث تخصص علم و نیروهای ارزشی فاصله با برخی عزیزان گرفته اید و اگر می شود علت را بیان کنید و قطعا این صحبت من باید به ایشان رسیده باشد ولی پاسخی از ایشان نشنیدم.

زمانی که در خارج کشور بودم، پیامی از یکی از دوستان به من رسید که آقای احمدی نژاد رفته و در خانه نشسته است، من ابتدا باورم نمی شد و از این کار انصافا نگران شدم. حمایت هایی که آقای احمدی نژاد از آقای مشایی داشت باعث شد که از محبوبیتش کم شد.

 و ایشان بارها گفتند که من دست مفسدین اقتصادی را فاش می کنم ولی من ندیدم و کاش در بحث های مختلف مفسدین را به مردم معرفی می کردند.

در اواخر دولت احمدی نژاد  احساس می شد در برابر برخی ارزش ها دارد گارد می گیرد.

علیمراد صفری احمدوند

نظرتان در مورد علی لاریجانی چیست؟

من ایشان را آدم توانمندی می بینم و تلاش هایش را برای حفظ نظام می بینم.

 به نظرم اگر کسی سه مولفه را رعایت کنند با مردم باشد، در حفظ نظام تلاش کند و از همه مهمتر در حفظ ولایت تلاش کند که این سه را در لاریجانی می بینم.

نظرتان در مورد آقای روحانی چیست؟

ایشان هم تا این موقع خوب بودند و مورد اطمینان رهبری هم هستند و از وجود برخی به صورت تخصصی استفاده می کند و امیدواریم کاری کند که مورد تهدید برخی از نیروها و اطرافیان خود قرار نگیرد و حیف است کسی یا جریان و حزبی به رییس جمهور ایران بیاید و بگوید اگر این کار را نکنی نمی گذاریم در سال 1396 رییس جمهور شوی.

سخنرانی های رهبری را تا چه حد دنبال می کنبد؟

لحظه به لحظه.

 مهم ترین چیزی که در این ایام از ایشان شنیدم بحث حضور همه در مردم انتخابات است و وقتی گفتند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند و بیایند رای بدهند واقعا بغض گلویم را گرفت و حتی من در جایی گفتم اگر کسی این حرف امام را بشنود و رای ندهد باید در دین و ایمان وی شک کرد که مورد اعتراض برخی ها هم این حرف من قرار گرفت.

نظرتان در مورد فتنه 88 چیست؟

فتنه 88 فتنه ای بود که با هوشیاری برخی از عزیزان و هوشیاری شخص مقام معظم رهبری کشف شد و این فتنه نقش برآب شد.

در لوای دوستان و در سایه کسانی که دل برای نظام می سوزانند می خواستند برخی دوستان را بر علیه نظام کنند.

برخی می گویند فتنه 88 سوء تفاهم بوده و سران فتنه باید از حصر بیرون بیایند؟

ابتدا باید این عزیزان بدانند فتنه چیست و منظور از فتنه را نمی دانند و باید بدانند فتنه گر ابتدا با روی گشاده وارد می شود ولی در نهایت ضربه آخر خود را می زند و من تا زمانی منتظر بودم سران فتنه اظهار پشیمانی کنند و بگویند ما شریک این کارها نیستم ولی پس از غائله روز عاشورا که دل هر انسان آزاده ای را آزار می داد، اگر واقعا کسی به روند انتخابات اعتراض دارد به خیمه امام حسین(ع) چه کاری دارد و باید این افراد ازاین فاجعه سریعا بیزاری می جستند.

 وقتی پس از غائله روز عاشورا این افراد اظهار نفرت نکردند من گفتم ببینید دشمن چه قدر کار کرده و تا کجا نفوذ کرده است و الان هم باید مواظب باشیم.

خط قرمز شما در سیاست چیست؟

سیاسی کاری به این معنی که برخی افراد که دلال های سیاسی هستند با سوار شدن بر دوش دیگران به جایی می رسند ولی با سیاسی کاری آن هدف اولیه را دنبال نمی کند.

 این افراد دنبال منفعت خود هستند و اگر واقعا هدف خدمت به مردمی است که چشم امید به سیاسیون دارند این سیاست خیلی خوب است ولی برخی جاها هدف سیاسیون منفعت طلبی است.

چرا کاندیدا شدید؟

من حدود 25 سال است در خرم آباد کار اجرایی انجام می دهم و کارم در مخابرات است که دنیای ارتباطات است و کارهای اجرایی زیادی انجام دادم.

 به عنوان نمونه ما از اولین استان هایی بودیم که موبایل یا اینترنت را به استان آوردیم تلاشمان برای به روز کردن استان در بحث ارتباطات بود و در این راه و رسم مشکلات و چالش های فراوانی داشتیم.

 همچنین در دانشگاه که من تدریس می کنم افت تحصیلی در دانشگاه و حتی بین اساتید بسیار بد شده و این روند و بی انگیزگی و عدم تلاش دانشجویان باید علتش را ببینیم در چه مساله ای است چنان که اگر سوال های سال 1380 را برای دانشجوی امروزی بیاورم حتی نمره 2 هم نمی گیرند و مساله سوم فارغ التحصیل سال 82 یا 83 با یک مدرک لیسانس در شهر بیکار است.

 چهارم این که من در سال 1372 حدود دو یا سه ماه در پارسیلون کار می کردم و چون روحیه جستجوگری دارم در آن زمان روند ساخت این شرکت را به طور کامل مطالعه کردم و دیدم در دهه 50 و دهه 60 شهر خرم آباد به عنوان یک شهر صنعتی در این منطقه شناخته می شده است و حتی از اراک، کرمانشاه، ایلام و همدان صنعتی تر بوده است و این کارخانه یکی از بزرگترین کارخانه های ایران و حتی خاورمیانه بوده است و متاسفانه جای این که از این کارخانه مادر استفاده کنند و اطراف این کارخانه مادر چند کارخانه پایین دستی بزنند و برای شهر اشتغال زایی و درآمد کسب کنند حتی خود این کارخانه هم به باد فنا رفت.

من با بررسی این موارد دیدم که در لرستان فقدان یک حلقه گمشده دیده می شود که حتی شما رسانه ها هم به آن نپرداخته اید این حلقه تخصص و نیروی فنی مهندسی است.

  ما از 18 نماینده ای که در این ادوار  از خرم آباد و 81 نماینده که از استان لرستان به مجلس  فرستادیم درصد بسیار کمی از نیروهای فنی مهندسی را به مجلس فرستاده ایم در حالی که در استان های همجوار و کشورهایی که به عنوان غول صنعت جهان شناخته می شوند معمولا مجلس و شورای راهبردی و مجلس سنا بالای 70 درصد نیروی فنی مهندسی هستند ولی ما از 81 نماینده لرستان کمتر از 10 درصد نیروی فنی مهندسی هستند.

 برخی افراد مشکلات استان را فقط در سطح مسولان کشوری می بینند در حالی که مسئولان رده بالا با ما مشکل ندارند و ما هنوز درخواستمان را درست به بالا نرساندیم.

این پارامترها من را به این نتیجه رساند که همان طور که در زمان جنگ ما در خدمت نظام بودیم در زمان دانش در خدمت دانشگاه ها و علم بودیم و این جا احساس می کنم نیاز است یک بار یک نیروی فنی مهندسی به مجلس برود چون اشتغالزایی فقط با صنعت است.

اگر رد صلاحیت می شدید چه کار می کردید؟

 هیچ راحت می شدم.

مطمئن هستم در بحث رد صلاحیت ها ممکن است شاید اتفاقی اشتباهی پیش بیاید ولی شورای نگهبان بدون دلیل کاری نمی کند و این قضیه رد شدن دلیلی نیست که فرد دیگر از صحنه بیرون برود بلکه ممکن است این شخص برای نمایندگی صلاحیت نشده باشد ولی می تواند یک مدیر خوب باشد.

از طایفتون چه انتظاری دارید؟

عقلانیت را سرلوحه کارها قرار دهند، من در سخنرانی ها در جمع دوستان گفته ام که دوران غوغا سالاری و طایفه بازی و شام دادن ها را کنار بگذارید و می دانم شما به من کمک می کنید چون من در خانه های شما یار دارم و یاران من لیسانس و فوق لیسانس هایی هستند که در خانه های شما بیکار هستند و دیگر باید از طایفه بازی بیرون بیاییم.

علیمراد صفری احمدوند

شما اگر به عنوان نماینده به مجلس راه پیدا کنید مدیر کل ها را انتخاب می کنید؟

سعی می کنم مدیری سکان مدیریت استان را به دست بگیرد که برای مردم کار کند و من به عنوان نماینده مردم در بین عزیزان کارگروه های تخصصی تشکیل دهیم و کارگروه ها مدیر کل ها را انتخاب کنند و این کارگروه ها زیر نظر ما انتخاب شود.

آیا دولت قبول می کند؟

من خودم مدیر و دولتی بودم و به نظرم باید با تعامل نماینده و استاندار این کارگروه ها تشکیل شود و به دور از سیاسی کاری و رابطه بازی این انتخاب ها انجام شود.

برآورد مالی هزینه انتخاباتتان چه مقدار است؟

فعلا برآورد خاصی نکردم ولی هزینه چندانی نکردم و دنبال شام و نهار و ... نیستم و ستادهای من قلب و روح مردم است و تمام هزینه را به طور شخصی پرداخت کردم و حتی از برادرهای خودم هم پولی نگرفتم و دور قبل حدود 130 یا 140میلیون هزینه کردم و چون از کسی پول نگرفتم حتی برخی از دوستان و آشنایان از من دلخور شدند.

نظرتان در مورد باندهای قدرت و ثروت به انتخابات چیست؟

به نظرم باید بررسی شود و به نظرم کاندیدایی که خرج های آن چنانی می کند یک دلال سیاسی است و مثلا من شنیدم در فلان جا یک کاندیدا 3000 ناهار داده که هزینه آن حد اقل 30 میلییون می شود باید پرسید این خرج برای چیست.

 این باندهای قدرت و ثروت وقتی به میدان می آیند اولین کسی که ضرر می کند مردم است ولی مردم ما الان آْگاه هستند و به راحتی گول نمی خورند و به کسانی که پول و روغن و... برای به دست آوردن رای به مردم می دهند اعتنایی نمی کنند و باید این باندها شناسایی و به مردم معرفی شوند و باید گفت که کسی که یک ستاد آن کرایه اش روزی 10 میلیون است این پول ها از کجا می آیند.

 به نظرم در استان اصحاب رسانه ها که حقی بر گردن آنهاست ضعیف عمل کردند و باید انتقاد کنند و به مدیران امر به معروف و نهی از منکر کنند.

آیا به نفع کاندید خاصی کنار می روید؟

شما اگر یک کاندید از من بهتر بیاورید من کنار می روم یعنی از لحاظ تحصیلات دانشگاهی که رنکینگ جهانی دارشته باشد و از لحاظ تجربه و تخصص و مقام های علمی داخل و خارج کشور در بین بقیه 87 ثبت نام کاندیداها کسی را ندیدم.

سوابق مدیریتی شما چیست؟

من حدود 11 سال هیئت مدیره مخابرات استان لرستان، 3 سال مدیریت توسعه و مهندسی لرستان ،2 سال به عنوان مدیر شبکه دیتا و موبایل استان که البته برخی از این ها هم زمان بودم 4 سال رییس اداره خطوط استان، 5 سال مدیر نصب تجهیزات مخابراتی استان، مدیر پروژه های پر ظرفیت و کم ظرفیت استان، مدیر GSMWM بودم وبسیاری از مسئولیت های اجرایی دیگر داشتم.

در سابقه مدیریتی خود سابقه مبارزه با رانت و فساد و تبعیض داشتید؟

در همه کارهای من مبارزه با این مسائل بودم.

در زمان که مدیر نصب تجهیزات مخابراتی بودم، این تجهیزات همه از خارج کشور وارد می شد و در جلسه ای که در تهران داشتم و خیلی از پیمانکاران خارجی، وزرا، معاونین وزرا و مدیران آمده بودند و من چون پیمان کاران را شناسایی کرده بودم و برخی دلال اقتصادی بودند و می دانستم تنها واسطه هایی برای خرید و فروش بودند، من در آنجا با این رانت معترض بودم و گفتم آیا این پیمانکاران نیروی تخصصی هستند یا دلال اقتصادی و در آن جلسه متاسفانه خیلی از عزیزان برخورد خوبی نداشتند و برخی پیمانکاران اعتراض کردند و غیر از این موارد باز هم مبارزاتی با این مسائل داشتم.

شعار انتخاباتی شما چیست؟

شعار اصلی من نخبگان توسعه را پایدار می کنند و یک شعار دیگرم هم منم زخمی سربلند دورانها.

مهمترین دلیل محرومیت استان را چه می دانید؟

سوء مدیریت

راهکار شما برای رفع مشکلات استان چیست؟

توسعه یک مسیر پر مخاطره است. در این مسیر نیاز به مدیرانی مجرب،تخصصی، با تجربه و علم و از همه مهمتر دارای آگاهی و دانایی در بحث توسعه است و این توسعه نیاز به خلاقیت و تولید علم دارد و زمانی می توانیم توسعه پایدار داشته باشیم که علمی به روز داشته باشیم.

علیمراد صفری احمدوند

برای پیشرفت استان در بحث اقتصادی از بین دامداری گردشگری کشاورزی و صنعت کدام یک را مهمتر می دانید؟

همه مهم هستند و در استان همه این ها را داریم جنگل، کوه، دشت، نفت گاز، قیرن معادن زیر زمینی معادن رو زمینی داریم در معادن هوایی که استان ترمینال است و در بخش کشاورزی بهترین جایگاه را داریم چون آب  وزمین داریم در بحث صنعت، معادن و منابع خدادادی را داریم ولی ما یک ضرب المثل لکی داریم که کر گن مال ارا چسی کر خو مال ارا چسی

از این منابع باید به چه صورت استفاده کنیم؟

باید در اولین قدم به دنبال توسعه پایدار برویم و باید استفاده از نیروهای فنی مهندسی و کار گروه های فنی که می توانند در دنیا حرف برای گفتن دارند را جذب کنیم و من در سفری که به خارج کشور داشتم خیلی از عزیزان را دیدم که می گفتند ما دوست دارم که به لرستان بیاییم و کار کنیم. به عنوان مثال ما در بحث کشاورزی از این آبی که داریم چه استفاده ای می کنیم من یک صحبتی با یک فرد در خارج داشتم که می گفت که ما آبی که از آسمان در کشورمان می ریزد کاری کردیم که یک قطره آن از کشورمان خارج نشود و ما هم باید این کار را بکنیم ولی ما آب که از سرشاخه وارد کوههای لرستان  می شود فقط ممکن است خساراتی به استان وارد کند و خارج شود بدون این که از آن استفاده ای کرده باشیم.

در دیگر موارد هم این است، الان سنگ های لرستان را دارند به صورت خام به فروش می رسانند در حالی که این سنگ ها را باید در همین استان با ورود صنایع تبدیلی تبدیل به مواد قابل استفاده کند و چرا باید سنگ گوهره ما به صورت خام به فروش برسد در دیگر شهرستان های استان هم به این صورت است و الان منابع گاز و نفت فراوانی وجود دارد که حتی من خودم در مراسمی شرکت کرده بودم که گاز خدادادی وارد خانه شده بود و منزل آتش گرفته بود.

ما نه مهارگاز، نه مهار نفت و نه مهار آب داریم و این ها می توانند باعث اشتغال زایی شود ولی چون کسی نمی داند چگونه طراحی کند این ها از بین می رود و ما افراد بسیار متخصصی داریم که گوشه نشین هستند و از آنها استفاده نمی شود.

آیا یک نماینده می تواند برای اشتغال زایی کاری کند؟

صد درصد به عنوان مثال من الان پرونده سه کارخانه که می خواهم بگیرم در کیفم است یکی کارخانه سیم و کابل لاکی که تخصص خودم است دیگری کارخانه دستگاه ایمن ساز  اختراع خودم و دیگری ردیابی لیزری میدان مغناطیسی، که این ها می توانند با کمک نماینده در شهر خودم انجام شود که این ها به عنوان نمونه است و نماینده مردم باید حمایت کند و نماینده باید توان داشته باشد که با ارائه طرح ها و کارگاه ها و کارخانه هایی را که توجیه اشتغال زایی داشته باشد، توجیه اقتصادی داشته باشد، توجیه فنی و مهندسی داشته باشند، اعتبار و هزینه مشخصی داشته باشند در شهر ایجاد کنند و اگر کسی بخواهد در این موارد سنگ اندازی کند باید به مردم استان معرفی شود.

اگر به مجلس بروید به کدام کمیسیون می روید؟

کمیسیون انرژی

مهم ترین اولویت شما در مجلس چیست؟

اولویت اولم برگرداندن آسایش و آرامش و دوری از دیواره بی اعتمادی که در خرم آباد و استان وجود دارد.

عملکرد آقای بازوند را چگونه می بیند؟

ایشان دارد تلاش هایی می کند ولی مهم نتیجه است که آن نتیجه دلخواه را نداشته است و مشکل آن این است که از وجود نخبگان استفاده کند.

شما سراغ ایشان رفتید؟

بله سه بار رفتم و شماره خودم را هم دادم و گفتم آمدم تا همکاری کنم ولی کسی پیگیر نشد و یک مثال دارم که به گوش استاندار برسانید و این که یک آقایی رفت برای حاکمی کار کند که یک تبر به وی داد و گفت برو این درخت ها را ببر و ایشان رفت و شروع کرد به درخت بریدن و روز اول 18 درخت برید و حاکم به وی علاوه بر حقوق انعامی هم داد و این فرد هم خوشحال شد و روز بعد تلاشش را مضاعف کرد ولی تنها توانست 15 درخت ببرد نزد حاکم رفت و گفت من امروز تلاش بیشتری کردم ولی این 15 تا را توانستم ببرم و حاکم هم انعامی به وی داد و ایشان روز سوم برای جبران تلاشش را چند برابر کرد ولی تنها 10 درخت بیشتر نبرید، شرمنده نزد حاکم رفت و گفت من تلاشم را بسیار بیشتر کردم اما باز هم کمتر بریدم. حاکم به وی گفت یک سوال دارم آیا تبرت را تیز کردی گفت نه حاکم گفت دلیل ضعف تو همین بود، ما باید به فکر تیز کردن درخت باشیم و اندیشه های نو و خلاقیت و فروش ایده باشیم و از وجود نخبگان و خواص جامعه کمک بگیریم و حرف اول و آخر را خودمان نزنیم و شعار من این است که عقل دو نفر از یک نفر بهتر است و اگر ما کار گروهی، اجماع، تخصص و خرد جمعی را دخیل کردیم پیروز می شویم، من در  یک همایش مربوط به نخبگان بودم که استاندار اصفهان گفت آسمان استان اصفهان جای یک دودکش کارخانه ندارد و به ما کمک کنید در بحث اشتغال و توسعه استان چه کار کنیم، من با خودم گفتم ما باید بگوییم آسمان استان لرستان یک دود کش کارخانه ندارد.

 ما باید از سیستم های مولتی پرپوس و سیستم های چندکاره استفاده کنیم و فقط به دنبال کارخانه هایی که مال دهه 50 و 60 است نباشیم در حالی که باید به دنبال احیای این کارخانه ها با سیستم های جدید و به روز باشیم و آنها را تغییر کاربری دهیم .

علیمراد صفری احمدوند

اگر بخواهید به عملکرد اقتصادی آقای بازوند نمره بدهید چند می دهید؟

 13 یعنی در کل راضی هستیم و نمره قبولی گرفته است و فکر کنم یا مدیران و دوستان به او کمک نمی کنند یا ایشان از وجود آنها استفاده نمی کند  مثلا ایشان طرح جالبی داد در مورد این که ما تمام تحصیل کرده ها را از تمام نقاط دنیا فراخوانی کنیم ولی تنها یک جلسه تشکیل شد و نمی دانم دلیلش چیست در حالی که ما هم نظر داریم و حتی خیلی از دانشجویان من با مشورت من در سطح شهر کارگاه زده و موفق هم شده اند.

اگر به مجلس بروید حاضرید به مردم گزارش سه ماهه بدهید؟

چرا سه ماهه من سعی می کنم روزانه گزارش بدهم و انتظار دارم اصحاب رسانه از من گزارش بخواهند.

در بحث علمی چه افتخاراتی داشتید؟

بنده علاوه بر تدریس و کار در مخابرات کتاب هایی داشتم که کتاب نیمه هادی ها در الکترونیک و الکترونیک صنعتی را مرحله چاپ رساندم که در دانشگاهها مورد توجه قرار گرفتند، در بحث علمی من در سال 1368 که اتفاق رودبار افتاد من با خودم می گفتم آیا می شود با این ناملایمات طبیعت مبارزه کرد و من به فکر دستگاهی برای پیش بینی زلزله افتادم و 5 دستگاه اختراع کردم که مهم ترین آنها ردیابی لیرزی میدان مغناطیسی در ارتباط با پیش بینی زلزله بود، در سال 1388 به عنوان چهره علمی برتر سال در کشور شناخته شدم  ،در سال 1387 به عنوان مبتکر و مخترع نمونه معرفی شدم ، در سال 1389 در جشنواره نوآوری و شکوفایی بنیاد ملی نخبگان از بین2600 مخترع یکی از مخترعان برگزیده بودم که جواز ورود به بنیاد ملی نخبگان را کسب کنم و به عنوان نخبه سطح سه انتخاب شدم در سال 1390 در جشنواره بین المللی کره جنوبی مدال طلا و جایزه ویژه اختراعات را به دست آوردم. و عضو انجمن مخترعان ایران هستم.

 متاسفانه در استان کسانی که به عنوان نخبه تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان باشد تعداد کمی داریم ولی برخی به دروغ خود را نخبه معرفی می کنند.

در مخابرات 11 سال به عنوان فرمانده پایگاه بودم، 6 بار فرمانده نمونه استانی معرفی شدم، 2 بار فرمانده نمونه کشوری و یک بار بسیجی نمونه و اسوه کشور معرفی شدم.

حرف آخر؟

وضع کنونی زیبنده ما نیست و من صفری آمده ام زینت شما نباشم ننگ شما هم نباشم و آمده ام که به شما خدمت کنم و برای یک بار شعار سیاسی را با شعور سیاسی وفق دهیم.


انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمد

    دلبستگی های خودمان به دنیا را در خودمان جستجو کنیم ??????سه تا دارم سمند، X60 و پژو پارس??
    حالت خوبه حاجی خوش به حالت که دلبستگی به دنیا نداری..التماس دعاولی سعی کن بری دنبال جستجوی دلبستگی دنیادرخودت مجلس جای خوبی نیست خدایی نکرده آلوده میشی

    • ناشناس

      خدایا اینا کجا ویسکرمی کجا...
      به امید روزی که خدا دروغگوها رو رسوا کنه و حق و حقیقت رو پیروز.

  • صادق

    متاسفانه ایشون دنبال عملیاتی کردن همان 3 طرح کارخانه برای خودشان هستند!

  • بیرانوند

    به سربازولایت حامی ولایت شیرزن لرستان اعظم محمدی نیا

نظرات